Transfers

Contractverlenging Sadílek ver weg: Onderhandelingen zitten muurvast

Contractverlenging Sadílek ver weg: Onderhandelingen zitten muurvast

Na dit seizoen loopt het contract van Michal Sadílek af bij FC Twente. De 25-jarige middenvelder heeft eerder aangegeven dat hij de club niet zomaar transfervrij wil verlaten. FC Twente gaf Sadílek in 2021 namelijk de kans nadat hij op een dood spoor was beland bij PSV. Hoewel FC Twente op dat moment nog weinig te besteden had, nam de club hem een jaar later over voor een bedrag van anderhalf miljoen euro. Een contractverlenging is momenteel echter ver weg.

"De onderhandelingen met Sadílek zitten muurvast", meldt clubwatcher Leon ten Voorde in de podcast De Ballen Verstand van TC Tubantia. "Het is vraag en aanbod, dat is het spel." Het is dus afwachten wat er gaat gebeuren met de Tsjech die in juni een zware blessure opliep bij een skelterongeluk. Daardoor heeft Sadílek het EK en de eerste maanden van het nieuwe seizoen moeten missen.

Sadílek werd in 2021 door FC Twente gehuurd van PSV met een optie tot koop van anderhalf miljoen euro. Na een uitstekend seizoen besloot FC Twente de optie te lichten en Sadílek definitief over te nemen. De Tsjech tekende voor twee jaar met de optie voor nog een seizoen. In het seizoen 2022-2023 werd de middenvelder geteisterd door oorsuizen, waardoor hij er maanden uitlag. Uiteindelijk wist hij te herstellen.

Vorig seizoen speelde Sadílek subliem. FC Twente lichtte de optie in zijn contract om een jaar te verlengen. Met het EK en het aflopende contract in het vooruitschiet lonkte een transfer. Door een blessure werd echter al snel duidelijk dat Sadílek nog een jaar bij FC Twente zou blijven. Technisch directeur Arnold Bruggink sprak onlangs nog goede hoop uit over een mogelijke contractverlenging van Sadílek, terwijl de speler zelf aangaf FC Twente niet zomaar transfervrij te willen verlaten. Voorlopig zitten de onderhandelingen echter muurvast. Als het FC Twente niet lukt om te verlengen met de Tsjech, zal hij aankomende zomer transfervrij vertrekken.

Plaats reactie

666

67 reacties

FCT1965 +11348

We doen allemaal alsof het hogere wiskunde is maar dat is het niet. Als het muurvast zit dan ligt het probleem bij de speler en zaakwaarnemer. Voor Bruggink is de hoofdprijs al niet meer haalbaar en een nieuw contract met daarin vaste afspraken is puur damage controll om nog maar iets aan hem over te houden. FC Twente zit achterin de bus en het zijn Sadilek en zijn geldwolf die bepalen.

29-10-2024 15:01

Epi4ever +12588

Het is een strijd tussen de loyaliteit van Sadilek richting Twente en het bedrag dat Twente wil uittrekken richting Sadilek. Gevoegd bij de kansen van Sadilek om het overvolle middenveld aan spelen toe te komen. Over de risico’s van een succesvol heroptreden na deze zware blessure hebben we het dan nog niet gehad. Ik wens ze aan alle kanten succes toe.

29-10-2024 09:00

Gait52 +990

Neen dat is het niet. Sadilek heeft tsjechische zaakwaarnemers die er zelf ook aan verdienen. Ook dat is een deel van het probleem

29-10-2024 11:59

daslekker +9131

Sadilek zal niet willen bijtekenen als het hem kapitalen gaat kosten.
Dus zal Bruggink de portemonnee moeten trekken.

Hij zal ook niet bijtekenen als hij niet de garantie krijgt dat hij ook werkelijk zal spelen.
Hij gaat niet bijtekenen om de bank bij Twente warm te houden terwijl hij elders wel kan spelen en waarschijnlijk ook meer zal verdienen.

Ik lees hier ook veel dat hij moreel verplicht zou zijn om bij te teken.
Aan "morele verplichtingen" zitten grenzen.
Wat betekent "moraal" nog in het moderne voetbal?
Bestaat dat überhaupt nog?
Uiteindelijk draait het om zaken en zit er weinig persoonlijks aan.

De kosten die gemaakt zijn vanwege zijn blessure en revalidatie zulle grotendeels wel gedekt worden door diverse verzekeringen.
Wat dat betreft is Sadilek Twente ook niets verplicht.

Het gaat hoogstens om het "gevoel" de club en supportes niet in de steek te willen laten.
Maar hoeveel is dat waard?
Wat mag dat kosten?
Zijn zaakwaarnemers zullen hem wijzen op mogelijkheden elders en werke voordelen die hebben.

Het gaat dus bij beide partijen uiteindelijk weer om hetzelfde als altijd - geld!
Hoeveel is me het waard - wat mag het me kosten.

Succes Michael
Succes Arnold

Ik hoop nog een paar mooie dingen te mogen zien van Sadilek - op het veld - voor FC Twente

29-10-2024 04:38

Goal +1073

Wel een erg vriendelijk stukje dit, vanuit het perspectief van een FC Twente supporter, sinds wanneer is het belang van de speler het uitgangspunt, zoveel tekst en uitleg waard, zeker in deze situatie. Er is helemaal geen verzekering, Twente betaalt net als bij alle spelers gewoon salaris door bij blessures en ziekte. Alleen bij volledige blijvende arbeidsongeschiktheid zijn spelers vaak verzekerd. De premie is onbetaalbaar, met name omdat langdurige blessures vaak voorkomen. Kortom er is weldegelijk een morele verplichting van Sadilek richting Twente, niet in het minst door het skelterongeluk, vergelijkbaar met als voetballer een zwarte piste afgaan als amateur skiër. Daar komt bij dat niemand weet hoe Sadilek terugkeert op het hoogste niveau. Als hij niet verlengt, is er des te meer reden om alleen nog te investeren in het huidige middenveld en zullen speelminuten waarschijnlijk minimaal zijn. Kortom zowel voor Sadilek zelf en zijn eerdere belofte naar Twente, is er maar één logische uitkomst, voor redelijke voorwaarden bijtekenen!

29-10-2024 09:24

daslekker +9131

Een speler als Sadilek zul je niet snel vinden voor een bedrag wat Twente wil betalen.
Dus Bruggink, als je echt wilt dat hij blijft en er uiteindelijk nog iets aan over wilt houden, moet je de portemonnee trekken.
Twente kan hem erg goed gebruiken op het middenveld.
Een gelijkwaardige vervanger kost minstens 5 à 6 miljoen.

Maar volgens de filosofie, die ik hier eerder uitgelegd heb, is hij de club al ontgroeid.
Dus wordt het een simpel rekensommetje.
Wat wil Twente overhouden na aftrek van salaris en andere kosten.
En wat zal (naar waarschijnlijkheid) Twente overhouden bij een bepaalde salaris verhogingen ed.

Zijn sportieve rendement moet je buiten die beschouwingen laten want je weet niet wat hij wanneer kan gaan leveren.

29-10-2024 03:55

CK +46

Het zou hem sieren als hij gaat verlengen, vooral na zijn uitspraak dat hij Twente niet zomaar transfervrij verlaat. Aan de andere kant als hij wel transfervrij gaat houdt hij zich gewoon aan het overeengekomen contract. Twente heeft hem in die tijd wel twee keer langdurig moeten missen, waar met name de laatste keer echt een vervelend moment was. Een goed EK had hem én Twente een mooie transfer op kunnen leveren.
Ben wel benieuwd waarom het muurvast zit, stelt hij enorme salariseisen of wil hij een (te) lage transfersom laten vastleggen? Indien mogelijk zou ik niet kiezen voor een vast bedrag. Als hij de rest van het seizoen weer zo sterk speelt kan hij aardig wat opleveren, mits hij gaat verlengen.

29-10-2024 03:25

Paul66 +3875

Al dat gespeculeer.... als dit...als dat... laten we nu gewoon wachten en vertrouwen hebben in de mensen die er mee bezig zijn. Iedereen oordeelt al voor het duidelijk is hoe het zit.

28-10-2024 22:59

Gait52 +990

Dit had ik al gehoord. Hij heeft een topsalaris aangeboden gekregen. Eerst zelf door dat gekloot een transfer verpesten. En dan transfervrij de deur uit?
Ik zou hem zonder contract niet opstellen. Laat maar rondjes om het veld rennen.

28-10-2024 22:42

marcel_moekotte +4085

Ja haha. Of op een skelter.
Dit gaat toch niet Smal scenario worden?
En als ie niet wil tekenen....next!
We hebben Besselink. De nieuwe Sadilek.
Niet zo mee zitten.

29-10-2024 00:00

Tukkerpower +13433

Voor al die tijd dat hij er maanden uitgelegen heeft door zijn oorsuizen en nu weer door het ongeluk, is hij moreel verplicht om bij te tekenen. Twente heeft hem al die tijd wel doorbetaalt. Als hij gratis de deur uitloopt is ie nog een grotere Jan Lul als Smal.

28-10-2024 22:30

TrotsopTwente +15789

Jij hebt helemaal gelijk! Zie ook al mijn reacties hieronder Tukkerpower! Ik hoop dat je het met mij eens bent!

28-10-2024 22:35

Vennegoor +1946

Calimero reactie.
Hij heeft veel te danken aan twente, maar andersom ook. In tegenstelling tot smal heeft hij wel wat centjes gekost. Hij heeft gewoon met Twente afgesproken dat hij zou verlengen en afgelopen zomer zou verkassen. Maar door t ongeluk viel dat in de soep. Het middenveld staat nu keurig, dus Sadilek komt niet zo maar weer aan spelen toe. Als hij gaat verlengen zal hij wel willen spelen, want hij kan het dubbele verdienen elders en wel spelen. Niet alles is zo zwart wit. Hij wil persoonlijk graag verlengen omdat hij niet gratis de deur uitloopt. Maar tegen welke kosten? De Progressie van regeer komt misschien in het geding, hij zal wel een miljoen per jaar verdienen plus een afgesproken laag bedrag dat hij komend zomer alsnog weg gaat.

29-10-2024 11:43

Tukkerpower +13433

Ik heb geen idee wat dat met een Calimero reactie te maken heeft. Er was vroeger iets wat fatsoen heette en ook morele verplichtingen was geen vies woord in die tijd. Een speler als Sadilek zal zonder meer zijn plekje in het elftal terug verdienen dus dat hij niet aan spelen toekomt geloof ik niet. Als het om de poen gaat geef hem een contact met een maximum transferbedrag zoals Propper. Voor niks de deur uitlopen is in mijn (ouderwetse) opvatting een grof schandaal gezien de hele geschiedenis van Sadileks blessures.

29-10-2024 11:49

Vennegoor +1946

Dat Sadilek zn contract gaat uitzitten is hem goed recht, daarvoor zijn die dingen. Sadilek wil verlengen en Bruggink wil dat Sadilek blijft. Dat siert ze, maar tegen welke prijs? Het is ten Voorde die dit zegt dus neem het met een korrel zout. Maar Sadilek zal speelgarantie willen en een gelimiteerde afkoopsom komend jaar. Weegt dat op tegen dat andere in speelminuten minderen en gaat hij daadwerkelijk nog flink geld opleveren na zn blessure, gemist ek etc. straks kost het een paar jaar een godsvermogen salaris, tekengeld etc. Er zullen er een paar contracten worden afgewezen voor ze er gaan komen. En als het te duur wordt, even goede vrienden.
We hebben Sadilek veel aangeboden als club, maar hij heeft ons minstens net zo veel terug gegeven. Plek 3 vorig seizoen heeft hij zn waarde alweer terug verdiend.

29-10-2024 11:58

TrotsopTwente +15789

Zo is het precies!

29-10-2024 18:48

FCT1965 +11348

Muurvast betekent dat de speler niet willen verlengen. Wat denkt die Sadilek wel niet? De club zwaar gedupeerd door z'n skelteravontuurtje. Keihard zijn als club. Niet tekenen is terug naar het tweede.

28-10-2024 22:09

TrotsopTwente +15789

Helemaal mee eens! Enorm teleurgesteld in die Sadilek die al met al sinds zijn komst naar Twente heel lang geblesseerd is geweest!

28-10-2024 22:21

daslekker +9131

Lul niet zo dom, mr. "Klopt - precies - zo is het"
Wat weet jij er nou van?
Zat je aan tafel bij de onderhandelingen?
Nee, houd je oordeel dan voor jezelf.
Zolang je niet precies weet wat er speelt, kun je niet oordelen.
Sadilek is een fantastische speler, met een goed karakter, waar Twente veel aan te danken heeft!

29-10-2024 03:32

TrotsopTwente +15789

Ik bepaal zelf wel wat ik hier zeg en niet jij! Laat dat even duidelijk zijn! Bemoei jij je maar met al die ellenlange verhalen van jou zelf, waarbij een ander in slaap valt!

29-10-2024 07:15

StevenBos +4128

Precise!
Mee eens! (Met daslekker dan)

02-11-2024 13:44

Catchem +1567

Goede speler, maar er is ook veel gedoe geweest. Bijtekenen tegen een redelijke salarisverhoging en afspraken maken over een gelimiteerde transfersom. Alle partijen blij.

28-10-2024 21:42

Marcie74 +2198

Nou Bruggink, beter je best doen!
Sadilek is onmisbaar, zowel in waarde als op het veld.

28-10-2024 21:26

TrotsopTwente +15789

Wie zegt dat Bruggink zijn best niet doet? Als een speler niet wil dan doe je er niets aan!

28-10-2024 22:23

Ikkerikketikke +2423

Niet Bruggink, maar Sadilek bepaalt hoe dit verder gaat. Bruggink kan niet verder gaan dan wat financieel verantwoord is.
Iedereen die denkt dat de speler eigendom van de club is en denkt dat clubs en technisch directeuren spelers naar hun pijpen kunnen laten dansen hebben het mis. De macht ligt bij de spelers en die macht wordt bij de aanstaande veranderingen rond voetbal contracten nog groter. En dat is niet onterecht. Wat zouden wij zelf doen in Sadilek zijn situatie? Als hij transfer vrij is kan hij een half miljoen per jaar meer verdienen. Keuze is niet zo moeilijk.

29-10-2024 08:23

Marcie74 +2198

Doordat hij al met al er al een jaar uitligt, zou hij een jaar bij moeten tekenen. Dat had ik gedaan als ik Sadilek was

29-10-2024 14:34

rwest91 +1918

Als die onderhandelingen muurvast zitten dan is dat vervelend voor beide partijen.. ik vind het zo makkelijk om te zeggen buiten de selectie houden. Ik denk dat bruggink er goed aan doet om hem wat tegemoet te komen. Sadilek is voor ons toch wel buitencatagotie.. uiteraard weten we niet waar het dan op vast loopt! Clausules bonussen of salaris.. moreel zou het sadilek sieren om bij te tekenen! We gaan het zien 😊

28-10-2024 21:21

herman_oldenhof +1329

Sadilek niet meer bij de wedstrijdselectie als hij niet openstaat voor een contractverlenging met een gelimiteerde transfersom. FC Twente heeft erg veel energie in Sadilek gestoken de afgelopen jaren. Alles kan niet van één kant komen. Met Smal en Misidjan hebben we al twee spelers gehad die zo de deur uit liepen. Robin Pröpper heeft zich wel sympathiek opgesteld, dat is zoals het zou moeten.

28-10-2024 21:00

TrotsopTwente +15789

Helemaal mee eens!

28-10-2024 22:24

daslekker +9131

Dat is het "bedrijfsrisico".
Je kunt een speler niet verwijten dat hij, om wat voor reden dan ook, geblesserd raakt.
Daar kiest een speler ook niet voor.
Bovendien worden de meeste kosten gedekt door een ziektekostenverzekering, die Twente ongetwijfeld zal hebben.

29-10-2024 04:11

nieuwkomer304 +4195

Ziektekostenverzekering??? Die heeft Sadilek zelf neem ik aan. Je bedoelt iets van een verzuimverzekering. Ik vraag me af of Fct zoiets heeft. Blessure komen veel voor dus een dergelijke premie zou gigantisch zijn.

29-10-2024 07:53

daslekker +9131

De kosten om iemand te vervangen ook.
En de revalidatie van een geblesseerde speler wordt niet betaald door diens eigen verzekering.
Daar moet de de club of verzekering van de club (hoe die dan ook moge heten) voor opdraaien.

29-10-2024 10:05

Vennegoor +1946

En zo gaan clubs failliet Herman. Wie denk je dat nog bij twente wil spelen als er zo met ze wordt omgegaan

29-10-2024 11:46

Ikkerikketikke +2423

Wat een domme reacties hier. De contracten in voetbal zitten altijd vol risico's en dit is er één. Speler dient zijn contract uit en loopt gratis weg. Zuur voor de club maar dat is wel precies zoals het is afgesproken.
Twente schrijft dit seizoen 5 ton af op dit contract, naast zijn salaris. Mooi slim om hem dan niet te laten spelen. Spoel je dat geld ook door de wc. Het is zoals het is.
Ik hoop dat Sadilek nog een paar hele goede maanden maakt voor de club. En dat hij ons helpt om in de Europa League een ronde verder te komen. Dat is goed voor de club. Gezeik om hem niet te laten spelen enz. is dom, geeft gedoe en onrust, en binnen de spelersgroep begrijpen ze hem allemaal heel goed.

28-10-2024 20:31

Tukkerstad +2990

Nee jij bent een fijne wereldverbeteraar , met je reactie van “Domme reacties” & “ Vol Risico” Respecteer eens de gevoelens van een supporter. Als je het risico neemt om op een GoKart te stappen en met grote hoge snelheden van de afdaling gaat dan neem je ook wel extreem veel hoge risico’s wat een normaal mens niet zo snel zou doen. Sadilek heeft zelf ook aangegeven dat hij zich schuldbewust voelt vanwege zijn lange absentie. Dus een beetje water bij de wijn en niet gratis de deur uitlopen anders lekker op de tribune laten plaatsnemen is hier dan ook wel op z’n plek

29-10-2024 08:22

Ikkerikketikke +2423

Eens, emoties spelen hier een grote rol, en dat is niet het zelfde als domheid.
Ik reageerde met name op de reacties waarin gevraagd wordt om Sadilek niet meer mee te laten doen als hij niet wil tekenen. Dan hebben we werkelijk niets aan deze sterkhouder!

29-10-2024 14:26

MLJMLJ +1362

Klopt, maar volgens mij hebben we nu ook niets aan Sadilek. Dus wat zal het verschil zijn? En dat we nu ook niets aan Sadilek hebben ligt niet aan onze FC. Als je dan in de media roept dat je onze FC zeker niet transfervrij wilt verlaten, je twee keer een behoorlijke tijd out bent geweest denk ik toch dat hij wel bij zal gaan tekenen.

29-10-2024 16:55

TrotsopTwente +15789

Zo is het!

29-10-2024 18:50

Michael.N +601

Ik vind dat ie dat verplicht is naar twente.moet je kijken hoe de club m steunt

28-10-2024 20:30

TrotsopTwente +15789

Klopt en al eerder gesteund heeft met die oorsuizen! Zal ook wel last van oorsuizen hebben als het financiële aanbod voor hem niet goed genoeg is!

28-10-2024 22:27

Vennegoor +1946

Zal meer om de speel garantie en gelimiteerde transfersom gaan

29-10-2024 11:48

OTB +338

Bruggink en de speler zelf geven aan dat ze er denken uit te komen. Leon ten Voorde zegt vervolgens dat de onderhandelingen muurvast zitten en de supporters hier dit lezen geloven LTV op zijn woord, waarom? Pure stemmingmakerij dit.

28-10-2024 20:28

TrotsopTwente +15789

Dat weet je niet of dit stemmingmakerij is! Gijs Smal was ook zo'n zeikstraal!

28-10-2024 22:28

Vennegoor +1946

Gijs Smal wou verlengen, maar het duurde ruim een half jaar voordat hij een aanbod kreeg. Toen was het voor hem al klaar

29-10-2024 11:48

Raika +13647

Als hij niet bijtekent zou me dat enorm tegenvallen, maar dat zal wel goedgaan mag ik aannemen.

28-10-2024 20:26

TrotsopTwente +15789

Ik hoop het maar! Het zijn wel geldwolven hoor!

28-10-2024 22:28

Francesco +1788

Stank voor dank dus

28-10-2024 20:24

Vennegoor +1946

Je mag inderdaad wel wat dankbaarder zijn voor wat sadilek wel allemaal niet heeft betekend voor ons

29-10-2024 11:50

Eerem +4734

Het zou me zwaar tegenvallen als Micha gratis de deur uitloopt. Een tweede Smalletje kunnen we niet gebruiken.

28-10-2024 20:13

Lubje +28009

Niet tekenen, dan sowieso ook niet meer spelen voor Twente tot het eind van het seizoen. “ Stank voor dank”!

28-10-2024 20:13

Toon.V +679

Kan hij toch al niet

28-10-2024 20:24

TrotsopTwente +15789

Helemaal mee eens! En dan hoop ik dat hij nog een ongeluk krijgt met een langdurige blessure, zodat hij nergens meer terecht kan! Met dat soort ondankbare spelers ben ik dan wel klaar!

28-10-2024 22:30

Vennegoor +1946

Lijkt mij echt slim! Zo wil niemand meer bij twente spelen als ze zo worden behandeld. Top management

29-10-2024 11:51

evdbiggelaar +5924

Als hij echt zo meelevend is dan doet hij water bij de wijn,hij wil gewoon tranfervrij vertrekken

28-10-2024 20:08

Jongbloed73 +3389

Beetje dankbaarheid naar de FC is wel op zijn plaats meneer Sadilek.

28-10-2024 20:07

Ko3n +1193

Als die gast transfervrij vertrekt, dan mogen ze ‘m in een skelter zetten en van de holterberg afduwen

28-10-2024 20:06

ALpje +8139

😂😂😂

28-10-2024 20:07

TrotsopTwente +15789

Zo is het, zodat hij opnieuw een ernstige blessure oploopt en zijn carrière voorbij is!

28-10-2024 22:33

Ko3n +1193

😅 dat gun ik’ m nou ook weer niet…

29-10-2024 09:21

löpwalösgoodtepassebliem +6634

Oke sowieso niet meer opstellen tot hij tekent. Anders zit hij onze andere talenten in de weg qua waardeontwikkeling en vertrouwen/ritme. En veel beter dan hoe het nu gaat zal het ook wel niet zijn door hem op te stellen

28-10-2024 20:06

TrotsopTwente +15789

Mee eens! Je weet ook niet of hij wel zo goed terug komt als hij was!

28-10-2024 22:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties