Transfers

Ünüvar al in Enschede, Ajax bedingt doorverkooppercentage

Ünüvar al in Enschede, Ajax bedingt doorverkooppercentage

De overgang van Naci Ünüvar naar FC Twente lijkt bijna in kannen en kruiken. De linksbuiten keer terug van zijn huurperiode bij het Spaanse Espanyol, zal zijn tot medio 2026 doorlopende contract bij Ajax laten ontbinden en vervolgens transfervrij een 3,5-jarig contract tekenen bij FC Twente. De aanvaller is inmiddels gearriveerd in Enschede voor de medische keuring en de verwachting is dat hij uiterlijk morgen zijn handtekening gaat zetten.

De deal is voor zowel Ajax als FC Twente interessant. FC Twente op dit moment weinig financiële middelen om een contract van een speler af te kopen. Ajax op haar beurt ontvangt geen transfersom, maar neemt wel afscheid van een jaarsalaris van zo'n één miljoen euro. Daarnaast hebben de Amsterdammers een doorverkooppercentage weten te bemachtigen, zo weet De Telegraaf. Bij een toekomstige doorverkoop krijgt Ajax 25 procent van de transfersom. Ünüvar zelf speelde afgelopen seizoen ook al bij FC Twente en weet precies wat Oosting van hem verlangt.

Plaats reactie

666

83 reacties

grolsch420 +1190

Zojuist vernomen van Pierre en Valentijn dat er een gelimiteerde transfersom is opgenomen

15-01-2025 16:59

Jongbloed73 +3560

Mooi dat hij weer aansluit bij onze mooie warme club. In deze omgeving komt hij vast tot volle bloei.

15-01-2025 16:46

botter09 +577

Kijken of het echt gratis is of dat regeer misschien deze zomer weer vertrekt naar Ajax

15-01-2025 16:42

TrotsopTwente +16603

Nu maar afwachten met welke (achterlijke) reactie die zeikstraal van Valentijn Driessen weer op de proppen komt!

15-01-2025 16:07

Polak +958

Toch wel heel blij mee. Zeker in vergelijking met de huidige linkervleugels.

15-01-2025 15:42

MaxFcT +2196

prima invaller, heeft wat extra's als de wedstrijd erom vraagt. Voor een basisplek moet hij stappen maken, vraag me af of hij daar fysiek toe in staat is.

15-01-2025 13:45

1953 +3695

Ik neem aan dat hij op amateurbasis komt.Had de fc 4 kneuzen als buitenspeler nu zijn er 5.Ik dacht dat er een buitenspeler zou komen van niveau die er direct zou staan.Kom er weer een afdanker uit amsterdam.

15-01-2025 15:24

Mallorca +1947

Heel blij mee, als hij in de uitwedstrijd tegen Malmo FF speelt, gaat Naci vast en zeker al scoren, daar heb ik zo'n voorgevoel van...

15-01-2025 13:45

Frankie06 +274

Hier ben ik heel blij mee. Ben een enorme bewonderaar van Naci. Welkom terug topper

15-01-2025 13:21

Paul66 +3884

Prima versterking! Oosting weet wat hij aan hem heeft. Goed gedaan en ik hoop dat Ajax over 3 jaar een paar miljoen mee moet hebben van een mooie deal! Hoop wel dat hij wat minder blessures krijgt, moet goede begeleiding krijgen van de fysiektrainers.... tot nu toe te blessuregevoelig. Creatief onderhandeld door Bruggink en cs.

15-01-2025 13:16

TrotsopTwente +16603

Is wel waar hoor! Ik hoop dat hij het helemaal gaat maken en zich op zijn gemak gaat voelen in de selectie!

15-01-2025 15:20

Mallorca +1947

Goede zaak dat Unuvar bij de selectie van Twente is gekomen, hij is een goede buitenspeler voor Twente en de trainer weet al wat ie aan hem heeft.

15-01-2025 13:14

Rockfisch +12795

Dan moet diezelfde trainert hem wel de komende pakweg 6 wedstrijden ook een echte kans geven en jem niet de eerste beste wedstrijd na 60 minuten wisselen.

15-01-2025 13:27

Mallorca +1947

Unuvar gaat zeker zijn meerwaarde krijgen in de voorhoede. Ten opzichte van het vorige seizoen heeft hij het geluk dat hij nu Lammers en Steijn bij hem in de buurt op het veld heeft staan met een Steijn die zich tot een fenomeen aan het ontwikkelen is. Unuvars inbreng is goed voor de voorhoede, het scoringsvermogen gaat hiermee omhoog.

15-01-2025 13:37

TrotsopTwente +16603

Is wel zo!

15-01-2025 15:20

TrotsopTwente +16603

Is waar en nu moet die luie Lammers zich maar eens gaan bewijzen en niets anders doen dan elke wedstrijd scoren! Voor Lammers nu toch wel zijn allerlaatste kans om zich bij Twente te bewijzen!

15-01-2025 15:22

René.B35 +2029

Klinkt allemaal heel mooi, Unuvar is zeker een talent (indien niet geblesseerd). Kan geld opleveren.

MAARRRR, ik mag toch hopen dat hij op z'n minst de helft minder gaat verdienen dan wat hij verdiende bij Ajax. Anders betwijfel ik of dit wel verstandig was...

15-01-2025 13:13

ReneFCT1965 +66

Heeft zelf water bij de wijn gedaan.

15-01-2025 17:47

Tukkerpower +14037

Hij kan voetballen maar heel blijven ligt wat moeilijker. KWW, kost niks dat scheelt.

15-01-2025 13:07

TrotsopTwente +16603

Klopt, kost niets qua transfer en dus prima om hem te halen en goed op te leiden en te ondersteunen! Ik hoop dat het kwartje nu een keer goed valt voor hem en Twente!

15-01-2025 15:24

FcTwentesupporteruitAssen +13691

Goed gedaan Bruggink. Met beperkte middelen een aardige speler weten te strikken. Komend half jaar wennen en fit worden. Volgend seizoen knallen!!!

15-01-2025 12:57

TrotsopTwente +16603

Graag dit seizoen al een rol van betekenis spelen, want Twente moet naar boven op de ranglijst!

15-01-2025 15:25

Twente1977 +1848

Leuke voetballer met ontzettend veel potentie! Goed om te zien dat wij zo’n goede samenwerking hebben met Ajax! 👌👍

15-01-2025 12:52

FootballNurse +2104

.....het zijn spelers die het bij Ajax allemaal niet gehaald hebben.

15-01-2025 12:56

tuini48 +583

Wat het wel gehaald heeft, is op dit moment ook niet wat 🤣🤣

15-01-2025 13:01

FootballNurse +2104

Nou er loopt alsnog best wat aardigs tussen uit de eigen opleiding; Taylor, Hato. Die laatste is een goudmijn.

15-01-2025 13:06

TrotsopTwente +16603

Zeg dat wel!

15-01-2025 15:26

Roy.S +4979

Regeer en Salah Edinne hebben het ook niet gehaald.....

15-01-2025 16:13

FootballNurse +2104

18 jaar oud en 30M waard doe mij er ook zo een!

15-01-2025 16:30

FootballNurse +2104

Er lopen in Nederland al betere LB rond dan SE omdat hij er geen een is.....

15-01-2025 16:34

hjb +1059

Hato middelmaat haha, Koeman selecteert Ajax spelers wel veel te snel voor het Nederlands elftal maar als Hato middelmaat is dan is Steyn dat ook, blijft lastig he om credits aan andere spelers te geven.

15-01-2025 17:19

TrotsopTwente +16603

Ja, dat is juist!

15-01-2025 15:26

Epi4ever +13129

Er zit potentie in, zeker. Het moet er ook nog uitkomen. Met Rots, Lammers en Unuvar heeft Twente aardig wat groeibrillianten. Laat ze groeien en bloeien!

15-01-2025 12:46

FootballNurse +2104

Eens maar Lammers is al 27 jaar dan ben je geen groeibriljant meer. Dat is de leeftijd dat je top moet zijn.

15-01-2025 12:54

TrotsopTwente +16603

Lammers moet nu echt aan de bak en zich elke wedstijd bewijzen en zo niet dan is het avontuur van hem bij Twente onverwachts snel voorbij, hoop ik!

15-01-2025 15:29

TrotsopTwente +16603

RvW is in alles een klasse aparte! ook als persoon voor de andere spelers! RvW is goud!

15-01-2025 15:29

TrotsopTwente +16603

Maar wel graag snel zien en bloeien, want Twente moet snel verder!

15-01-2025 15:27

löpwalösgoodtepassebliem +6663

Top, groot voorstander van dit soort deals. We weten wat we krijgen en daar zit volgens mij echt wel potentie in. Bovendien kent Unuvar fc Twente al dus aanpassingsproblemen voorkom je ook nog eens. Mooi!

15-01-2025 12:12

ronnie.v +3536

En nog maar 21 jaar

15-01-2025 12:34

TrotsopTwente +16603

Ik hoop dat hij snel de weg weer vind binnen de selectie!

15-01-2025 15:31

hjb +1059

Is zo maar menigeen zal straks bij goede verkoop weer gaan zeiken over de 25% doorverkoop regeling. Vind ook dat Bruggink goed gehandeld heeft maar laat ook wel het failliet van de scouting zien.

15-01-2025 17:24

Mika +1007

Hele goed zaak!

15-01-2025 12:08

opdeaanval +983

Oosting speelt het liefst zonder echte buitenspelers en kiest liever voor vlap en van wolfswinkel aan de zijkant indien lammers fit is. Dus gaat unuvar ook niet veel spelen

15-01-2025 12:08

Roy.S +4979

Unuvar zal er ook niet gelijk staan. Hij mist wedstrijdritme en zal het voorlopig met invalbeurten gaan doen.

15-01-2025 16:11

Francesco +1896

Vlap hoeft zich geen zorgen te maken.!!

15-01-2025 12:06

TrotsopTwente +16603

Zo is het! Voor Vlap is altijd plaats in de basis!

15-01-2025 15:31

Jenniferx +629

Ontbinding van het contract en toch een doorverkoop percentage?

Bij ontbinding van een contract scheelt het Ajax salaris en hebben ze 0,0 meer over een speler te zeggen, daarbij is een doorverkoop percentage een deal tussen clubs en onderling en niet tussen een club en een speler.

De Telegraaf is een beetje de weg kwijt en schrijft persoonlijke wensen ipv feiten

15-01-2025 12:03

FCT1965 +11488

De voorwaarde van Ajax om het contract te ontbinden is een doorverkooppercentage. Welkom in de grote boze voetbalwereld Jenniferx.

15-01-2025 12:13

Lubje +28208

Altijd geblesseerd.

15-01-2025 11:58

TrotsopTwente +16603

Met een goede begeleiding misschien vanaf nu niet meer!

15-01-2025 15:33

mgebee1965 +1625

Blijft een groot vraagteken. In potentie een hele goede speler maar dat is er nog niet echt uitgekomen. Hopelijk laat hij de komende maanden zien dat hij een contract meer dan waard is. 3 5 jaar contract is echter wel riskant

15-01-2025 11:45

scet +1900

Hebben bij Twente toch wel een hele slechte scouting,je op zoek bent naar een linkerspits die er direct staat je weer bij deze speler uit komt.
Heeft in de tijd bij Twente niks gepresenteerd,vaak geblesseerd,weinig in de basis en maar een paar doelpunten.
En dan ook nog een drie en half jaar contract!!!!
De volgende miskoop van Bruggink is bijna binnen!!!

15-01-2025 11:44

DeBelofte +588

Een linkerspits die er staat kost klauwen met geld. Twente poetst haar leningen en schulden in hoog tempo weg, dat heeft prioriteit.

Met Unuvar weet je dat je kansen in huis haalt, maar ook een kwetsbaarheid. We weten feitelijk niet of er een deel van het contract gelieerd is aan prestatie. Het kan maar zo een hele goede zet zijn voor zowel Twente als Unuvar.

Ajax heeft met een doorverkooppercentage van 25% (maar geen transfersom) ook enige zekerheid en is daar blijkbaar gelukkig mee, maar doet hem in feite "gratis" van de hand.

Dus Twente kon hier maar zo eens spekkoper zijn.

15-01-2025 12:01

mark.k +4074

Dat begrijpen sommigen niet....

15-01-2025 12:04

Spira +3115

Idd Cerny was ook een gok, en goed uitgepakt!

15-01-2025 12:17

TrotsopTwente +16603

Goed verwoord! Op goed geluk dan maar!

15-01-2025 15:34

TrotsopTwente +16603

Maar wel een mooie gok!

15-01-2025 15:34

Roy.S +4979

Jij bent weer lekker bezig. Het glas is altijd halfleeg bij jou. Misschien is het wel een schot in de roos. Misschien ook niet. Om nu aan te geven dat hij niets gepresteerd heeft.......

15-01-2025 16:09

Timmes1309 +38

Er staat helaas nog steeds geen geldboom in de Veste, dus in dat licht begrijp ik deze keuze en constructie. Hopen dat hij deze keer wel slaagt. Die potentie heeft hij in ieder geval!

15-01-2025 11:44

TrotsopTwente +16603

Een hele goede begeleiding en het vertrouwen van Oosting dient een absolute voorwaarde te zijn voor het succes van Ünüvar!

15-01-2025 15:36

Ben +1884

Tja, hij weet in ieder geval de weg in de Veste. Hopelijk vindt hij ook de weg naar assits en doelpunten. We gaan het meemaken.

15-01-2025 11:44

Leenard +1394

Ajax is blij dat ze van het salaris af zijn en krijgen 25% doorverkooppercentage????? Zal toch niet!!!

15-01-2025 11:39

scet +1900

Toch niet te filmen!!

15-01-2025 11:44

Francesco +1896

Weer een bankflankspeler??

15-01-2025 11:27

MLJMLJ +1421

Hahahaha. Volgens de Televaag ( die ook beweerde dat bij Steijn een gelimiteerd bedrag van 7,5 miljoen in zijn contract stond ) heeft Ajax een doorverkoop percentage bedongen. Dat kan helemaal niet. Als het contract ontbonden wordt is de speler vrij om te gaan en staan waar hij wil. Hij zou dan ook ( theoretisch) nog voor een andere club kunnen gaan kiezen. En een doorverkoop spreek je af met een club en niet met een speler. Een doorverkoop percentage kan alleen indien Ajax deze speler transfer vrij naar onze FC laat gaan. Nooit bij nooit ontbinding van zijn contract.

15-01-2025 11:15

kevmans +1335

hier zat ik ook aan te denken ja, wat wel kan is dat de 2 clubs met elkaar op papier zetten dat als Unuvar bij jullie tekent dat wij 25% krijgen

15-01-2025 11:24

Levi92 +1335

Er zijn wel constructies mogelijk. Simons ging bijvoorbeeld transfervrij naar PSV, maar PSG had wel een terugkoopclausule.

15-01-2025 11:26

Leenard +1394

Het kan wel als het uitonderhandeld wordt bij de ontbinding van het contract!!!

15-01-2025 11:40

DeBelofte +588

Exact Leenard. Het kan allemaal als je het aan dr tafel bespreekt, voor het contract ontbonden wordt.

15-01-2025 12:04

Alex +438

Misschien handig om even uit te leggen hoe xo trachten in elkaar kunnen zitten. Unavar heeft nog contract met Ajax t/m mei 2026. Dus nog 1,5 jaar met jaar salaris zoals in artikel staat van 1 miljoen per jaar dus nog 1,5 milj salaris tegoed. Als deze speler dus bij Twente gaat tekenen ontvangt hij max 5 Ton per jaar. Wat je dus dan als constructie kunt gaan doen is om verschil in salaris bijna volledig te laten aanvullen door Ajax. Unuvar zou bij Twente denk ik dan 7,5 ton in ander half jaar verdienen en zal dus door Ajax gecompenseerd worden met een bedrag van 4 of 5 ton waarschijnlijk. Het enige wat Ajax dan wel wil is een doorverkoop percentage indien Unuvar verkocht gaat worden. Normaal ligt dit altijd rond de 10 procent maar Ajax heeft dus 25 procent bedongen als je het artikel leest. Zo proberen ze nog een “beetje “ rendement op deze speler te maken. Ajax zal nooit zomaar een contract afkopen zonder doorverkoop percentage of het moet gaan om een speler op hoge leeftijd.

15-01-2025 13:05

Alex +438

Dus Ajax bespaart een miljoen aan salarissen en krijgt nog een mooi percentage bij een eventuele verkoop. Ik denk met deze constructie dat alle drie partijen goed kunnen leven. Ajax mist miljoen aan salaris, Twente heeft relatief goedkoop een speler en Unuvar heeft meer kans op speel minuten en heeft zekerheid voor 3,5 jaar.

15-01-2025 13:20

Rockfisch +12795

Mwah, erg enthousiast kan ik hier niet van worden, hoewel ik hem wel iets dreigender vind dan Ltaief. En bij verkoop 25% naar 020 en 50% naar vage zaakwaarnemers natuurlijk. Maar oké, kww.

15-01-2025 11:11

Jordi +852

Als je het geen goede speler vindt, hoef je ook niet bang te zijn voor het doorverkoop % .

15-01-2025 12:23

Rockfisch +12795

Als het niks wordt, zit je met een teleurstelling. Verkoop je hem voor 2 miljoen, gaat er een ½ miljoen naar Ajax. En de rest naar zaakwaarnemers, dus ben ik hier nog niet zo blij mee. Maar daar mag iedereen anders over denken!

15-01-2025 12:44

kabert +6405

Jij vult ook weer iets in wat je totaal niet weet

15-01-2025 12:49

Raika +13936

Sorrie hoor maar een blessure gevoelige speler een contract geven voor 3,5 jaar vind IK onverantwoord.

15-01-2025 11:11

RickyLover3000 +159

Gratis deze jongen ophalen lijkt me een mooie toevoeging!

15-01-2025 11:11

JD053 +2052

Wat hij vorig jaar liet zien snap ik niet dat dit nu DE oplossing is voor het vleugelprobleem. Maar laten we hopen dat ik het mis heb en dat hij gaat vlammen voor ons Twente.

15-01-2025 11:10

fctwentesupport +1554

En toch is het een speler met potentie, alsnog 4 goals en 3 assists in 604 minuten (25 wedstrijden). Het is gewoon belangrijk dat die fit (wordt?) blijft. Zowel financieel als sportief lijkt me dit gewoon een prima deal, je gaat niemand anders voor dit bedrag en deze kwaliteit vinden.

15-01-2025 11:15

Tukker19652010 +201

Klinkt goed!

15-01-2025 11:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties