Kritiek op Keolis: 'Veel te simpel om de stekker eruit te trekken'
Het is een feit dat het op de perrons van station Kennispark bijzonder druk kan zijn na afloop van de wedstrijden van FC Twente, iets wat Lucas Fransen, voorzitter van supportersvereniging De Vriendenkring, uit eigen ervaring kan beamen. Desondanks vindt hij dat Keolis de late treinen moet blijven inzetten.
Keolis overweegt te stoppen met het vervoeren van supporters bij late avonddiensten door de overvolle perrons en gevaarlijke situaties van duwen en trekken na FC Twente-wedstrijden. “Ik dacht dat het eigenlijk al opgelost was”, vertelt Fransen aan RTV Oost. “Het poortjessysteem is er al. Maar op een gegeven moment sluiten ze die poort tijdelijk omdat er dan genoeg mensen op het perron staan om de trein te pakken.”
Fransen merkt op dat het perron niet netjes georganiseerd is zoals in Engeland: “Het is niet zoals in Engeland, waar mensen netjes in de rij staan te wachten. Het is een gedrang van jewelste. Ze willen allemaal mee. En de treinen zijn vaak te kort. Dan krijg je toch wel vervelende duwsituaties.”
Volgens de voorzitter zou er meer moeten gebeuren om de situatie te verbeteren, ondanks de kosten: “We hebben heel veel supportersverenigingen die allemaal uit diverse oorden uit Twente komen. Ik sta ervoor, evenals al die andere besturen van de supportersverenigingen, dat de mensen veilig en goed thuiskomen. En dat is een taak van de vervoerder", vindt hij. "Het kan de bus zijn, maar dat kan ook de trein zijn. Dan vind ik het te simpel om te zeggen: ja, er gebeuren heel veel nare, vervelende dingen. We trekken de stekker er maar even uit. Veel te simpel."
Fransen heeft zelf een oplossing bedacht: "Intercity's naar Hengelo en Almelo even laten stoppen op station Kennispark. Komen ze wel iets later aan, maar dat moet mogelijk zijn. Dan ben je creatief"
Plaats reactie
4 reacties
ALpje +3232
Koppelen van extra wagons
Of kan Keolis dat niet
edwinB +4
Zet bij wedstrijden gewoon nog extra treinen in na de laatste trein. Dan zullen mensen ook niet zo massaal naar de laatste trein gaan lopen
jan11 +1740
Hoe triest het beleid van Keolis in deze ook is, denk niet dat de oplossing van Fransen veel kans van slagen heeft.
Zo'n vertraging van een paar minuten bij de intercity's heeft een veel grotere impact op het overige treinverkeer dan dat Fransen blijkbaar vermoedt.
kabert +5267
Je kunt toch ook een dienstregeling aanpassen?
Als treinreiziger miet je toch ook veel aanpassingen doen.
Openbaarvervoer is er voor de burger?
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties