Eerste elftal

Oosting over 'topspits' Lammers: "Wat verwacht je dan van hem?"

Oosting over 'topspits' Lammers: "Wat verwacht je dan van hem?"

FC Twente haalde aan het begin van het seizoen enkele nieuwe aanwinsten binnen. Een daarvan was Sam Lammers, voor wie de club moeite had om financiële middelen vrij te maken. Uiteindelijk kwam de spits voor 2 miljoen euro over van het Schotse Rangers. Lammers begon het seizoen sterk, met een doelpunt in de openingswedstrijd uit bij NEC, en scoorde ook een belangrijke goal op Old Trafford in het spannende gelijkspel tegen Manchester United. Echter, de laatste tijd is er toegenomen kritiek op Lammers.

"Zijn verwachtingen waren hooggespannen", begint Fardau Wagenaar. "Die lijkt het niet te doen wat we verwachten van hem. Wat is er met Sam Lammers aan de hand?", stelt ze aan tafel bij de Ballenverstandpodcast van Tubantia. "Weet je wel hoeveel goals hij heeft gemaakt?" countert trainer Joseph Oosting. Wagenaar: "Toch verwacht ik nog iets meer van hem. Of is dat weer domme supporters gepraat?" Oosting: "Ik wil niet zeggen dat je dom bent. Hij kan heel goed voetballen. Hij heeft ook impact in onze manier van voetballen. Hij heeft acht goals gemaakt. Dat kan altijd meer. Wat verwacht je dan van hem?"

"Ik zat gewoon na te denken", vertelt Wagenaar. Zij verwijst op de prestaties van Eredivisie-topscorer Sem Steijn dit seizoen. "Ik verwacht dat Sam daar meer aan bijdraagt. Dat het meer 50-50 wordt." Oosting: "Ook voor hem geldt dat hij bij een nieuwe club komt bij. De ene wedstrijd bij hem is ook wat beter dan de andere." Sam Lammers wordt vaak gewisseld door Oosting, zo merkt clubwatcher Leon ten Voorde op. "Ja, maar ik laat hem ook wel vaak staan", aldus de oefenmeester. "Soms worden dingen gevraagd in wedstrijden. Hij heeft de kwaliteiten van topspits."

Ten Voorde vindt dat dat Lammers zich soms te makkelijk laat wegzetten. "Dat verwacht je niet van een jongen met zijn kwaliteiten. Ik vind zijn rendement prima. Je verwacht wat meer van hem. Hij speelt ook niet voor niks op dit niveau. Als hij alles had, was hij te goed." Oosting sluit af: "Dat is ook zo. Hij heeft ook wat clubs gehad. Ik geloof dat hij alleen maar beter kan worden." Sam Lammers heeft in het seizoen 2024-2025 26 wedstrijden gespeeld in het shirt van FC Twente. Hierin kwam hij acht keer tot scoren en wist hij twee keer een assist te geven.

S. Lammers

S. Lammers

Attacker
  • Netherlands
    Nationaliteit
  • 27
    age

Plaats reactie

666

23 reacties

Mallorca +1902

Lammers zit met het probleem dat hij niet voldoende aanvoer krijgt van onze vleugelspitsen. Dus daar ligt de shit, bij die vleugelspitsen en niet bij Lammers. Als je als spits niet voldoende aanvoer krijgt dan kun je het vergeten. Twente moet 2 betere vleugelspitsen aanschaffen dan wordt het rendement van Lammers vanzelf groter.

28-12-2024 13:04

agekoster1956 +3047

Lammers is te ligt , voetballend vermogen steld hij ook teleur en inzicht helemaal staat altijd op en plek waar de bal niet komt . Bij vergelijking met Steijn zit hij nog niet op 50% . Jammer jij kan dat anders zien maar het is helaas de realiteit .

28-12-2024 12:21

Epi4ever +12544

Het is jouw realiteit. Sommige mensen hebben niet altijd gelijk, ook niet altijd ongelijk! Ik mis enige relativering in je uitspraak.

28-12-2024 12:57

Frank.E +138

Volledig mee eens. De cijfers spreken voor zich. Zijn lage balcontacten, hoog balverlies, matige positionering (inzicht probleem), veel verloren duellen, weinig tot geen kopgoals/passes voor een lange speler en de vaak zwakke schoten leiden al tot de conclusie dat hij op dit moment weinig tot niets bijdraagt.

Oosting ziet dit zelf meer en meer in en wisselt hem vroeger en vroeger, waarbij hij zelfs zijn basisplaats verliest aan Ricky die met zijn voetbal intelligentie en leiderschap alleen al meer waarde creëert.

Ik ben van de mening dat een Lammers in goede doen (zie een aantal jaren geleden), een enorm creatieve, sterkte en vaardige spits kan zijn die het team snel naar een hoger niveau trekt, maar dit is op dit moment Niet het geval wat niet ontkend kan worden. De aanvoer van de buitenspelers is niet op en top maar de kansen zijn er zeker, en Steijn is het tegenbewijs tegen deze claim.

Ik hoop dat Lammers de wind in de rug krijgt en gaat knallen, anders moet ik concluderen dat het een 2 miljoen miskoop was...

28-12-2024 13:36

Spira +3076

Ik ben fan van Oosting, maar mis soms wel een beetje kritiek op zichzelf. Het is allemaal wel erg tevreden met het vertoonde spel. En geeft in interviews aan dat het doorwisselen met tegenstanders te maken heeft, dan denk ik wij hoeven in de eredivisie toch aan niemand aan te passen.

28-12-2024 11:36

Paul66 +3875

Inderdaad, vrijwel geen aanvoer vanaf de vleugels en een nummer tien achter hem die ze liever zelf maakt ( dat is prachtig ) dus het valt voor Lammers niet mee om mooie cijfers te laten zien. Toch denk ik dat hij de tweede seizoenshelft beter uit de verf komt.

28-12-2024 11:17

Lubje +27985

Als je nauwelijks bespeelbare ballen krijgt, wordt het moeilijk om veel te scoren.

28-12-2024 10:59

PietjePuk65 +103

Als onze middenvelders en vleugelspelers Sam en Ricky van goede voorzetten voorzien, zullen ze beide aanzienlijk vaker scoren. Ik denk niet dat het aan de spitsen ligt, maar aan de aanvoer.

28-12-2024 10:00

kabert +6368

Nou ben ik niet helemaal mee eens, een spits is het eerste aanspeelpunt en daar ligt de angel.
Hij houd de bal simpelweg niet vast en als hij een keer de bal houd maakt hij te vaak een verkeerde keuze.
Dus het is een combinatie van .
Mooi voorbeeld is natuurlijk blaise nkufo die kon je aanspoelen en als hij dacht het duel te verliezen dan knoeien hij er wel een vrijebal uit,veel slimmer dus.
Nee kammers heeft echt wel potentie maar zou echt moeten werken aan zijn zwakke punten.

28-12-2024 13:35

jan.g +2089

Ikzeg. Het is een moeilijk idee hoe ik er over denk en natuurlijk de trainer!de trainer ziet hem elke dag, en ik zie hem thuis bij ons fctwente. Inderdaad zie ik dat hij volgens mij wel meer kan en mag brengen. O.a. het weg laten zetten in het veld, en hoge ballen komt hij toch te kort. Ik gooi het op het 2e seizoen helft. Dan hoop ik dat de trainer gelijk heeft.

28-12-2024 09:53

daslekker +9129

Zeg maar beter niets meer

28-12-2024 10:22

FcTwentesupporteruitAssen +13127

Lammers is een mooi weer voetballer. Hij wint geen duels. Of gaat ze niet eens aan. Als een speler bij PSV en Rangers niet slaagt moeten we geen wonderen van hem verwachten bij Twente. Als hij 15 goals maakt heeft hij het goed gedaan.

28-12-2024 09:50

FootballNurse +1907

Ik hen niet het idee dat hij zich erg thuis voelt in Enschede, mocht dat zo zijn dan hebben we een probleem want dan komt hij niet uit de verf.

28-12-2024 17:43

Rockfisch +12170

Van een spits verwacht je doelpunten en dat valt bij Lammers wat tegen. Wat mij echter het meeste stoort is het feit, dat hij als een lauwwarme broeder over het veld huppelt en niet als een echte vent de duels aangaat en flink van zich afbijt. Zoals vaker aangegeven schijnt hij drukker met zijn pruik te zijn, dan met het voetbal.

28-12-2024 09:44

JoepMeloen +3218

Dat moyenne moet toch echt omhoog in de tweede seizoenshelft. Oosting mag er ook wel wat meer van verwachten, die lijkt me net wat te vaak wel tevreden.

28-12-2024 09:23

WankingWombat +2315

Lammers sjokt vaak plichtmatig over het veld in mijn optiek. Bij zijn doelpunt tegen ManU zag ik een spits met bezieling, maar te vaak is het afronden niet meer dan het produceren van slappe rollertjes zonder drive. Kwaliteit genoeg, maar de bezieling schort het aan, wat tot irritaties leidt. Of zie ik het verkeerd?

28-12-2024 08:57

JoepMeloen +3218

Statistisch gezien is het afronden (conversie) niet het probleem. Hij moet 50% meer doelpogingen wagen per wedstrijd. Hij moet vaker in stelling worden gebracht, daar schort het aan. Hij mag idd ook wel eens gaan leren te vechten en sleuren

28-12-2024 09:27

nw5gywzfmm +1883

Ik verwacht het dubbele…

28-12-2024 08:49

Roy.S +4926

En dat is realistisch. De nr 1 en 2 van de topscorerslijst die bij FC Twente voetballen!

28-12-2024 11:36

Michael.N +601

Dat ie de staat en meer scoort.

28-12-2024 08:46

losserseglanerbrugger +4216

Sam is aan de bal goed. Maar het is een ideale schoonzoon die nooit wat verkeerds doet en vriendjes wil worden met de verdedigers. Hij mag wel wat meer viezigheid krijgen. En daarvoor loopt het perfecte voorbeeld rond om hem dat te leren (rvw).

28-12-2024 08:24

daslekker +9129

Aan de bal goed?
Hij kan geen bal aannemen.
Hij kan de bal niet even bij zich houden tot er versterking komt
Hij kan geen man passeren
En zo zijn er nog wel een paar.

Ik vind hem lui en slap. Persoonlijk wordt ik al moe als ik naar hem kijk.
Hij mist het gevoel om "op de juiste plaats" te staan en most zo de helft van de acties.
Als hij dan toevallig eens goed staat en "de bal in de voet" krijgt, scoort hij gemakkelijk. Maar ook dan mist hij het doel regelmatig, wat meteen een "hoe dan" situatie oplevert.

Hij zal de trainer en t.d. hebben overtuigd van zijn kunnen maar ik zie een gemakzuchtige speler die technisch ye kort komt.
Hij is het in mijn ogen net niet.

Misschien dat hij het talent wel heeft maar ontbreekt het bij Twente aan de voorwaarden die hij nodig heeft om goed te renderen.
En misschien heeft hij een seizoen nodig, waarbij hij wel het vertrouwen van trainer en medespelers krijgt, om zich thuis te voelen in het team en zijn plek te vinden.
Nkufo was ook waardeloos in zijn eerste seizoen en werd pas later de doelpuntenmachine die we ons herrinneren.

28-12-2024 10:43

gewoonik +1269

8 is eigenlijk wel genoeg zet hem maar op de bank geef een andere maar de kans.

28-12-2024 08:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties