Eerste elftal

Transferdilemma voor Bruggink in winterse periode: Moet FC Twente toeslaan?

Transferdilemma voor Bruggink in winterse periode: Moet FC Twente toeslaan?

De buitenspelers van FC Twente presteren dit seizoen ondermaats. Daan Rots, Sayf Ltaief en Mitchell van Bergen zijn gezamenlijk goed voor nog maar één goal en vier assists in 22 officiële wedstrijden. Hiermee komt technisch directeur Arnold Bruggink voor een transferdilemma te staan: moet hij een extra buitenspeler gaan huren in de winterstop.

FC Twente wil zich in de winter sowieso versterken met Miliano Jonathans. De twintigjarige rechtsbuiten is voor een beperkt bedrag op te pikken bij Vitesse. Ook FC Utrecht heeft concrete interesse. Maar is Jonathans wel genoeg of moet FC Twente ook nog een buitenspeler huren in de winter?

"Twente komt voor een dilemma te staan", vertelt clubwatcher Leon ten Voorde in De Ballen Verstand van TC Tubantia. "Je hebt drie buitenspelers. Stel, je huurt er eentje voor een half jaar. Dat kan, maar wat doe je dan met die andere spelers? Die schrijf je in principe af."

"Je kunt het van twee kanten bekijken. Je kunt zeggen: is dat verstandig? Je schrijft ze af. Wintertransfers, we weten het allemaal: vaak ben je heel enthousiast, vorig jaar ook met Boadu, maar valt het tegen. Spelers die komen, hebben niet het meest gelukkige half jaar achter de rug. Aan de andere kant: het is ook een grotemensenwereld. Het is FC Twente, je hebt ambitie en wilt Europees voetbal halen."

"Je hebt aan de Europese thuiswedstrijden ook gezien wat dat doet qua financiën in je begroting, wat dat je oplevert. Dan moet je wel de vraag stellen: moet er niet toch meteen iets bij? Ik ben inmiddels op het punt: als iets echt goed is, jammer dan dat je wat spelers even parkeert, dat die een mentale opdoffer krijgen. Ze hebben het een half jaar lang mogen laten zien. Het is wel de grotemensenwereld, het topvoetbal", besluit Ten Voorde.

Opinie: Moet FC Twente toeslaan op de markt of het met de huidige buitenspelers + eventueel Jonathans doen? Of moet er ook nog naar andere posities worden gekeken? Laat het weten in de reacties.

Poll

Moet FC Twente op zoek naar een extra buitenspeler in de winter?

Plaats reactie

666

35 reacties

Paul66 +3883

Gehele voorhoede en rechtsback positie hebben we versterking nodig.;Afschrijven van spelers is niet het moment, dat kun je komende zomer wel bekijken.

10-12-2024 18:48

Rockfisch +12668

Ik lees en hoor practisch alleen maar verhalen over buitenspelers, maar onze spitspositie is ook zwaar ondermaats.

10-12-2024 08:10

FootballNurse +2007

Dat komt mede door je buitenspelers en de 10 die er achter loopt. Het is wel een feit dat RvW regelmatig niet fit is dit seizoen en denk ik aan zijn laatste seizoen bezig is. Dus alvast een 3e zou een goed idee zijn.

10-12-2024 08:36

Vennegoor +1968

Lucas vennegoor hebben we!

10-12-2024 14:29

Vennegoor +1968

Wolf had een blessure en privé problemen. Gaat wel gewoon zn doelpunten blijven maken voor ons. Zn leeftijd begint wel te tellen, maar nog steeds een prima subtop spits. Met betere flanken gaan de spitsen ook floreren he

10-12-2024 14:29

FootballNurse +2007

RvW heeft meer fysieke problemen dit seizoen plus het feit dat hij waarschijnlijk aan zijn laatste halfjaar bezig is. Dan is het toch handig om een 3e te laten meedraaien.

10-12-2024 15:16

Vennegoor +1968

Vennegoor traint mee. Lammers blijft volgend jaar lijkt mij, dus tegen die tijd een nieuwe kopen. In de winter is alles en iedereen duur en paniek koop. Alleen jongens als Jonathans (gezien vitesse financiële situatie+aflopend contract) kun je nu betaalbaar oppikken

11-12-2024 09:00

daslekker +9307

En er moet nog steeds gezicht worden naar een goede spits en een centrale verdediger.
Ook moet er geanticipeerd worden op vertrek van Steijn, Hilgers en Sadilek. Dus als er zich voor die posities kansen voordoen ------>direct toeslaan.
Hoe minder er deze zomer gedaan hoeft te worden hoe beter.
Het zou mooi zijn als het team in juni, met het oog op eventuele voorrondes voor europa, al compleet is
Daarom vindt ik de winterse transferperiode eigenlijk belangrijker dan die in de zomer.
Nieuwe aankopen kunnen meedraaien zonder enige druk. Zomerse aankopen moeten er meestal meteen staan. Wat een hoge druk voor die jongens betekent.
Voor zomerse aankopen kunnen één of twee wedstrijden cruciaal bepalend zijn voor hun toekomst bij Twente.
Winterse aankopen, die anticiperend op het volgend seizoen gedaan zijn, kunnen zich relatief rustig een plek veroveren in het team en hebben meer tijd om zich te bewijzen.

10-12-2024 04:28

TrotsopTwente +16212

Helemaal mee eens hoor!

10-12-2024 07:16

FootballNurse +2007

Zoals al eerder aangegeven heb ik het idee dat als Twente in de winter wat wil er een speler verkocht moet worden omdat dit afgelopen zomer niet gelukt is.

10-12-2024 08:40

FootballNurse +2007

Dan zal je dus Hilgers of Steijn moeten verkopen. Van Bergen krijg je niet verkocht, Rots willen ze niet, Kjolo gaat echt niet veel opleveren.

10-12-2024 08:47

Schuntz +394

Goed verhaal 👍🏻

10-12-2024 11:26

DB1979 +121

Oliver Edvardsen proberen te halen in de winterstop. Speler met een actie en ook nog eens rendement. Zal financieel denk ik niet haalbaar zijn maar wel een directe versterking op de linkerkant

09-12-2024 22:33

FootballNurse +2007

Denk ik ook niet idem Breum. Twente kan het zich financieel denk ik niet permitteren om Ltaif, Rots, Van Bergen, Taha later op de bank te laten zitten.

09-12-2024 23:55

Vennegoor +1968

We zien een tendens dat veel spelers pas na een half/heel seizoen gaan draaien. Daarom geef ik latief voordeel vd twijfel, mag van mij wel een paar keer starten om te kijken of... Van Bergen, zn krediet is wel echt op. Namen als rots Kuipers en Eiting zijn prima voor op de bank. Maar voor basis fc twente net te kort.
Laat Jonathans maar komen om een half jaar te wennen aan het tempo of hopelijk sneller. Investeren in de toekomst, scouten naar een ervaren verdediger voor naast Bruns/Mesbahi volgend seizoen. Geen paniek aankopen in de winter svp, half jaar heb je niks aan (Tenzij je een type pellistri kan huren).

We moeten ook gewoon accepteren dat we niet de middelen hebben om echt de top 4 te kunnen aanvallen.

09-12-2024 22:24

Niko +3823

Er moeten 2 buitenspelers bijkomen van goede kwaliteit. 1 aantrekken en de ander eventueel huren met recht van koop voor een half jaar. In de zomer afscheid nemen van de huidige 3 genoemden. Dit moet gewoon gebeuren anders voor volgend jaar geen Europees voetbal.

09-12-2024 22:04

TrotsopTwente +16212

Klopt en een goede spits er bij!

10-12-2024 07:17

MLJMLJ +1414

Ik zou Johnatans sowieso proberen te halen. Jong talent die redelijk goedkoop op te halen is. Verder alleen een speler huren als er een betaalbare koop optie bij zit. Verder zou ik Lagerbielke in de basis zetten, met zijn ervaring ( goede crosspass ), duel- en kopkracht.

09-12-2024 22:04

jean-claude +512

Lagerbielke met zijn ervaring. Heerlijk om te zien hoe hij verdedigde toen GAEagles de 1-0 scoorde. En zijn fantastische crosspass waarmee hij de 2-0 inleidde voor GAE.

09-12-2024 22:26

StevenBos +4193

God, God. Je eigen spelers afmaken op basis van een mindere wedstrijd. Goed bezig. Gelukkig is Bruns elke wedstrijd foutloos.

10-12-2024 21:05

Toon.V +679

Maar een half jaar triest als ze aan Twente wennen moeten ze oprotten.

09-12-2024 22:00

Levi92 +1335

Paniekvoetbal. Winterse transfers zijn transfers die het vaakst bij hun club mislukken. Een speler heeft altijd te maken met een aanpassingsperiode. Daarnaast zijn ze ook veruit het duurst. Ik kijk liever naar de lange termijn. Voorlopig staan we 5e, wat ook een prima eindklassering is. Ik zou me als Twente zijnde gaan focussen op de zomer.

09-12-2024 21:47

Raika +13753

Als ze een rol willen spelen in de eindstand moeten er minimaal drie spelers bijkomen, en dan zou ik Karlsson, Breum van Go Ahead en misschien die Vitesse speler Jonathans?

09-12-2024 21:14

Epi4ever +12987

Inderdaad Jonathans en liefst Breum(hoe zit die in zijn contractuele verplichtingen). Karlsson lijkt me niet haalbaar. Maar haal er nog een geroutineerde solide centrumverdediger bij.

09-12-2024 21:25

Vennegoor +1968

Paniekaankopen zijn duur, overschat en moeten te lang aan het systeem/tempo wennen.
Jonathans lijkt mij door vitesse zn situatie een goede. Breum voor de zomer en Karlsson zou huren wel een prima optie zijn mits dat financieel mogelijk is

09-12-2024 22:31

TrotsopTwente +16212

Helemaal mee eens; 2 buitenspelers en een spits moeten er bij komen!

10-12-2024 07:19

Nolimitski +415

Jonathans halen sowieso. Rots verkopen als er al interesse is, en daar ook een vervanger voor halen/huren.
Verder sta je redelijk.

09-12-2024 21:13

Tukkerpower +13741

Rots verkopen ben ik helemaal voor, probleem is alleen wie wil hem hebben. Amateurclubs hebben niet veel in kas.

09-12-2024 21:48

Toon.V +679

Samen met van Bergen moet het lukken.

09-12-2024 22:02

Andre.W +332

Ervaring met leiderschap in centrum van verdediging. En een buitenspeler die er direct staat en geen talent die van kkd komt. Is goede voetballer maar is talent vraag is of hij een directe versterking is.

09-12-2024 21:11

Vennegoor +1968

Investeren in Jonathans kan geen kwaad

09-12-2024 22:27

ikke +867

Natuurlijk moeten ze toeslaan,

sowieso eerst Miliano Jonathans binnenhalen, en als het mogelijk is, Karlson huren, dan doe je goede zaken.

09-12-2024 21:11

evdbiggelaar +5963

Buiten spelers,mits goed zijn van groot belang

09-12-2024 21:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties