Eerste elftal

Twentse derby nu al onder hoogspanning: "Kritiek supporters gaat zich richten op Bruggink, Oosting en een aantal spelers"

Twentse derby nu al onder hoogspanning: "Kritiek supporters gaat zich richten op Bruggink, Oosting en een aantal spelers"

FC Twente hoopte Feyenoord pijn te kunnen doen in de strijd om de derde plek in de Eredivisie. De Tukkers verloren dit seizoen nog geen wedstrijd in de Grolsch Veste, die zondag tot op de laatste stoel was uitverkocht. Maar vanaf minuut één werd al duidelijk dat de gemankeerde thuisploeg een zware middag zou gaan krijgen. Na 10 minuten was het 0-1 en in de 23e minuut keek de ploeg tegen een 0-3 achterstand aan. Clubwatcher Tijmen van Wissing kon niet geloven wat hij zag.

"Dit was verschrikkelijk. Dit was een demasqué. En met 2-6 komt FC Twente nog heel, heel goed weg. Feyenoord was goed en FC Twente was beneden alle peil. Dat zien we al weken, maar toen had je nog wel de stabiliteit. De laatste tien thuiswedstrijden heeft FC Twente zeven keer de nul gehouden. Dat was enigszins nog een houvast voor Oosting en zijn mannen. Maar het was zo loom."

"Vorige week liep het ook al niet en ik vind het al weken niet goed", vervolgt Van Wissing bij De Oosttribune. "Vorige week stond Sadílek wel op en Kjolo viel redelijk in. Maar nu gingen na de 0-3 de schouders hangen. Ik kan me daar zo aan ergeren. Dat je Feyenoord het gevoel geeft dat ze Champions League-waardig zijn. Dat lieten ze bij momenten ook zien, maar kom op zeg."

"Het verlies van FC Utrecht moet brandstof zijn. Maar de afdronk van deze wedstrijd is dat je met 2-6 nog heel genadig wegkomt en je meer dan alleen drie punten verliest. Je verliest een punt op doelsaldo en je zelfvertrouwen krijgt een dreun. Dit elftal is mentaal al niet het sterkst ingericht van die ploegen die spelen om rechtstreeks Europees voetbal. Als je het afzet tegen AZ, FC Utrecht en Feyenoord, is het een dreun van jewelste. Plus dat je een heel negatief sentiment gaat krijgen bij de achterban. Het cynische was er al de afgelopen weken en dat zal zeker niet minder worden. De kritiek gaat zich richten op Bruggink, richting Oosting en een aantal spelers. Dat in aanloop naar de Twentse derby..."

30 mrt. 2025 om 14:30

Plaats reactie

666

50 reacties

Aloysius +7

Met dit elftal ga je moeilijk punten pakken, je moet gretige spelers opstellen. Breng de jeugd of is daar helemaal geen vertrouwen in. Iedereen krijgt maar een contract en de enige die af en toe een kans krijgt is Gijs B en die jongen loopt zich de longen uit zijn lijf. Breng tukkers, dat is wat het publiek graag wil zien. Dat zijn keiharde werkers, goed voorbeeld Jeroen H, Rik P.
Tegen Heracles kom je eental spelers van de academie tegen die heel graag willen, hier krijgen ze wel de kans. Of Aimen S ook ooit eens van de academie, hier werd ook niks in gezien. Mats W, Milan S, Titsjani R, Olaf K, al deze spelers zag FCT geen heil in en ze voetballen allemaal op een hoog niveau. Waar zou dit aan liggen?

17-03-2025 21:58

FC65 +69

En dan hebben wij het nog niet gehad over de basisopstelling. Omdat je een centrumspits mist ga je het hele team overhoop gooien. Rots, die vanaf rechts al moeilijk ah voetballen komt en al weken moeite heeft met de druk, leg je nog meer druk op door hem centrumspits te maken. Flap, die bewezen heeft beter te renderen vanaf een linie naar achter, maak je weer linksbuiten. En Klöjo die al een jaar hopeloos uit vorm is, mag de taak van Sadilek op zich nemen. . .ON-GE-LOOF-LIJK terwijl Booth sinds zijn komst op links speelt juist nu naar rechts moest. Had alles gelaten zoals t was, Flap naar 't midden en had Vennegoor of H. in de spits gezet.

17-03-2025 21:34

John +1303

Weken? Volgens mij al in de beker tegen de amateurs werden ze al 1 helft weg speelt ,union Antwerpen thuis .psv uit ,fyenoord uit en nog een aantal waar het niet om aan te zien was

17-03-2025 20:54

HarrieHengelo +161

Toen ik zaterdag zag dat Utrecht had verloren en Twente langszij kon komen had ik al een voorgevoel dat Twente zou verliezen tegen Feijenoord. Want telkens als de 3e plek in de Eredivisie in beeld komt dan verspeelt Twente weer punten. Maar thuis verliezen met 2-6 tegen Feijenoord is een absoluut dieptepunt voor eigen publiek. Twente heeft wel een stel goede voetballers., echter het heeft geen team wat voor het resultaat wil knokken.
Als je ziet hoe andere teams met minder kwaliteit dan Twente tegen de topteams knokken en tegenspel kunnen bieden dan kun je niet anders vaststellen dat het bij Twente ontbreekt aan wedstrijdmentaliteit. Je vraagt je af hoe Oosting zijn team voorbereidt op wedstrijden tegen topclubs. Waarom zakt Twente helemaal weg als het met 0-2 of 2-0 achter staat tegen die clubs? Ligt het aan het kwaliteitsverschil tussen de basisspelers en de reservespelers waardoor niet echt geknokt wordt in een wedstrijd? Hebben de basisspelers te weinig concurrentie voor hun basisplek in het elftal? Wordt dit bewust zo gecreëerd om onrust onder de basisspelers te vermijden? Of hebben de spelers niet meer vertrouwen in de aanpak en tactiek van de trainer in de wedstrijd?

17-03-2025 20:36

MZO +1540

En terecht, als ik zo 'n instelling had bij mijn baas dan hoef ik de volgende dag niet meer terug te komen

17-03-2025 20:06

jiki +319

Ik lees dat sommigen het transferbeleid van Twente erg slecht vinden.Er was een tijd dat Twente spelers kocht en kon kopen zoals b.v. Tadic,Ziyech,Fer , Corona via een ondoorzichtige constructie en nog een aantal andere klasbakken.Je weet waar het uiteindelijk toe heeft geleid.Heeft bijna het einde van de club betekend.
Momenteel is voorzichtigheid troef.
Ze hebben maar een beperkt budget beschikbaar en zijn daardoor niet in staat om spelers te kopen die het al bewezen hebben zoals een Driouch of een Mannhoef.
Men is dus aangewezen op spelers die er nog niet staan dan wel het al hebben bewezen.
Er zijn door en Streuer en Bruggink,want ze doen het nog steeds samen, een aantal spelers gekocht die hun geld dubbel en dwars waard zijn geweest of nog worden.
B.v. Ugalde,SalahEdine,Pröpper,Regeer,van Rooy,Steyn etc.
Een aantal waarvan ik wel snap dat ze gekocht zijn zoals een Taha die bij PEC een heel goed seizoen had gedraaid.Eiting die erg bepalend was bij Volendam.Toch ook wel Lammers die bij Utrecht een erg goed laatste half jaar had met veel doelpunten en assists.En goede spitsen zijn schaars en duur.
Ltaieff is en door Bruggink en Streuer een aantal keren bekeken en is echter bij Twente nog steeds niet uit de verf gekomen ook door het gebrek aan vertrouwen en dat hij niet een keer of vijf zes achter elkaar heeft kunnen spelen.Hetzelfde geldt voor van Bergen die nooit de kans heeft gekregen een keer of vijf zes op zijn favoriete rechtbuiten plaats te spelen.Unuvar kan nog wat worden,wie weet.
Verschueren heeft niet alles gekost en is voor de breedte denk ik geen verkeerde.Is nog afwachten.Kuipers zou ik niet gekocht hebben vanwege wat hij heeft gekost en zonder restwaarde en met Mats Rots achter de hand waarvan bekend was dat het een groot talent is.Speelt niks voor niks in jong Oranje.
Van Booth is het nog maar de vraag of hij een meerwaarde kan worden.Is ook afwachten.Al met al valt het wat mij betreft qua aankopen nog wel mee.Zitten altijd wat mindere goden tussen en sommige talenten kunnen bij andere clubs nu een keer veel meer verdienen en kiezen daarom voor vaak voor een andere club.Het is aan de trainerstaf om de juiste keuzes te maken en uit het beschikbare materiaal het beste elftal te formeren.

17-03-2025 19:53

Deventertukker +40

Bruggink, doet het samen met onze onervaren algemeen directeur Scholten en de geprezen Streuer. Oosting had vorig seizoen grotendeels de selectie van Ron Jans met , als leider achterin de onderschatte Robin Propper. Ligt het aan Oosting of aan het eerder genoemde trio. Zeg het maar.

17-03-2025 19:49

rene_boumeester +2104

Daslekker heeft wel een punt te langzaam.Het aankoopbeleid mag en moet ook beter,over het woord te langzaam daar kan F.C.Twente weinig aan doen het nieuwe trainingscomplex op het Diekman hoe zit het daar eigelijk mee,ik besef me wel we leven in een regeltjes land maar het duurt allemaal te lang.Ik heb vernomen dat de grond niet goed zou zijn.Weet iemand of het een vervolg gaat krijgen.Ben zeer benieuwd wanneer de bouwwerkzaamheden kunnen beginnen.De gemeente is toch akkoord.Het zal wel gaan over die stikstof regeltjes Nederland staat op slot.Wij hopen natuurlijk allemaal dat de vergunningen snel binnen zijn.

17-03-2025 19:20

TrotsopTwente +16182

Goede reactie! Wekelijks zie ik dat her nog helemaal niets gebeurd op het Diekman-terrein en dat duurt inderdaad ook veel te lang! Je hoort er van AD Scholten ook niets concreets over voor wat betreft de termijnen!

17-03-2025 21:22

Peiremans +123

Mijn god, dat noemt zich supporters.....

17-03-2025 18:58

PdB +2526

Heb gelukkig nog de tijd meegemaakt dat ik in het Diekman kon genieten van Manuel Sanchez Torres. Strijd, snel en scoren...
Je hoort niet te zeggen: "Vroeger was alles beter", maar wat een 'voorbeeldvoetballer' was dat zeg!

17-03-2025 18:13

Tukkerpower +13732

Hoe kun je nu kritiek hebben op Oosting en Bruggink vraag ik me af. Deze beide toppers houden ons wel mooi uit de degradatiezone weg. Sommige mensen zijn toch ook nooit tevreden. Kijk toch eens naar het flitsende oogstrelende voetbal onder Ome Joseph en ook naar toppers als Kuipers, Unuvar, Ltaief ,Verschueren die toch maar mooi door Arnold binnen gehaald zijn. Andere clubs zouden hun vingers aflikken bij een TD met zoveel inzicht en doortastendheid.

17-03-2025 17:55

TrotsopTwente +16182

Goede reactie!

17-03-2025 21:23

Roel777 +740

Bruggink heeft niet de kwaliteit en persoonlijkheid om TD te zijn. Slechte transfers. De trap van bovenaf schoonvegen. Daarna Oosting vervangen. Op het niveau waarop Ternte wil spelen komt hij tekort. Slechte opstellingen en wisselbeleid. Stevige trainer met ervaring op europees nodig die ook invloed heeft op de TD.

17-03-2025 17:45

Oorlam +14

Aan wie zat je te denken dan?

17-03-2025 18:20

Peiremans +123

De brinta was over de datum?

17-03-2025 18:55

Lubje +28128

Terechte kritiek! Oosting moet het nu laten zien en Bruggink heeft gewoon niet best, en dan zeg ik het nog op een milde manier, ingekocht. Verder denk ik wel dat de verwachtingen te hoog zijn geweest. Nogmaals: het elftal van Twente is duidelijk minder dan vorig seizoen. Ik heb in de competitie nauwelijks goede wedstrijden gezien.

17-03-2025 17:18

jiki +319

Valt nog wel mee.Zie boven

17-03-2025 20:35

TrotsopTwente +16182

Helemaal met je eens, maar ook Bruggink heeft zelf de doelstelling hoog gelegd en dan is het niet vreemd dat de supporters ook hoge verwachtingen hebben! Ik blijf er bij, dat een goede en zeer ervaren trainer veel meer resultaat had bereikt met deze selectie!

17-03-2025 21:27

Rockfisch +12642

Met dezelfde instelling en bedoelingen van de laatste weken ga je er geheid af in Almelo. Echt 100%. Daar wrijven ze zich nu al in de handen.

17-03-2025 16:57

Gtt +240

Zeker gaan we eraf daar als onze trainer niet de juiste poppetjes op de juiste plek zet.

17-03-2025 18:51

Maz +3833

Even van de andere kant bekijken. Zou die Oostink er überhaupt nog wel zin in hebben met dat materiaal wat hij krijgt? Regeer en Salah gaan weg en er komt 17 mln binnen. Bruggink geeft daarvan een paar mln uit aan veel mindere spelers. En daar mag Oostink dezelfde resultaten mee gaan behalen.

Volgens mij is Bruggink de oorzaak van alle problemen. Eerst durfde hij de functie niet uit te oefenen en tot op de dag van vandaag moet hij worden bijgestaan door Sreuer. Want hij durft het nog niet aan. Dan kun je het gewoon niet en moet je opzouten.
En hij geeft ook niets uit, 15 mln el en 17mln regeer en salah is al meer dan 30 mln. Gaat dat in het geld pakhuis?

Dus Bruggink, ga alsjeblieft weg, samen met die slappe zak van een Scholten en laten we Oostink ook maar het nadeel van de twijfel geven.

17-03-2025 16:54

Rockfisch +12642

Zodat hij Vlap weer linksbuiten kan zetten.....En transfergelden worden vaak in termijnen betaald. Duidelijk is wel, dat de binnenstromende gelden van de CL en EL zéér goed geïnvesteerd moeten worden. En of Bruggink daar de juiste persoon voor is?

17-03-2025 16:58

Maz +3833

Rockfisch...er staat nadeel, dus Oostink ook pleite😉

17-03-2025 17:00

daslekker +9298

Het hele management, inclusief de AD en de technische staf zijn schuld aan de algehele malaise.
De leiding van FC Twente is ongeschikt om een bvo te besturen!
De middelmaat straalt er van af. Bij alles wat aangepakt wordt.
Het is allemaal te weinig en te langzaam.

Dat ook een aantal spelers niet de instelling vertonen die van hem verwacht mag worden, kan ik begrijpen maar mag niet worden geaccepteerd.
Maar wie in het management heeft niet alleen het inzicht maar ook het gewicht om in te grijpen.........

Er wordt door niemand met de vuist op tafel geslagen en alles moet met een consensus worden opgelost. Zo bereik je niets dan middelmaat zonder dat er iemand doorpakt en dingen gedaan krijgt.
Er is niet meteen een "dictator" nodig maar wel iemand die de richting aangeeft, delegeert en controleert en durft in te grijpen en ook ingrijpt, als dat nodig is.
Iemand die weet te motiveren, respect afdwingt en breed gedragen wordt.
Kom er maar in - een "Munsterman type"

Wat ik al tijden roep is dat ons management goede bedoelingen heeft maar niet de ervaring en kennis bezit, en anderen kan motiveren en weet te "bewegen".
Allemaal goede mensen waarmee elke club blij zou zijn, met hart voor de club.
Heel geschikt als "uitvoerders" maar als *aansruurders".
Ze hebben geen van allen de capaciteiten om de hoogste leiding te zijn.

Er zal veel moeten veranderen bij FC Twente. En er zullen moeilijke harde ingrepen gedaan moeten worden om de club te laten draaien op het niveau waar het thuis hoort.
V.d Kraan had dat vermogen maar wie dat nu zou moeten doen weet ik niet.
Ik schreef eerder dat ik hoop dat er iemand in de regio opstaat.
Iemand die over de benodigde capaciteiten beschikt, breed gedragen wordt en de tijd en wil heeft om zich belangeloos in een avontuur te storten.
Mischien iemand die zich, na vele jaren de leiding hebben gegeven aan een bijvoorbeeld eigen succesvol bedrijf, heeft teruggetrokken uit het zakenleven.

Ik hoop het......

17-03-2025 16:17

Steem +3213

Wat een geweldige quote! De spelers laten de trainer in de steek! We zijn subtop en met dit materiaal niet meer dan plaats 5/6 ! Met een spelersbegroting van amper 12 miljoen koop je helaas geen toppers! Heel makkelijk om het hele management nu af te rekenen, maar dat gaat ons niet verder helpen!
Met de transfers van Regeer en Salah Edine is er geld om een kwaliteitsinjectie door te voeren! Werk aan de winkel

17-03-2025 16:32

mark.k +4061

Erg overdreven wat jij hier schrijft.....weet jij wat er achter de schermen gebeurd?

17-03-2025 16:52

Tukkerpower +13732

Daar is ie weer onze Mark die alles beter meent te weten.

17-03-2025 18:05

TrotsopTwente +16182

@Tukkerpower: Zo is het!

17-03-2025 21:31

daslekker +9298

Ik heb deze ellende al in september voorspelt.
Ik weet natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt maar ik weet wel wat er had moeten gebeuren!

02:20

TrotsopTwente +16182

@daslekker: HELE GOEDE REACTIE! VOLLEDIG MEE EENS!

17-03-2025 21:30

Marcie74 +2342

En terecht, komende 5 wedstrijden moeten er minimaal 13punten worden behaald.
Winst bij Heracles in een must anders einde Oosting.
Miskoop Bruggink zal z’n eigen conclusies moeten gaan trekken

17-03-2025 16:16

Epi4ever +12976

Ik denk dat Joseph stiekem al denkt dat hij een puntje weg kan slepen uit Almelo. Maar Joseph, dan vooral met achteruit te gaan voetballen, maar pas op Kjölo niet te hard!

17-03-2025 16:10

FcTwentesupporteruitAssen +13458

Tegen Heracles wel een kans als Twente op de counter gaat spelen. Stop met het vastzetten van de tegenstander. Die speelt er makkelijk onderuit. Ruimtes klein houden. De achterhoede kan het dan ook belopen. En snelheid voorin opstellen.

17-03-2025 16:04

bb +490

Joseph, ben jij dat?

17-03-2025 16:17

FcTwentesupporteruitAssen +13458

We blijven positief

17-03-2025 16:23

FootballNurse +2000

Allemaal een aantal dagen vrij en na het weekend weer vol goede moed aan de slag!

17-03-2025 16:04

Epi4ever +12976

Ja, zuster!

17-03-2025 16:07

sjoeffie84 +1621

Bruggink, oosting en staf you are the weakest likes good bey!! Zo gaan we nooit stabiele subtopper worden!! Der uut met dat volk

17-03-2025 16:00

TrotsopTwente +16182

Inderdaad!

17-03-2025 21:33

agekoster1956 +3088

We worden daar ook kompleet weg gespeeld !

17-03-2025 15:54

twentepraat +224

Bruggink is veelste zacht om oosting de laan uit te sturen of een risico te durven nemen op transfer gebied. Dus er zal helaas niks veranderen bij de staf. Volgend jaar zitten we gewoon weer opgescheept met Rots op rechtsbuiten. Zo hebben we gezien gehele eerste seizoenshelft was het bekend dat er een buitenspeler moest komen. Waar komen ze mee aan een oude bekende Unuvar. Die ze gratis konden op pikken. Nou applaus voor de goede scouting!

17-03-2025 15:43

jiki +319

Valt nog wel mee.Zie mij commentaar boven

17-03-2025 20:40

FCTGoor +497

ambitie bij de trainer moet omhoog anders wordt het niet meer wat dit seizoen. laten weten dat het spel van de afgelopen maanden niet om aan te gluren is en maatregelen nemen

17-03-2025 15:41

twentepraat +224

Ambitie is ver te zoeken binnen de club. "Want kijk FC Twente een paar jaar geleden en kijk waar we nu staan" dat is bruggink zijn motto.
Altijd achterom kijken. Waar je ook vooruit kan kijken.

17-03-2025 15:46

TrotsopTwente +16182

Goede reactie! Vooruit kijken is een must en aan dat achteruit kijken moet eens snel een eind komen!

17-03-2025 21:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties