Eerste elftal

Zorgelijke constatering over Sadílek vlak voor herstart competitie

Zorgelijke constatering over Sadílek vlak voor herstart competitie

Aanstaande zondag hervat FC Twente de competitie met de thuiswedstrijd tegen Willem II. Het is het treffen tussen de huidige nummers zes en negen van de competitie. Het onderlinge verschil in punten is negen punten in het voordeel van de Tukkers. De Tukkers sloten zondag de voorbereiding op de start van de tweede seizoenshelft af met een 2-3 overwinning op Werder Bremen, de nummer zeven van de Bundesliga. Oosting startte tegen de Duitsers met de vermoedelijke basisopstelling voor de wedstrijd tegen Willem II met Regeer, Steijn en Sadílek op het middenveld.

Laatstgenoemde moest door zijn zware skelterongeluk het grootste deel van de eerste seizoenshelft missen, maar is inmiddels weer fit genoeg om te kunnen starten. Echter deed Tubantia-journalist Leon ten Voorde wel een zorgelijke constatering. "Je ziet bij Sadílek dat hij toch nog wel moeite heeft. Hij speelt heel veel ballen terug. Je ziet dat FC Twente wel controle heeft, maar naar voren toe mis je wat."

De clubwatcher is van mening dat Oosting moet overwegen om het middenveld aan te passen tegen Willem II. "Ik vind dat je tegen Willem II met een middenveld moet spelen met Regeer, Vlap en Steijn. En dan is er op dit moment geen plek voor Sadílek in zo'n wedstrijd." Echter ontstaat er dan weer een ander probleem, want wie speelt er dan aan de linkerkant?"

"Ltaief is ziek nar huis gegaan en die heeft het ook niet gebracht en moet je nog energie steken in Van Bergen of begin je toch met Vlap? Dat zet je Vlap en Sadílek op het veld." Begrijp je deze keuze van Oosting? "Ja, want je hebt niet zoveel alternatieven." Op rechts lijkt Daan Rots 'gewoon' de voorkeur te krijgen. Van alle buitenspelers is hij met vier assists degene met het hoogste rendement. Wat Oosting op links gaat doen weten we uiterlijk zondagochtend.

Poll

Wat heeft jouw voorkeur tegen Willem II?

Plaats reactie

666

27 reacties

jan.g +2089

Ikzeg. Helaas wordt er onder ling op deze site, hard gesproken, als ons fctwente zo voetbalt dan wordt het 3-0

09-01-2025 14:57

grolsch420 +1166

Laat Ltaif alsjeblieft linksbuiten staan, is tenminsten wel een echte vleugelaanvaller. Je kan zien dat hij wel kan voetballen, maar zal beter gecoached en begrepen moeten worden. Rots heeft lastige blessure gehad en is nooit in vorm geweest dit seizoen maar moet je echt laten staan, ook de enige rechtervleugel aanvaller. Als beide vleugels in vorm raken kan het nog een leuk seizoen worden. Met Vlap op linksbuiten heb je gewoon te weinig aanvalskracht. Sadilek moet je ook gewoon op de bank zetten, middenveld is het probleem niet.

09-01-2025 09:11

Maz +3752

5 mans middenveld met Sadilek als controleur samen met Vlap en Steijn daarvoor. Flanken Salah en Regeer. Hoe moeilijk is dit eigenlijk te begrijpen voor Oostink. Is practisch hetzelfde systeem, alleen dan zonder de mislukte buitenspelers.

08-01-2025 18:50

DrentheTwente +181

Dus jij wilt Regeer op de rechterflank hebben? Hopelijk begrijpt Oosting idd helemaal niks van jou.

08-01-2025 20:35

Maz +3752

Waar had jij gedacht dan? Rechtsback? Blijft gewoon op zijn positie, heeft ruimte om over de vleugels op te komen. Zo werkt 451.

09-01-2025 13:59

tubbig +1902

Gezien de poll zijn we het niet eens, dus laten we de mensen die er vor hebben doorgeleerd laten kiezen en ....... daar met zijn allen achter gaan staan!!!

08-01-2025 18:32

Eerem +4736

Ltaief is ziek naar huis gegaan lees ik. Daar blijft de informatievoorziening dan ook bij.

08-01-2025 16:33

StevenBos +4143

Stuur jij een email naar iedereen op je werk als jij ziek naar huis gaat? Hij is ziek, dat is toch genoeg informatie?

09-01-2025 05:00

marcel_moekotte +4087

Ik vind t weer een poll met bijna achterlijke voorstellen....

08-01-2025 16:23

Vennegoor +1947

45% voor van Bergen. 1,5 jaar zonder goal of assist. Ff serieus mensen

08-01-2025 16:13

marcel_moekotte +4087

Ja plus t feit dat geen linksbuiten is maar een rechtsbuiten. En dat maakt écht veel verschil.

08-01-2025 16:21

kniki +1173

Gaat niet alleen maar om een goal of assist al zou dat wel een meerwaarde zijn natuurlijk.En al eerder gezegd.Geen enkele tegenstander speelt graag tegen van Bergen vanwege zijn explosiviteit en snelheid.Tegenstander durft minder op te komen en moet vaak voor dubbele dekking zorgen.Als het goed is krijgen andere van Twente meer ruimte om daar van te profiteren.Ik heb hem er wel graag in staan.
Vaak gebeurt er wel wat als hij erin komt.

08-01-2025 16:21

Rockfisch +12242

Je moet eens kritisch gaan kijken wat hij met de zee van ruimte doet. Zoals al vaker aangehaald; als hij alleen op de keeper afrent, haal ik een kouwe lummel uit de koelkast.

08-01-2025 19:07

kniki +1173

Joaw maar zelfs Arjan Robben mist wel eens als hij alleen op de keeper (Cassilas)af .stormt.
Waarvan akte.

09-01-2025 01:37

StevenBos +4143

Lees kniki's argument nog maar een keer rustig door.

09-01-2025 05:02

Ruud.d +714

Je zou ook sadilek op links back en Salah Edine links voor kunnen doen

08-01-2025 16:07

Tukkerpower +13458

Ik heb ook een zorgelijke constatering wat betreft Leontien ten Voorde. Ik begrijp nu waarom zijn podcast de ballen verstand heet. Hij heeft er namelijk inderdaad de ballen verstand van. Sadilek moet altijd spelen tenzij hij nog maar 1 been heeft. Vorm terugvinden doe je namelijk alleen door wedstrijden te spelen. En buiten het feit dat hij misschien iets minder presteert door zijn langdurige blessure is hij toch het mannetje met gif dat Twente node gemist heeft. Als minder presteren het criterium is dan hoef je Daan Rots nooit meer op te stellen, kan Lammers naar de bank en ook van Bergen en Ltaief kunnen hun schoenen wel opbergen.

08-01-2025 15:45

TrotsopTwente +15829

Helemaal mee eens hoor Tukkerpower!

08-01-2025 21:05

Timmes1309 +38

Helemaal eens, Twente met Sadilek en Twente zonder Sadilek: een wereld van verschil!

08-01-2025 23:37

BillyAshcroft +1151

Gewoon Besselink ipv Sadilek

08-01-2025 15:41

herman_oldenhof +1330

Besselink is de toekomst, Sadilek niet.

08-01-2025 19:40

opdeaanval +953

Is het misschien een optie sadilek op linksback,vlap op middenveld en van bergen op links

08-01-2025 15:28

FCT1965 +11349

Sadílek is op nog geen 60% van zijn oude kunnen. Op de bank en waar nodig in laten vallen.

08-01-2025 14:41

Leenard +1381

Dus Leon maakt de opstelling??🤣

08-01-2025 14:35

Leenard +1381

Sadilek is inderdaad nog niet weer op zijn oude niveau!!

08-01-2025 14:36

Raika +13648

Sadilek is nog lang de oude Sadilek niet, ik zou de spelers die in zijn " ongeluk " tijd gespeeld hebben de voorkeur geven.

08-01-2025 14:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties