Eerste elftal

Blessurepech: FC Twente mogelijk zonder echte spits tegen Feyenoord?

Blessurepech: FC Twente mogelijk zonder echte spits tegen Feyenoord?

Met Ricky van Wolfswinkel en Sam Lammers heeft FC Twente twee spitsen in huis die allebei veel aanspraak maken op een basisplaats. Toch zou het kunnen dat trainer Joseph Oosting zondag tegen Feyenoord zonder een echte spits start. FC Twente heeft wat blessurepech: zowel Van Wolfswinkel als Lammers is niet volledig fit.

Van Wolfswinkel
"Ricky is ziek geweest en we moeten even kijken hoe we het gaan doen met zijn blessure", vertelt Joseph Oosting tegenover Oost. De 36-jarige aanvoerder kampt al enige tijd met een gebroken teen. Tegen Bodo/Glimt startte hij nog wel tweemaal, maar in de Eredivisie stond hij in slechts een van de laatste vier wedstrijden in de basis. Tegen RKC Waalwijk en Almere City FC speelde hij zelfs helemaal niet.

Lammers
Vorige week tegen Almere City FC begon Lammers in de basis, maar hij oogde niet okselfris. Vrijdag trainde de 27-jarige spits grotendeels mee, maar hij sloeg ook een deel van de training over. "We moeten goed kijken of we met hem kunnen starten of met hem moeten eindigen", aldus Oosting.

Geen spits?
Als Van Wolfswinkel en Lammers niet fit genoeg zijn om te starten, moet Oosting dus uitwijken naar een alternatief. De kans is klein dat hij de negentienjarige Lucas Vennegoor of Hesselink meteen voor de leeuwen gooit. Een mogelijkheid is dat Daan Rots in de spits start. Toen Van Wolfswinkel en Lammers begin dit seizoen tegen Sparta Rotterdam een helft beide niet op het veld stonden, speelde Rots in de spits. Vorige week tegen Almere City loste Oosting het op door Sem Steijn een half uur in de spits te zetten.

Opinie: Mochten Van Wolfswinkel en Lammers beide niet kunnen starten, wie zou jij dan in de spits zetten? Laat het weten in onderstaande poll en verklaar je keuze in de reacties.

Poll

Mochten Van Wolfswinkel en Lammers beide niet kunnen starten, wie zou jij dan in de spits zetten?

Plaats reactie

666

56 reacties

TwenteFanVanafDag1 +329

Als je nu met 19 jaar nog geen minuten verdiend dan ben je sowieso geen speler voor het 1e van Twente. Als je normaal met een speler speelt die allang op zijn eindfase zit. Of met een niets presterende Lammers. Dan lijkt het me niet meer als logisch dat een VoH het niet slechter zou moeten doen. Gun hem wat. Maar we gaan zien wat Oosting leert van al zijn fouten en snapt dat het zo werkt. Oja en laat Rots er eens uit.

08:18

jiki +278

Rots heeft ooit tegen PSV thuis op 10 gestaan en deed het erg goed toen.Dus zou wel benieuwd zijn hoe de optie Steyn en Rots daar centraal voorin uit zou pakken.Vennegoor of H. lijkt me nog te licht zeker in deze wedstrijd.

07:13

jos_willemsen +2610

wat is het verschil met de laatste wedstrijden? Ik heb al weken geen echte spits gezien.

06:45

daslekker +9175

Al zouden die twee gewoon inzetbaar zijn, een echte spits heeft Twente al jaren niet gehad. (Eentje die teminste minimaal een half jaar bij ins onder contract stond)
Doe eens avontuurlijk Oosting en zet Vennegoor in de basis.
Nu hij nog instinktmatig speelt en Oosting nog niet alle fantasie eruit gedrild heeft!
Wellicht maakt hij een paar doelpunten en krijgen we de kans die pot te winnen.

02:22

Twente1965 +2373

Ugalde was echt een goede spits

07:21

daslekker +9175

Maar heeft nog geen half jaar bij ons onder contract gestaan.
De laatste ECHTE spits was volgens mij Luuk de Jong.

08:52

löpwalösgoodtepassebliem +6656

We kunnen het eens of oneens worden, maar één ding is zeker, Oosting weet beter wat werkt dan wij want die traint er de hele week al mee. Wij gokken maar wat. We gaan het zien waar hij mee komt

01:35

FootballNurse +1939

Zowel Rots als Steijn zijn klein en licht. De verdediging van Feyenoord heeft behoorlijk wat lengte en fysiek dan wordt het heel lastig.

15-03-2025 23:15

menno +1069

Dan moet je slim aanvallen. Dus niet alles zo voor de pot gooien, maar proberen voetballend tussen of achter de verdediging van Feijenoord te komen.

15-03-2025 23:27

FootballNurse +1939

Ik lees net dat Sadilek ook niet fit is. Dan heb je naast de aanvalslinie ook een probleem op het middenveld.

10:43

sjaak_jis +500

Wie ook in de spits staat maakt mij niet zo veel uit maar ga als spits niet alleen de speler met de bal opjagen. Dat werkt totaal niet en kost zo veel energie. Steijn en ook Lammers deden dit tegen Almere, zo jammer.

15-03-2025 22:34

E.B +112

Rots en Steijn rouleren in de spits en ze zijn allebei een 10. Dan kan Unuvar links en Booth rechts spelen of eventueel Taha. En als we goed voor staan, Vennegoor een kans geven.

15-03-2025 22:31

Vennegoor +1960

Ondanks dat ik denk dat Verschuren er de afgelopen niks van bakte denk ik dat je daarmee prima in de spits kan spelen. Balletje kaatsen, jagen op de verdediging, fysiek sterk. Laat Lammers de 2e helft maar spelen.

15-03-2025 21:56

FcTwentesupporteruitAssen +13225

Rots in de spits. Steijn er achter. Booth en Unuvar op de vleugels. Vennegoor is nog niet klaar voor de basis.

15-03-2025 21:48

Vince +281

Vaker kiezen voor jonge talenten.

15-03-2025 21:13

Pietertjes +163

Steijn is helemaal geen 10 maar een echte spits. Een 10 heeft overzicht en strooit met passes en steekballen en dat kan Sem onvoldoende. Sem staat als een échte spits op de juiste plek en haalt direct de trekker over. Vlap op 10 en Sem in de spits.

15-03-2025 20:46

jan11 +2334

Soort Gerd Müller.

15-03-2025 20:56

Marcie74 +2250

Rots moet helemaal niet spelen.

VoH in de spits of Steijn

15-03-2025 20:39

RK +3115

Ik denk dat het dan tijd is om Steijn op te stellen als valse 9 en met 2 buiten spelers ( links op links en rechts op rechts) te gaan spelen. Deze heren kunnen dan Steijn in stelling brengen, Vlap erachter en dan met 2 6en gaan spelen. Voetbal en controle zonder een echte spits.. maar dat zou ik doen.

15-03-2025 20:37

Ronald.S65 +3302

Morgen 3 man.....man of the match Lars Unnerstal-Sem Steijn en Vennegoor of Hesselink.Omdat Utrecht verloren heeft op naar plek 3.Morgen 3-1 winst Twente.

15-03-2025 20:00

Tukker1965 +158

Dan verdien je richting de 1 miljoen per jaar en krijg je dit slappe gedoe. Lammers…

15-03-2025 19:56

Paul.N +177

Als Verschueren fit is kun je met hem in de spits..
Sterk in de zestien en kopsterk.
En goed in combinatie....

15-03-2025 19:48

R.D +131

Wat een discussie weer. We hebben toch een talentvolle spits: VoH.

15-03-2025 19:45

PdB +2444

VoH is zeker een talentvolle spits, maar ik vraag me af of hij in deze belangrijke fase van de competitie wel de juiste spits is.

15-03-2025 19:59

sjoeffie84 +1586

Als rots in de spits gedropt word dan kunnen we net zo goed thuis blijven!! Dat zou een schande zijn voor vennegoor of hesselink

15-03-2025 19:32

nw5gywzfmm +1915

Steijn spits en Rots op 10. Mooi veel beweging voorin. Booth en Unuvar op de vleugels.

15-03-2025 19:28

Twente1965 +2373

Dat zou de perfecte opstelling zijn 👌🏻

15-03-2025 19:30

Alibabba50 +1931

Prima oplossing...

15-03-2025 19:31

gewoonik +1322

Vennegoor spits stein op 10 Booth rechts en rots thuis voor de buis.

15-03-2025 19:35

E.B +112

Ik zou Rots en Steijn wel laten rouleren en Vennegoor ook een kans geven.

15-03-2025 22:49

mgebee1965 +1592

Helemal mee eens

08:00

Epi4ever +12747

Liever Vennegoor in de spits dan Rots! Hoe dom kun je wezen. Maar ik zie Joseph zoals altijd geen enkel risico nemen. En in Rots we trust. Maar dat vertrouwen wordt niet door velen gedeeld.

15-03-2025 19:17

Vak317 +5724

Waar zou het vertrouwen dan op gebaseerd moeten zijn???ik zie nu ook weer allemaal rotslovers hij moet op 10 spelen of in de spits of daar of daar Joseph vindt wel een plekkie voor 1 van de beste buitenspelers van de eredivisie maak jullie maar niet druk wordt weer de zoveelste top wedstrijd van deze kanjer

15-03-2025 23:29

Rockfisch +12354

Zelfs een fitte Lammers zou bij mij niet spelen. Gooi Vennegoor maar voor de leeuwen. Het publiek zal hem 100% steunen.

15-03-2025 19:17

Tukkerpower +13521

Dat Lammers niet okselfris is lijkt me stug, met dat slappe gedreutel op het veld komt hij niet eens aan het zweten dus deodorant in die oksels is overbodig.

15-03-2025 19:15

Sander.M +1336

Steijn natuurlijk

15-03-2025 19:15

Maz +3773

Unnerstall
Van Rooij, Hilgers, Lagerbielke Kuipers
Vlap, Sadilek
Rots
Unuvar, Steijn, Booth

Alternatieven?

15-03-2025 19:13

jansenius +1589

Je hebt per ongeluk Rots erbij gezet.

15-03-2025 19:45

Maz +3773

Nou, heb je die steekballetjes tegen nec gemist? Maar, kan ook iemand anders staan natuurlijk.

15-03-2025 19:49

J053 +1115

Venegoor 100%

15-03-2025 19:08

wout +124

Ik vind rots al niet geweldig op zijn eigen positie, laat staan in de spits. Hij moet het echt van voorzetten geven hebben en juist dat doet een spit niet echt. Steijn is te belangrijk op het middenveld en lucas voh heeft zich nog niet echt bewezen. Denk hij echt nog even de tijd nodig heeft om zichzelf te bewijzen maar van die drie dus zeker mijn eerste keuze. Anders misschien lataief of v hoorenbeeck als noodoplossing? Allebei wel redelijk sterk en hoorenbeeck is een goede kopper

15-03-2025 19:07

StevenBos +4158

Je vind VoH niet goed genoeg. Ok.
Dan kom je met v Hoorenbeeck???

Waarom niet Rots? Die loopt zich het snot voor de open, dus vroeg storen. Unuvar -Steijn - Booth eracther.

15-03-2025 19:17

gewoonik +1322

Rots lopen verkeerde bril op

15-03-2025 19:37

wout +124

Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is, hij heeft zich nog niet bewezen. Denk wel dat hij een zware wedstrijd gaat krijgen meteen tegen feyenoord. Ik heb echt geen idee hoe v hoorenbeeck in de spits zal spelen dus wil dat wel een keer zien. Minder dan rots zal het vast niet zijn. Rots heeft echt wel inzet maar spits is denk ik niet wat

15-03-2025 19:55

StevenBos +4158

Sorry, ik ben geen lid van de Rots bash club.

03:50

StevenBos +4158

@wout, en ik overal maar lezen dat de jeugd geen kans krijgt. Nou, ik zou zeggen, hier is je kans. Laat maar zien.

03:51

Tom.W +68

Van hoorenbeck🤣🤣🤣
De nieuwe jos hooiveld

15-03-2025 19:23

wout +124

Hahaha wie weet

15-03-2025 19:56

Gerard.v +709

Geen spits, maar 2 aanvallende middenvelders opstellen die niet in de spits staan, maar in de spits komen.
Daar houden verdedigers niet van

15-03-2025 19:06

ns2d4fq5g8 +297

100% Tyton natuurlijk

15-03-2025 19:04

Wil +342

Vennegoor of Hesselink

15-03-2025 19:04

SorareTukker +815

Ricky zal wss wel starten maar de wedstrijd niet uit kunnen spelen, ik zie dan graag Lucas wat meer minuten maken, juist in een wedstrijd die er toe doet.

15-03-2025 19:03

wout +124

Ja dat zou wel het beste zijn, beginnen met een echte ervaren spits en eindigen met wat meer speelminuten voor lucas. Win win

15-03-2025 19:10

Maz +3773

Liever een gelegenheidsspits dan een niet fitte. Iedereen moet 100% kunnen geven morgen.
En wat heeft die Lammers nou weer, speelt een halve wedstrijd en is weer geblesseerd, pff

15-03-2025 19:03

evdbiggelaar +5960

Gewoon vennegoor,geen daan rots

15-03-2025 19:03

Ronjans +404

Ik zou graag Vennegoor of hesselink een hele pot zien spelen.

15-03-2025 19:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties