Potentiële nieuwe hoofdsponsor meldt zich binnen uur na nieuws dat Pure Energie stopt
Eerder vandaag werd bekend gemaakt dat Pure Energie na zeven jaar afscheid neemt van FC Twente als hoofdsponsor. Het contract loopt nog tot komende zomer waarna er een andere naam zal verschijnen op de voorkant van het wedstrijdshirt. Wie dit gaat worden is nog niet bekend, maar Paul van der Kraan laat weten dat de club er financieel wel op vooruit wil gaan.
Nadat het nieuws bekend werd, kreeg Van der Kraan al vrij snel een appje van een geïnteresseerde partij. Wie deze partij is laat hij in het midden. Wel spreekt de algemeen directeur uit welk bedrag hij jaarlijks wenst te ontvangen van een nieuwe hoofdsponsor. FC Twente mikt op een bedrag van zo'n drie miljoen euro per jaar.
Van der Kraan weet dat AZ en FC Utrecht de afgelopen jaren veel betere zaken deden met hun hoofdsponsoren. Tijd voor FC Twente om aan te haken. "Onze exposure-waarde bedraagt tussen de 5.5 en 6 miljoen euro." Maar hoe kom je dan op het bedrag van drie miljoen euro?
"Bij het berekenen van die waarde kijken ze bijvoorbeeld naar het aantal keren dat je als hoofdsponsor met foto’s in kranten, bladen en op tv komt, afgezet tegen de kosten die je anders voor dezelfde aandacht zou moeten betalen via het inkopen van advertenties. Vervolgens moet je dat door twee delen en dan kom je ongeveer uit op het bedrag dat je als club waard bent", besluit hij in gesprek met Ten Voorde van de TC Tubantia.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties