Eerste elftal

Oosting hard aangepakt: "Zoveelste keer dat hij FC Twente uit de wedstrijd heeft gewisseld"

Oosting hard aangepakt: "Zoveelste keer dat hij FC Twente uit de wedstrijd heeft gewisseld"

Joseph Oosting ontving na afloop van de wedstrijd OGC Nice - FC Twente zowel lof als kritiek, vooral vanwege zijn wisselbeleid. In de 75ste minuut haalde de trainer Daan Rots, Sam Lammers en Gijs Besselink van het veld. Voor hen kwamen Bas Kuipers, Ricky van Wolfswinkel en Michal Sadilek in het spel. De drie invallers konden echter weinig bijdragen aan het verloop van de wedstrijd en FC Twente liep steeds meer achteruit. Dit resulteerde uiteindelijk in het doelpunt van Nice in de 88ste minuut.

Als dat doelpunt niet in de laatste minuten was gevallen, zou er waarschijnlijk minder kritiek op de wissels zijn geweest. Toch vragen veel supporters zich af waarom Bas Kuipers werd ingezet op de plek van de uitstekend spelende Salah-Eddine. De linksback, die overkwam van Go Ahead Eagles, lijkt zijn plek nog niet in het elftal te hebben gevonden en was betrokken bij het doelpunt van Nice.

Ook de inbreng van Michal Sadilek roept vragen op. De Tsjech was sinds juni uitgeschakeld door een zware blessure, en het is de vraag of het wel de juiste keuze was om de energieke en uitblinkende Besselink te vervangen door Sadilek, die nog niet in zijn ritme zit. Daarnaast wordt het inbrengen van Ricky van Wolfswinkel door velen als overbodig beschouwd, aangezien ook hij vrijwel niets toevoegde aan de wedstrijd.


Poll

Heeft Oosting FC Twente uit de wedstrijd gewisseld?

Plaats reactie

666

46 reacties

Willy.V +2113

Ik denk dat na dit seisoen oosting gewisseld moet worden tijd voor ten hag.

08-11-2024 18:45

Eefke.B +5514

De goede tactiek en de goede wedstrijd kwam ook door de opstelling g van Oosting toch?? Goed deze man moet nog wat leren op dit niveau maar ook enkele spelers mogen naar zich,elf kijken. Oosting zal iets verbeteren hoor bij leren maar voor mij is hij hij een Topper. Hij flikt het toch maar om die hogere Europese ploegen te verassen,, geef die man wat tijd om op dit niveau te leren dan hebben we de beste trainer, en vergelijk Ajax slaat nergens op die hebben de makkelijkste poule , kijk dat Maccabi dat is toch niks.

08-11-2024 16:36

JoepMeloen +2017

In het eerste deel van vorig seizoen werden zijn wissels een aantal keer op rij matchwinner en werd Oosting juist geprezen om zijn goede wisselbeleid. Dat moet hem heel goed hebben gedaan. Dat stopte echter in de loop van vorig seizoen en dit jaar kun je stellen dat in meedere wedstrijden zijn wissels mogelijk juist debet aan puntverlies zijn geweest.

Wij als fans vinden vaak het wisselbeleid van de coach een zwak punt. Fred Rutten wisselde altijd te laat en te weinig. Het is voor het eerst dat de kritiek juist is dat er te VEEL wordt gewisseld.
Ik ben voorstander van ingrijpen wanneer de situatie op het veld daar om vraagt maar we kunnen nu al een aardig rijtje voorbeelden noemen waar de gemaakte keuzes ondoordacht, te risicivol en onnodig waren.

Het kost je punten.

Daar staat tegenover dat hij ook veel wel goed lijkt te doen

08-11-2024 15:48

Goal +293

Het klopt volledig, hij is ook de architect van het spel in de eerste 70 minuten, in die fase ligt het probleem vooral bij Lammers en Lataief, alhoewel alle diepteballen op Lataief heel slecht waren en ipv in de diepte over de zijlijn werden gespeeld. Er zit te weinig gochme in de eindpasses en loopbewegungen in de 16. Ondanks prachtig doelpunt van Lammers, het hadden er echter drie moeten zijn ipv één en zo gaat het iedere week, niet alleen in deze wedstrijd. Ook Klojo vertraagde steeds weer, door ipv direct vooruit te spelen, opnieuw steeds weer terug te draaien, met alle risico’s van dien. Verder rest alleen idd de totaal onzinnige wissels bij een voorsprong tegen 10 man. Naar mijn mening moet je dan echt niet gaan wisselen met de cruciale spelers zoals Salah en Besselink. Je wisselt naar een totaal ander spelconcept, terwijl je eigenlijk met diepte ballen en de vrije man voorin, druk moet blijven zetten en niet traag en halfslachtig opbouwen tegen de muur van 10 man, die volledig voor de counter gaan.

08-11-2024 14:33

John +907

Als je wisseld in goed spelend elftal dan doe je dat internationaal in laatste 5 min mits blessures besseling was een verademing de buitenspelers is nou wel duidelijk gaat fct veel punten kosten

08-11-2024 13:27

Willy.V +2113

Had niet zo moeten wisselen waarom in godsnaam dit heeft je de overwining gekost.

08-11-2024 13:16

kniki +353

Nou afgezien dat er spelers misschien wat doorheen zaten heeft Oosting natuurlijk gewisseld om het wisselen.Dat wil zeggen ook spelers wisselen om ze het gevoel te geven er bij te horen.Achteraf gezien heeft het niet goed uitgepakt en de vraag is dan of het verstandig is gelijk 3 man te wisselen waarvan er in elk geval 2 zijn die nog niet 100 % fit zijn en 1 geval die de goede vorm nog niet te pakken heeft.

08-11-2024 14:42

Enschede1965 +1014

De wissels pakten niet goed uit. Ze waren op Kuipers na wel logisch. Pech dat behalve Vlap niemand van de wissels zijn niveau haalde. Echter, aan de andere kant van het veld pakten de wissels wél goed uit. Nice was opeens veel gevaarlijker. Lag dit aan de wissels van Oosting of aan de wissels van Nice. Zeg het maar… feit blijft dat de basis van Oosting stond als een huis en iedereen heeft verrast met een geweldige wedstrijd waar enorm van genoten is door alle Nederlanders. De volgende Europese tegenstanders kunnen we allemaal hebben. COTE!

08-11-2024 13:07

nieuwkomer304 +2620

Vind het allemaal wel makkelijk. Als salah Edine in het laatste kwart een blessure op had gelopen hadden we geroepen dat het dom is dat hij hem niet gewisseld heeft met zo’n belangrijke wedstrijd tegen Ajax in het vooruitzicht. Met de wissel van Ricky, Sadikek en Kuipers verwacht je routine in te brengen en daarmee de geslepenheid om zo’n wedstrijd dood te maken. Helaas pakte dit anders uit. Maar de denkwijze snap ik wel.

08-11-2024 12:45

losserseglanerbrugger +2959

Twente heeft op dit moment niet genoeg geld voor echte kwaliteitsimpulsen voorin. Als dat wel het geval was dan had je gisteren met 6-2 gewonnen. Dan was Oosting de nieuwe Messias. Zoals hij twente in Europa laat voetballen is puur aan hem te danken. Chapeau Joseph ga zo door.

08-11-2024 12:31

Frankie +266

5x wisselen mag, hoeft niet !

08-11-2024 12:00

agekoster1956 +2211

Het lijkt meer vriendjes wissel ! Dan doordachte wissels . Deze waren volstrekt overbodig om deze jongens er in te brengen . Kijk nu maar eerst in de spiegel wat jij zat gruwelijk fout en dit is niet de eerste keer met je wissels .

08-11-2024 11:52

FcTwentesupporteruitAssen +7142

Twente speelde echt geweldig. Genieten. Maar na de wissels ging het fout. En dat wisselen is echt de verantwoordelijkheid van Oosting hoor. En het is geen incident meer. Twente geeft echt vaak een voorsprong weg.

08-11-2024 11:40

TrotsopTwente +6839

Zo is het!

08-11-2024 20:47

okkie +534

Wat een reacties hieronder en dan vooral het nivo (het is niveau) ervan, verschrikkelijk en daar moet een Oosting zich dan tegen verdedigen…ik ambieer echt geen trainersfunctie, de ene dag ben je de held de andere dag wordt je volkomen afgebrand. Lekker makkelijk ook. En dan moet jeje verdedigen tegen mensen die nog geeneens fatsoenlijk een Nederlandse zin op papier kunnen zetten…omdat ze supporter zijn en dan blijkbaar iets van je mogen eisen. Bah

Ligt het misschien ook niet een klein beetje aan de spelers zelf? Ik heb me echt dood liggen ergeren aan Lammers, als hij 3x een slimmere keuze maakt, staan we 3-0/4-0 voor en is wedstrijd opslot. Ook aan van Bergen trouwens. En zijn wij als supporters niet iets te verwend geworden? Spel was verder erg goed, ik had niet gedacht dat we met een soort van 2de elftal zo voor de dag zouden komen in Nice, geen Willem II he, tactiek van de trainer was erg sterk. En eigenlijk alles klopte. Alleen nog leren om een wedstrijd op slot te gooien, ze mogen ook nog wel fouten maken toch? Laten we als supporters alsjeblieft een beetje niveau houden, zoveel fijner voor iedereen.

08-11-2024 11:21

FcTwentesupporteruitAssen +7142

Iedere supporter mag reageren zoals ze zelf willen. Het komt voort uit betrokkenheid en clubliefde. Dat elkaar willen opvoeden. Laat iedereen gewoon zijn mening geven.

08-11-2024 11:46

TrotsopTwente +6839

Precies! Dat is ook democratie!

08-11-2024 20:48

Levi92 +520

De tactiek klopte inderdaad en hiervoor werd Oosting terecht geprezen.. Dan is het toch ook raar dat je dusdanig ingrijpt dat de hele wedstrijd kantelt? Ik vind het terecht dat je daar als supporter verbolgen over mag zijn. Ook wederom Ltjaief eruit halen. Zo'n speler maak je gewoon kapot op deze manier.

08-11-2024 11:51

Dunya +511

Ljatief bakte er niets van. Hed voor de rust al gewisseld kunnen worden.

08-11-2024 13:17

Dunya +511

Ik hoor niemand over de gewaagde, maar zeer geslaagde beginopstelling met Besselink,Kjolo en het centrale duo.
Dat kwam ook uit de koker van Oosting en leverde een zeer goede wedstrijd op.

08-11-2024 10:57

jan11 +1742

Dat klopt ook, maar dat is tevens ook zijn werk en dat dat de ene keer beter lukt dan de andere is ook logisch.
Dat hij daarna erg ongelukkig wisselt is ook een feit (voor mij) en dát, samen met alle gemiste kansen, is wel de reden van dit ontzettend zure puntenverlies.

08-11-2024 11:21

PeterFctwente +199

Feiten. Ook de vaak bekritiseerde van Hoorenbeeck speelde een puike pot, mag ook wel is gezegd worden. Zelfde geld voor Rots, die volgens velen op de bank zou moeten zitten ipv een van Bergen...

08-11-2024 12:22

Rene.P +33

Oosting oosting,
Dat je zelf tehoog gegrepen hebt,is mij al maanden duidelijk,
Deze competitie,is geen almere,rkc,,i.d.
Dit is de top.
Helaas ,dit nivo kun jij niet aan
En de heren,die verantwoordelijk,voor je zijn,al helemaal niet,meneer de algemeen directeur,ende technisch directeur.
Gelukkig loopt er nog een jan streuer,,maar 1 tegen de rest,
Nee,oosting,het bewijs is er, dit is voor jouw en jouwtechnische staf,te hooggegrepen,
En,hetgelul we hadden meer goals moeten maken,nee je had niet moeten wisselen,
Kuipers uit vorm,besselink speelt wereldpartij,Vorige week zei sadilek,,nee ik bennog niet zo ver,
Na ajax,ga ik weerdenken,om eenhalf uur te spelen,
Ajax gisteren gezien,nou als deze zo spelen,tegen oosti g ende zijnen ,vrees ik het ergste.
Maar,vooral blijven wisselen,,man luister nou eens,naar je collegas,hiddink rutten,,
Waarom,wil je rutten,nietnaast je op de bank,
Nee,dat werkt niet,
Ga verder,met je droom.

08-11-2024 10:55

Dunya +511

Jij moet in de politiek gaan

08-11-2024 13:15

Eefke.B +5514

Rutten moet voor altijd weg blijven uit de Veste , toen de nood hoog was heeft hij Twente 2 keer laten barsten oprotten met Rutten.

08-11-2024 16:31

Maz +1560

Kritiek op Oostink is terecht, maar ook lof voor hem. De basisopstelling was dusdanig goed dat we de tegenstander naar achteren dreven en met 2-0 voor kwamen.
Jammer dat het nog gelijk werd. Mag eigenlijk niet met een voorsprong en een man meer.
Harde les, nooit verdedigend spelen tegen 10 man.

08-11-2024 10:45

Francesco +404

Van Bergen kan beter bij een atletiek vereniging gaan, scoren kan ie niet

08-11-2024 10:33

Hallie +7671

De enige wissel die goed uitpakte was die van Vlap. Van Bergen, Kuipers en Sadilek waren dramatisch. Begrijp ook niet waarom Eiting niet werd gebracht, die had juist wel de aanvallers gevonden.

08-11-2024 10:31

losserseglanerbrugger +2959

Hou toch op, van Bergen is met zijn dreiging en werklust een hele logische wissel, dat hij heel slecht invalt kun je van te voren niet weten. Eiting speelt heel vaak niet goed dus juist slim om hem niet te gebruiken. Sadilek ben ik met je eens, die had ik ook nog niet gebracht

08-11-2024 12:35

Rockfisch +7302

Iemand moet Oosting aan het verstand brengen, dat het niet verplicht is om 5 spelers te wisselen.

08-11-2024 10:26

Dunya +511

Het is weer lekker gemakkelijk achteraf geklets.

08-11-2024 10:23

Rockfisch +7302

Dus jij gaat ook flink aan het husselen als een elftal uitstekend draait.

08-11-2024 10:35

PeterFctwente +199

Middenveld of aanval kan je prima wisselen, van de verdediging moet je afblijven

08-11-2024 12:23

Eefke.B +5514

Daar zijn we het beste in, alles beter weten dan de TS. We zij azijnzeikers.

09-11-2024 12:32

Leenard +928

Ik kan de kritiek wel begrijpen al weet ik niet in hoeverre de wissel echt nodig waren.

08-11-2024 10:21

Levi92 +520

Oosting wisselt waardeloos en kost ons 2 punten. Kuipers voldoet totaal niet aan het niveau en hoef ik niet meer op het veld te zien. Sadilek en Van Bergen brengen was ook een blunder, wat waren die ook slecht. Knap dat je tegen 10 man geen vrije man man vinden en onder druk komt te staan. Dit voelt echt als een keihard verlies.

08-11-2024 10:14

Fctb +196

Levi92, wat ik niet snap is dat Mats Rots niet hoger in pikorde staat. Deze knaap heeft tegen Salzburg bewezen dat hij een groeibriljant op de LB positie is.

08-11-2024 11:02

jansenius +979

Dat je de vrije man niet kan vinden , heeft met trainen te maken. Daar train je toch dagelijks op hopelijk.

08-11-2024 11:51

Liverbird +10526

Hij moet er wel van leren want dit kost letterlijk punten.

08-11-2024 10:09

Rockfisch +7302

Euh...dit is niet voor het eerst.

08-11-2024 10:24

TrotsopTwente +6839

Klopt en dit kan niet langer zo doorgaan!

08-11-2024 20:51

TukkeruutAssen +989

Ben benieuwd naar de mensen hun mening die op ‘Nee’ hebben gestemd. Ik kan mij geen 5 wedstrijden herinneren waarin de wissels van Oosting dusdanig goed uitpakte dat het de wedstrijd deed keren. Oosting kan heel goed een strijdplan maken, dat zag je gisteren maar ook tegen Fenerbache, Manchester en Feyenoord uit. Echter bij tegenslag (2-0 achter bij Feyenoord) of een 2-0 voorsprong weet meneer Oosting daar niet naar te kunnen handelen.

08-11-2024 10:08

Levi92 +520

Eens, kan me alleen thuis tegen Excelsior herinneren. Toen speelden we dramatisch, stonden we 0-2 achter,, pakte Excelsior rood en zette Oosting alleen maar aanvallers in.

08-11-2024 10:21

TrotsopTwente +6839

Helemaal mee eens!

08-11-2024 20:52

pollypluk +521

Eigenwieze drent !!!!

08-11-2024 09:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties