Eerste elftal

Van Wolfswinkel reflecteert op eerste seizoenshelft: "We zijn hartstikke trots"

Van Wolfswinkel reflecteert op eerste seizoenshelft: "We zijn hartstikke trots"

FC Twente verloor zaterdagavond met 1-0 van AZ. De Tukkers creëerden weinig kansen gedurende de gehele wedstrijd en moesten het onderspit delven tegen de ploeg uit Alkmaar. Na afloop blikte aanvoerder Ricky van Wolfswinkel terug op de matige vertoning en reflecteerde hij ook op de eerste seizoenshelft.

FC Twente speelde erg compact de eerste dertig minuten. Was dat de bedoeling? "Het kwam deels door AZ en deels door onszelf. Ik denk dat wij niet goed genoeg aan de bal waren”, zei Van Wolfswinkel na afloop aan ESPN. De eerste helft ging redelijk gelijk op, maar veel gebeurde er niet. “Richting het einde van de eerste helft kwamen we er beter uit en door de kantwisselingen kwamen er nog wat mogelijkheden. 0-0 de rust in, maar er gebeurde niet zoveel. Het was een saaie eerste helft”, voegde hij eraan toe. De tweede helft bleef moeizaam voor FC Twente: “De tweede helft ging het meer gelijk op, een paar kleine kansjes, maar veel spannends was het niet deze wedstrijd", gaf hij toe.

Met wat voor gevoel gaat FC Twente de winterstop in? "De laatste wedstrijd blijft altijd hangen natuurlijk. We willen ook hier een goede stap maken en goed resultaat neerzetten. Dat is balen en dat neem je zeker mee. Overal hebben we ook veel mooie momenten gehad deze seizoenshelft. Hebben we punten in de competitie laten liggen? Jazeker. Maar overal zijn we hartstikke trots", aldus Van Wolfswinkel.

Plaats reactie

666

44 reacties

agekoster1956 +3059

Gewoon een slechte eerste seizoen helft en anders niet !

22-12-2024 13:51

Vennegoor +1951

We staan waar we horen. We missen gewoon de financiële middelen van utrecht, jeugd van az en alles vd clubs Feyenoord, Ajax en psv.

We staan boven go ahead, nec etc dus doen wat we moeten. Vorig seizoen zat alles mee, dit seizoen weer ff met de benen op de grond.

We zijn toch een nuchtere club met verstand? Vanwaar alle waanideeën hier dat we hoger moeten staan en alles maar slecht en negatief is.

22-12-2024 12:35

evdbiggelaar +5955

Trots,schamen had er moeten staan
Dit is de mentaliteit en kwaliteit van deze jongetjes
De knop moet om en ermoeten kwaliteit injecties komen ipv kwantiteit
Spelers als weghorst die hebben de juiste winnaars mentaliteit

22-12-2024 10:17

TrotsopTwente +15836

Jij hebt wel gelijk! Maar sommigen zien dat helaas niet zo!

22-12-2024 10:19

Vennegoor +1951

We staan waar we horen. We missen gewoon de financiële middelen van utrecht, jeugd van az en clubs van Feyenoord, Ajax en psv.
We staan boven go ahead, nec etc dus doen wat we moeten

22-12-2024 12:34

tukker75 +512

Dit zegt genoeg, onze 11 ideale schoonzonen zijn trots. 1 puntje uit 5 wedstrijden tegen de top 5…..

22-12-2024 09:05

TrotsopTwente +15836

Ja, in plaats van "trots zijn" moeten zij zich schamen! Hondstrouwe Supporters en Sponsoren worden door deze Spelers, Oosting en Bruggink volledig in de steek gelaten!

22-12-2024 09:17

John +1298

Deze mainset zegt alles totaal geen zelfreflectie ook Ricky niet

22-12-2024 08:47

TrotsopTwente +15836

Ik ben echt een fan van RvW, maar hier is het woord trots toch niet op zijn plaats; sterker nog, volledig misplaatst! Op een paar EL wedstrijden na hebben we dit seizoen nog geen enkele hele mooie wedstrijd gezien! Ze hebben nog geen enkele club volledig weg gespeeld!

22-12-2024 07:31

JoepMeloen +3218

Als je er bij je rechtstreekse concurrent afgaat en zelf helemaal niks hebt gecreerd zou je het woord trots NOOIT zo pal na de wedstrijd mogen gebruiken. Man wat ongepast.

22-12-2024 05:04

Vennegoor +1951

Wat een afgang 1-0 zo he

22-12-2024 12:36

daslekker +9170

Daar zit het probleem - ze zijn trots
Ik zou dat als speler niet durven zeggen!
Er zijn zoveel "wanvertoningen" geweest waar ik me dood voor zou schamen.
In de Europese wedstrijden is niets gepresteerd terwijl er kansen voldoende waren.
Alleen de wedstrijd tegen Heracles is overtuigend gewonnen maar de meeste wedstrijden gingen moeizaam en er zijn onnodig veel punten weggegeven.
Nee, ik zou niet trots durven zijn op het gepresteerde.
Maar in de competitie en de beker is alles nog mogelijk.
Maar dan moet de tweede seizoenshelft beduidend beter gaan.
Wedstrijden waarin Twente een veldoverwicht heeft moeten overtuigend gewonnen worden.
Er moet sneller en doelgerichter gespeeld worden, kansen moeten beter benut worden maar er moet vooral meer gescoord worden.
Geen tevredenheid meer, maar altijd hongerig zijn naar meer en beter.........
Er is nog niets verloren (behalve in Europa)maar er zal dus veel moeten veranderen, anders vrees ik dat de play-offs niet eens gehaald worden.
Ook voor Bruggink ligt er nog veel werk. Dit team heeft heel hard versterkingen nodig.
In elke linie, en wel heel snel.
Misschien dat V. Wolfswinkel dan met recht trots mag zijn

22-12-2024 05:00

TrotsopTwente +15836

Goed verwoord!

22-12-2024 07:21

Vak317 +5715

Ricky je bent beter met mailtjes sturen naar supporters dan dat je met het elftal fatsoenlijk voetbal laat zien.maar wees er trots op deze trotse tukkr ziet het ff niet meer zo

22-12-2024 00:14

Mcrockz +866

Hartstikke trots Hahaha, je staat 6e met slecht voetbal je had gewoon 2e kunnen staan als je die verlies partijen niet zo makenlijk verloor

22-12-2024 00:03

Ikkerikketikke +2423

Ik begrijp niet waarom in de eerste helft steeds zo ver wordt teruggegaan. Balbezit en dan steeds eerder achteruit schuiven tot de backs op de achterlijn staan. Twente creëert steeds die situatie terwijl daar de kracht duidelijk niet ligt. Na de tegengoal verdedigen ze veel verder van de goal en worden er ook duels gewonnen door verdedigers.
Aanvallend was het zwak. Buitens zwak. Jammer!

21-12-2024 23:25

JoepMeloen +3218

De reden daarvoor kan zijn om het veld groot te maken waardoor er meer ruimte tussen de linies en/of achter de laatste linie vd tegenstander ligt. Als dat een bewussie is moet je er dan wel gebruik van maken.
Het kan ook een teken van voorzichtigheid en angst zijn, zoals we bv in de 2e periode onder McClaren en daarna Schreuder zagen. Lafheid

22-12-2024 04:54

gewoonik +1302

Ze motten een trainer hebben waar ze wat van kunnen leren dus 1 met meer ervaring.

21-12-2024 23:23

MLJMLJ +1363

Natuurlijk moeten we niet vergeten waar we vandaan komen. Natuurlijk kunnen we ( door deschulden uit het verleden ) nog niet de salarissen betalen die buiten natuurlijk de top drie ook betaald worden door AZ, FC Utrecht, NEC . Maar een paar jaar geleden speelden we nog een divisie lager. Denk dat onze trainer echter de hoofd schuldige is aan de huidige Maleise. Welke speler is nu beter geworden? ( buiten Steijn). Zijn opstellingen slaan nergens op. Vlap linksbuiten, van Wolfswinkel linksbuiten, vannBergen linksbuiten, Ltaief linksbuiten, Sallah linksbuiten. Als Regeer het bij jong Oranje niet zo goed had gedaan op het middenveld was hij nog steeds onze rechtsback geweest en had van Rooij nog steeds op de bank moeten gaan wennen aan zijn speelwijze. Alle inworpen en vrije trappen gaan naar achteren in plaats van naar voren. Balbezit is heilig en maar rond tikken achterin. We voetballen om geen doelpunten tegen te krijgen in plaats van doelpunten te maken. Bij corners tegen 11 man van onze FC in onze eigen 16. Hou nu minimaal 2 ( snelle ) spelers voorin, dan zal de tegenstander ook minimaal 3 a 4 spelers achterin houden. Met deze spelwijze is plaats 5 a 6 het maximale. Met een fatsoenlijke ervaren aanvallerende coach die de spelers wel vertrouwen geeft, mogelijk een echte versterking voorin erbij moet plaats 3 of 4 nog steeds mogelijk zijn.

21-12-2024 23:19

fctwentesupport +1459

Ben het deels met je eens. Maar de reden waarom een van Wolfswinkel op links staat komt doordat en gewoon geen linksbuiten hebben. Van Bergen is in mijn ogen een rechtsbuiten, maar ook daar vind ik hem niet sterk. Maar wel dreigender en gevaarlijker dan Rots. Ltaief komt gewoon zwaar tekort en dan kom je ook terecht bij Vlap. Aanvallend is het armoedig. Maar als ik zie wat Oosting heeft laten zien vorig seizoen, zie ik daar wel potentie. Vorig seizoen hebben we mede dankzij hebben zo erg overgepresteerd, toen steeg een Rots ook heel erg boven zichzelf uit. En de oorzaak dat een Lammers niet presteert ligt o.a. door tekort op de vleugels.

21-12-2024 23:39

TrotsopTwente +15836

Wel mee eens!

22-12-2024 07:23

nieuwkomer304 +4195

Ik snap na een teleurstellend resultaat de reacties, toch kan ik wel mee met het trotse gevoel. Voor mij is Fct meer dan een slechte v Bergen en een hopeloos uit vorm zijnde Daan Rots.

Dat het allemaal wat tegenvalt is heel logisch. De verwachtingen zijn torenhoog, het budget is nog niet toereikend en de scouting nog niet op orde. Met de vermoeidheid van het programma erbij is het heel logisch dat je punten morst in de competitie.

Maar de doelstelling is Europees voetbal. Daar doe je nog volledig aan mee. In Europa ben je geen enkele keer weggetikt en de club staat er financieel erg goed bij.

Wat mij zorgen baart is de negatieve reacties vanuit het publiek en op fora. Je eigen speler uitfluiten, afzeiken en cynisch applaudisseren. Bruggink kan er niks van. Oosting is niet goed genoeg etc. Walgelijk, naïef en zo niet zoals Twente is. Maar ja, we zijn dus snel verwend en als ik sommigen moet geloven is het allemaal heel simpel. Niet dus.

Een club leiden met zoveel belangen, emoties en ook nog in een wereldje van geldwolven en een mediacircus, waarin iedereen achteraf precies weet hoe het had gemoeten, is knap werk.

We zijn voor onze doelstellingen nog steeds op koers, worden Europees niet weggespeeld, maken steeds meer winst, er komt steeds meer jeugd door, krijgen een fantastisch nieuw trainingscentrum, verdienen steeds meer aan onze spelers, etc etc. Best wel iets om trots op te zijn!!

21-12-2024 23:09

Joaquin94 +1053

Mooi gesproken, fijne feestdagen topper!

21-12-2024 23:39

frankbol +1401

We zijn goed begonnen, maar hebben toch een keer of 4 a 6 punten onnodig weggegeven europees en in competitie, zeker in Nice,mag niet gebeuren.En we missen aanvallend kwaliteit buiten van Wolfswinkel en Steijn na

21-12-2024 23:07

Raika +13648

Wat waren we matig, nee we waren slecht, heel slecht. Ik kan wel de slechtste spelers opnoemen, maar beter de betere dan bv en ik sneller klaar. Er mag in de winterstop echt wel wat gebeuren zowel aanwinsten als verhuren, maar Dagobert Duck zal wel niet zoveel willen uitgeven.

21-12-2024 23:04

Rockfisch +12252

Heel raar eigenlijk, maar sinds die rode kaart voor die Nice-speler is het in een neerwaartse spiraal beland. Althans dat is mijn opinie. En dat terwijl je daar zo goed speelde en er zo prachtig voor stond.

21-12-2024 23:03

Epi4ever +12677

Het spijt me echt, ben het maar voor driekwart met hem eens. Het is aanvallend om te huilen. Ik hoop dat men passende maatregelen gaat nemen. Waarom kiezen spelers voor de directe concurrentie? Bieden ze meer salaris, gaat er wat fout in de communicatie, zijn de trainingsfaciliteiten onvoldoende? Daar moet wat aan gedaan worden. Deze aanval verdienen de supporters niet en zijn Twente-onwaardig.

21-12-2024 23:00

TrotsopTwente +15836

Zo is het precies!

22-12-2024 07:25

Rockfisch +12252

Eerst zijn ze tevreden, maar nu ook al trots. Zo krijg je ook nooit een topsportklimaat.

21-12-2024 22:59

TrotsopTwente +15836

Inderdaad!

22-12-2024 07:25

Hans.m +108

Daar was ik nu bang voor met koop.
De eagels krijgen rood en sadilek penalty tegen.
En wij goede tackle van clasie verder niets .
Psv ajax hadden een penalty gekregen, niveau scheid en var ver te zoeken.

21-12-2024 22:57

jansenius +1578

Was een top tackle!

21-12-2024 23:31

hgouw +1621

In mijn oven grotendeels misplaatste trots.

21-12-2024 22:52

v8pysdv6k8 +959

Ik heb veel respect voor Ricky, maar trots zijn waarop???
Op een paar wedstrijden na(tegen Manu en Fenerbahçe) was het helemaal niets de eerste helft van dit seizoen.
We hebben geen (te weinig) ijzervreters en onvoldoende kwaliteit in de verdediging(opbouwend zoals vroeger Smal en Brenet)
De voorhoede…….laat maar gaan.

21-12-2024 22:51

evdbiggelaar +5955

Slappe hap

21-12-2024 22:42

fctwentesupport +1459

Alles en iedereen wat direct betrokken is met eerste elftal zal trots zijn op wat ze hebben laten zien, een 6de plek in de Eredivisie, een kleine kans op overwintering in Europa (terwijl je echt kans had om te overleven, gezien de wedstrijd verloop(en) gewoon gemoeten) en een bijna uitschakeling (wat terecht geweest zou zijn) tegen een amateurclub. Maar alles wat wekelijks naar FC Twente kijkt ziet dit allemaal anders, maar het “EXCUUS” dat steeds gebruikt word omdat we nu 2 keer in de week spelen is onzin. Ben je als profvoetballer niet instaat om 2x, 90 minuten in de week te spelen ben je ongeschikt voor het hoogste niveau. Op papier hebben we echt geen slecht elftal, maar in de praktijk komt het er allemaal niet uit. En de oorzaak hiervan is dat we onze mogelijkheden tot kansen niet omzetten naar creëren en afmaken. Ook missen we passie en strijd in het team, spelers die het karakter hebben van een Sadilek en ik noem maar een Weghorst. Iemand die een keer de ander de huid vol scheldt of echt gefrustreerd is om op de bank te zitten. Als Lammers zijnde moet je toch woedend zijn om niet te spelen, en als je erin komt alles geven. Dit zie ik nooit terug. Dit is iets wat er nu ontbreekt.

21-12-2024 22:42

FootballNurse +1939

Weinig illusies wat Lammers betreft, geef hem 1 vinger en hij zit in Utrecht.

21-12-2024 22:57

MarcJanko +4126

Donderop naar de Domstad met je nep account. Het voetbal van Utrecht is gebaseerd op geluk. Tel die blessure tijden van af en je hebt je antwoord.

21-12-2024 23:45

FcTwenteOnline +1012

Utrecht heeft het geluk dat ze de coachende vaardigheden van Jans hebben en het geld van Frans van Seumeren. Beide heeft Twente niet en de prestaties worden er niet beter op, dan kiezen ze voor Utrecht.

21-12-2024 23:52

okkie +1372

Trots is misschien niet helemaal het goede woord, knap dat je met zo’n slechte aanval toch nog 6de staat. Knap dat je ondanks miljoenen investeringen nog steeds 0 kansen creëert in een wedstrijd. En nog veel knapper is, dat je ondanks dat alles nog steeds kans hebt om in Europa door te gaan en misschien wel 6de wordt dit seizoen. Op basis van de eerste seizoenshelft is dat iig dik verdiend en misschien nog wel iets aan de hoge kant.

Misschien is er wel iets mogelijk in de winterstop, wellicht bied dit wat kansen voor de tweede seizoenshelft.

21-12-2024 22:42

FootballNurse +1939

Door in Europa hoe dan?

21-12-2024 23:00

RaceFace +4837

Ging redelijk gelijk op; GVD je creëert ook gewoon helemaal niets, schaam je kapot zou ik zeggen.

21-12-2024 22:36

Henkiedeije +1503

Trots waarop wat een slappe hap weer ,dit is de zoveelste wedstrijd wat je weg geeft ,,aanvallend drama weer

21-12-2024 22:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties