Eerste elftal

Irritatie in kleedkamer FC Twente: "Bizar"

Irritatie in kleedkamer FC Twente: "Bizar"

Bas Kuipers kreeg tegen VV Katwijk een basisplaats. Hij werd door Joseph Oosting aangewezen als de vervanger van de zieke Anass Salah-Eddine. In de tweede helft was de linksback belangrijk, want hij tekende voor de 1-3. Zijn treffer bleek achteraf genoeg voor de 2-3 overwinning en een plak bij de laatste zestien ploegen. Is het een wedstrijd om snel te vergeten? "Dat is wel wat we net zeiden in de kleedkamer. Gewoon blij dat we door zijn. Zulke wedstrijden moet je snel vergeten en door naar de volgende", aldus Kuipers voor de camera van ESPN.

Hoe verklaar je dat het toch weer zo'n lastige wedstrijd werd? "Voor zo'n club is het de wedstrijd van het jaar. En het maakt niet uit hoe je je erop voorbereid, je ziet toch vaak dat het zo loopt. Ik weet ook niet precies waarom dat is." Dan kom je 1-0 voor en denk je: kat in het bakkie. "Dat dacht ik ook, maar niets was minder waar. Bizar. Ze hadden meer kansen dan ons in de eerste helft. Dat was niet goed van ons."

"Dat ze goed speelden was een feit, maar dat mag ons niet overkomen. Je ziet dat dit soort dingen heel vaak gebeuren. Waar het aan ligt? Ik weer het ook niet precies. We zijn gewoon heel blij dat we lekker door zijn." Heeft het in de rust nog een beetje gedonderd in de kleedkamer? "Tuurlijk waren er mensen licht geïrriteerd, maar niet meer dan dat. Er waren wat tactische aanwijzingen, een paar wissels en daarna was het weer door. We kunnen ook goed doorwisselen met een brede selectie met veel kwaliteit. De spelers die invielen zijn allemaal basiswaardig", besluit de back.

Opinie: Wat vond jij van het optreden van Bas Kuipers?

Plaats reactie

666

33 reacties

Trots op FCT +1844

Nou die Ltaief is helemaal NIET wedstrijdwaardig, niet in de basis of voor een wissel. Hoop stront is het.

19-12-2024 11:35

Rockfisch +8858

Gisteren werd er, zoals elke wedstrijd, weer een ½ elftal gewisseld. Dit zien we al het gehele seizoen. Hoe wil je dan automatismen erin slepen? Bij Katwijk zag je bij cornerballen zelfs nog een patroon. Eiting schopte ze van de ene cornervlag naar de andere...

19-12-2024 07:44

Hup +1815

Patronen inslijten in een 433 systeem zonder vleugelspelers is kansloos. 442 of 352 is waar deze selectie geschikt voor is. Ik begrijp niet waarom we vast blijven houden aan 433. Dan moet er nu in de winterstop wel echt direct daadwerkelijke versterking bij. Het lijkt mij beter om dat niet te doen, al genoeg geld weg gegooid inmiddels. We kunnen prima 442 of 532/352 spelen met de huidige selectie

19-12-2024 12:45

marcel_moekotte +2218

Helemaal met je eens.
Voorkeur gaat uit ( met déze selectie !) naar 3-5-2.

19-12-2024 12:52

Hup +1815

Ja 352 heeft ook mijn voorkeur. Op die manier creeer je ook nog een extra plek op het middenveld. Nu zitten er prima middenvelders op de bank om maar geforceerd met 2 vleugelspelers te spelen. Besselink zou evt zelfs ook nog centraal achterin kunnen spelen en inschuiven. Linker wingback Sallah Eddine met daarachter kuipers. Rechts Van Rooij met daarachter evt Regeer (of wellicht Rots). Voorin Steijn met Ricky of Lammers. Dan is er op het middenveld ruimte voor Sadilek, Vlap en Regeer. En als Regeer eens als rechter wingback speelt, dan kan Eiting of Kjølø erin, afhankelijk van de tegenstander

19-12-2024 13:43

Rockfisch +8858

Dat koppig vasthouden aan 4-3-3 is blijkbaar net zo heilig als maar constant een linksbenige aanvaller op rechts laten verpieteren en vice versa.

19-12-2024 17:53

Hup +1815

Klopt, maar dat is meestal ook wel de voorkeur van de spelers zelf. Die groeien daar tegenwoordig mee op.

20-12-2024 11:00

Ronald.v +1815

Bij tijd en wijle erger je je groen en geel aan het spel van Twente. Het hele seizoen is het al een beetje van hetzelfde. Het zal wel kwaliteitstekort zijn.

19-12-2024 07:30

Spira +2152

Geen echte leider meer na wegvallen Pröpper.
Buitenspelers gigantisch uit vorm of te slecht.
Missen van Hilgers centraal.
Een selectie die moe is.
Te veel middenvelders met kwaliteit wat niet te managen is voor Oosting.

Bruggink mag aan de bak, sowieso aankomende zomer.

19-12-2024 06:43

TrotsopTwente +8456

Helaas is dit wel waar! Maar ook Lammers die niet presteert!

19-12-2024 06:53

FootballNurse +421

Lijkt alle vertrouwen kwijt te zijn. Als het enigszins kan hem zaterdag niet laten starten.

19-12-2024 09:11

huisman +88

Wat wil je ook met buitenspelers die totaal het niveau niet aan kunnen ,hoofdklasse amateurs en dan 'schat ik ltaief en van Bergen nog hoog in ,met goede buitenspelers zal ook Lammers beter renderen zie het verleden bij Utrecht.

19-12-2024 13:17

daslekker +7686

scoren - scoren - scoren en nog eens scoren
Ik snap niet dat een professionele voetbalteam het niet voor elkaar krijgt om een wedstrijd effectief dood te maken.
Niet alleen deze wedstrijd was dat het geval maar Twente krijgt het de laatste paar jaar niet voor elkaar om, een soms zeer groot, veldoverwicht om te zetten in doelpunten.
Daardoor verloopt elke wedstrijd moeizaam, op elk niveau!
We hebben het over profs - goed betaalde voetballers die de essentie van het spelletje, namelijk doelpunten maken, niet goed genoeg beheersen.
Of van de trainer verkeerde instructies krijgen waardoor er niet aan de voorwaarden om te kunnen scoren, voldaan wordt. De manier van spelen dus - de tactiek - juiste man op de juiste plaats.
Ik kan daar met m'n kop niet bij!!!!!!!

19-12-2024 02:32

TrotsopTwente +8456

Ja, dat is een groot probleem bij Twente!

19-12-2024 06:53

marcel_moekotte +2218

Ik ook niet. En dat het alleen aan de kwaliteit ligt kan ik ook niet bij. Want ze kúnnen voetballen.
Ik ben zelf niet zo van het grote familie verhaal. Met we zijn allemaal heel gek op elkaar en we houden van elkaar. Bla bla etc.
Zo nu en dan moet deze of gene een schop onder zn kont hebben. Ze hebben allemaal met volle verstand een contract getekend. Niemand uitgezonderd. En een trainer moet ook boven de selectie staan en er niet tussen. Én moet spelers ( ook technisch! ) beter maken. En als dat niet lijkt te lukken dan afscheid nemen van elkaar. Geldt beide kanten op. Spelers en trainer/staf.

19-12-2024 12:59

daslekker +7686

AMEN
Een ambitieuze club moet soms harde beslissingen nemen om verder te komen. Op dit moment zie ik geen enkele groei - bij niemand behalve Steijn.
Steijn heeft de luxe andere trainers dan Oosting tot zijn beschikking te hebben. En daar leert hij meer van dan van Oosting!

Voor mij een duidelijk teken dat, hoe goed hij qua mentaliteit ook moge passen, Oosting niet de man is die Twente verder zal brengen.
Tenzij hij hulp van buiten krijgt. Dat heb ik hier al eerder geschreven.
Oosting is nog relatief onervaren op dit niveau en moet nog veel leren - op elk gebied.
Een ervaren iemand die hem wijst op dingen en ideeën verschaft hoevhet anders kan, zou Oosting, en daarmee Twente, goed kunnen helpen.
Is dat geen optie, ben ik bang dat Twente, op korte termijn, op zoek moet naar een vervanger. Wat ik persoonlijk jammer zou vinden.

20-12-2024 03:11

Goal +559

Wat mij vooral opvalt en niet alleen bij Twente trouwens, maar vanavond zag ik het ook weer, vooral bij de corners in de 1ste helft, dat er of geen goede afspraken zijn of gewoon gewoon geen gevoel voor waar je moet staan en uitlopen. Het kan toch gewoon niet dat Katwijk spelers steeds een afvallende bal voor de voeten krijgen en zo’n speler ook nog vrijuit mag inschieten zonder dat iemand komt uitlopen op zo’n speler om te blokken. Alle voorzetten in de 16 van Katwijk worden geblokt, maar in de 16 van Twente vallen alle ballen voor de voeten van Katwijk spelers. Er wordt echt onvoldoende kort gedekt of het lichamelijke duel wordt vermeden, waardoor er onbeperkt voorzetten in de 16 vallen. Je ziet het tegen Go Ahead, Groningen, Katwijk en je komt er nog vaak mee weg tegen de kleinere ploegen, maar dit kan echt niet bij een club als Twente. Ook het aantal fysieke duels dat verloren wordt over het algemeen is te hoog, waarmee ik niet wil zeggen dat Twente zelf meer fysiek moet voetballen, maar in fases is dat wel nodig.

18-12-2024 23:34

Yvon +1343

Eens, er is nog een heel hoop trainbaar, vind Oosting ook vaak een te “makkelijke” houding aannemen, ook in zijn commentaar...

19-12-2024 00:12

Yvon +1343

En weer maken we het onszelf enorm lastig, een repeterend verhaal.
Alle respect voor Katwijk, de gretigheid, lef en goede tactiek vertaalden zich in grote en goede kansen. Ook prima hoekschoppen en mooie automatismen ..heel gek maar dit mis ik al tijden bij FCT. Ik zie hierin echt heel veel leermomenten voor FCT. Als wij ook deze mentaliteit, goede tactiek en automatismen hebben komen wij ook veel meer tot kansen.
Ik heb te vaak het idee, we doen maar wat, zit totaal geen idee achter, dat zie je ook in de slordige passes. En laitief aub zsm verkopen, wat een drama en arrogante, egoïstische speler. Zijn acties gaan allemaal ten koste van het team, die irriteren zich mateloos aan hem, kan niet anders..

18-12-2024 23:27

kniki +629

Nou .Je mag het idee hebben dat er geen idee achter zit maar dan heb je de uitleg gemist die Oosting laatst gaf op tv hoe er bij Twente wordt gevoetbald over wanneer er hoog druk gezet wordt en wanneer laag.Hoe er van kant gewisseld wordt en de hele mikmak.Voor een leek bijna niet te volgen.
Kan zijn voor de spelers ook niet maar dat lijkt me sterk als je dagelijks met elkaar op het veld staat..Of het altijd goed wordt uitgevoerd is een tweede.Heeft natuurlijk ook met kwaliteit vorm en fitheid te maken.Waarvan akte.

19-12-2024 07:43

RodeRakker +21

Kuipers heeft zijn ding gedaan en gescoord. Prima.

18-12-2024 23:13

Paul66 +2710

Lichte irritatie? Na zo’n zwak optreden! Dat geeft precies aan waar het aan ontbreekt bij Twente.

18-12-2024 23:02

ForzaTwente +642

Kuipers weer belangrijk voor twente!

18-12-2024 23:00

Hup +1815

Die heeft als reserve linksback al meer doelpunten en assists dan al onze vleugelspelers bij elkaar 🤣

19-12-2024 02:13

Vennegoor +1172

Nu nog een keer goed spelen

19-12-2024 07:39

agekoster1956 +2390

Twente speelt alleen maar lastige wedstrijden als je hen hoort praten . Ze maken het zich zelf steeds lastig en niet anders .

18-12-2024 22:58

MZO +1019

Tegen amateur clubs kun je alleen maar van verliezen, winnen is normaal, op naar de volgende tegenstander...

18-12-2024 22:35

Raika +10358

Kat in bakkie wordt te snel en te vaak gedacht. Het is iig te hopen dat de top zes zich voorlopig plaatst , alleen al omdat de winnaar uit de top zes moet komen om makkelijker Europees voetbal te kunnen spelen

18-12-2024 22:22

Andre.W +224

Zoals fctwente voetbald laks mild voor elkaar. Zitten te weinig persoonlijkheden is team geen leiderschap die zegt tot zover en niet verder.

18-12-2024 22:19

TrotsopTwente +8456

Prima verwoord!

19-12-2024 06:55

FootballNurse +421

Bruggink heeft een voorkeur voor mooie voetballers, dat er een goeie kop opzit, lengte, fysiek sterk is net zo belangrijk.

19-12-2024 09:18

FootballNurse +421

S-E (daarom vind ik het ook geen LB) en Vergeer zijn wat dat betreft lichtgewichtjes.

19-12-2024 09:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties