Eerste elftal

"Hel van Enschede? Het is net zaal dertien van Kinepolis!"

"Hel van Enschede? Het is net zaal dertien van Kinepolis!"

Van het beste uitvak van Europa, naar zaal dertien van Kinepolis. Niet iedereen is te spreken over de sfeer in De Grolsch Veste bij het thuisduel tegen NAC afgelopen zondag. En dat terwijl de FC Twente-fans op Old Trafford nog zo goed in vorm waren, dat ze van de internationale media op complimenten konden rekenen.

"De sfeer was fantastisch, de NAC-supporters deden goed hun best", zo opent clubwatcher Leon ten Voorde cynisch in De Ballen Verstand, de podcast van Tubantia. "Het was een beetje tam. Ruksfeer in het stadion. Tegen Sparta was het ook niet top, hetzelfde tegen Zwolle. Toen was het excuus dat het tijdstip (half vijf) niet goed was. Nu was het om half drie, wat is dan het excuus?" Aan het tijdstip hoeft het hoe dan ook niet te liggen, volgens Ten Voorde. Hij maakt de vergelijking met andere Eredivisie-clubs: "Ik zag Willem II tegen PSV, ook op zo'n tijdstip, daar was de sfeer geweldig. En dat lag niet aan het spel van Willem II."

De tegenvallende sfeer zou te maken hebben met het gedoe rond vak P: "Ze hebben nu een experiment gedaan met de ultra's. Over wie op welke plek staat, want die willen graag bij elkaar staan. Die mochten nu naar beneden, met de trommels ook. Normaal gesproken komt het geluid van die trommels van boven naar beneden, dan doet iedereen mee op goede dagen. Maar nu sterft dat een beetje weg op het veld. De rest van vak P pakt dat niet op. Je had nu een man of veertig die de stemming erin probeerden te krijgen, maar de rest niet. Echt waardeloos."

"Op Old Trafford werden de supporters terecht geroemd. Het mooiste uitvak van Europa werd het toen nog genoemd. Daar was nu niks van over. Het gaat om de club, het gaat niet om je eigen groepje." Ten Voorde vindt dat het tijd is dat deze supporters op zoek gaan naar een oplossing: "Ze zullen het daar een keer op een volwassen manier over moeten gaan hebben, hoe ze dit gaan oplossen. Je kunt wel denken 'we eisen deze plekken op', maar mensen die al twintig jaar een seizoenskaart hebben voor een bepaalde plek... Wie ben jij dan om die plek op te eisen?"

"Als het zo doorgaat met het bakkeleien rond vak P, wordt De Grolsch Veste in plaats van de 'hel van Enschede' nu de grootste bioscoop van Nederland. Zaal dertien van Kinepolis. Het is helemaal niks."

Poll

Wat vond jij van de sfeer tegen NAC?

Plaats reactie

666

46 reacties

HenkTender +6

Helemaal fout de trommels naar voren, geluid is dan weg ! Waardeloos

02-10-2024 14:07

Eefke.B +5514

Man kom gewoon de ultras tegemoet? Waarom zo moeilijk doen? Het gaat wel om de groep die de sfeer bepalen, dan ga je toch mee om die sfeer te behouden?? Ook al krijg je ander plekkie, de sfeer en steun die deze jongens inzetten verdienen beetje medewerking . Want anders is het een dooie boel, dus geen gezeik meer geef die jongens de ruimte en hou op met klagen. Ze doen het tenslotte voor onze club, en om een hel te maken kun je wel aan deze jongens overlaten dus stop met zeuren en geeft ze de ruimte. Heb er geen enkel probleem mee, om ergens anders mijn clubbie bekijken , maar wel graag met de goede sfeer.

02-10-2024 13:46

JochemF +0

Iemand die een ticket op de 2e ring voor mij kan halen? Mijn vader heeft een seizoenskaart, maar kon helaas niet bijkopen. Ik hoor het graag als iemand nog een kaart kan halen.

01-10-2024 14:35

vandekraan +859

Goeie dag wat een verhalen en wat jammer. Legt onze LTV toch weer de vinger op zere plek. Hopelijk wordt alles opgelost onder elkaar of met FCT want Vak P ( in zijn geheel ) is de benzine van onze club. Onze support maakt me altijd weer trots en blij om in het stadion te zijn.
Komop jongens los alle problemen/irritaties samen op dat is ook proud to be a tukker

30-09-2024 23:07

z5qt78fnvd +393

De ultra’s zouden mischien bovenin vak 104 gaan zitten .hierdoor zitten ze centraal in p wat ze graag willen, kunnen ze met vlaggen zwaaien zonder dat mensen er last van hebben en hoor je de trommels beter waardoor meer mensen zingen. En bovenal krijg je geen gezeur met dat je mensen van hun plaats afjaagt.

30-09-2024 21:50

DV +51

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat iedereen in VAK-P een gratis vuvuzela krijgt om lawaai te maken de eerst volgende wedstrijd!

30-09-2024 21:14

ikke +691

Vak P was ook een tegenreactie van jongeren op het wat ‘oudere’ Vak Q, dat daarvoor het sfeer vak was. Deze jongeren vertrokken naar Vak P, Vak R en later ook naar Vak U. Zodoende ontstonden er een aantal sfeervakken naast elkaar in het Diekman met Vak P als uiteindelijke aanjager.

Als een van de cultuurdragers van de club heeft Vak P talloze prachtige sfeeracties georganiseerd en waren en zijn ze daar, waar de club ook is.


Vak Q - Vak Q was het eerste sfeer vak in het oude Diekman stadion. Jaren- en jarenlang werd daar de toon gezet qua vocale ondersteuning van de jongens op het veld. In de roemruchte jaren zeventig werd een deel van het gezang op een LP gezet. De Diekmennekes waren ook vaak in Vak Q te vinden. Markante figuren waren vaste klant in Vak Q; Brammetje met de trommel, tante Lies en tante Stien met haar snerpende stem;

nu gebeurd precies hetzelfde, jullie moeten krachten bundelen i.p.v mensen van hun stoelen jagen, gewoon vak 103,104,105 bundelen, mensen verdelen trommels bovenin en gaan met die banaan

30-09-2024 21:09

Patrick.D +195

Uitermate mooi geschreven, chapeau🔥 bundelen die hap! Laat het één grote luidkeelse rode wand worden

01-10-2024 12:44

DV +51

Als die trommels hoger staan dan galmt het via het dak...
Nu kan je nog zo hard slaan maar het geluid komt niet over!

30-09-2024 17:54

Bart.d +1081

Trommels op de 1e rij 2e ring

30-09-2024 19:16

DV +51

Als je in P staat moet je toch willen zingen en schreeuwen!
Anders lekker ruimte maken voor een andere generatie.
Twente moet voor goede doorstroming zorgen.....

30-09-2024 17:49

ikke +691

Onmeunig dom lullen dit,

ze staan nu in Vak P, in vak 104 wat ze wouden recht acter het doel, maar de mensen die normaal meedoen in vak 104 zeggen nu allemaal bekijk het maar, nemen hun plekken in, maar het voegt nu helemaal niks toe, de mensen die normaal wel meezingen en ook lawaai maken doen nu niet meermee

30-09-2024 21:05

Youngred +3060

14:30 dat zijn geen tijden voor Twente.

Dat is de hoofdreden

30-09-2024 17:39

Bart.d +1081

Sfeer was ruk. Trommel geluid gaat zo de weide wereld in. Gewoon terug naar oude plek. Mensen moeten bij hun zelf te raden gaan als je niet mee wil zingen is verhuizen of verplaatsen wel een goed idee.

30-09-2024 16:58

Red65 +80

Lul toch niet zo dom man! Verhuizen, waar naar toe dan? Alles is “uitverkocht”En als Twente zo graag de oren wil laten hangen naar een paar pubers, moeten ze eens doorpakken met die 2e ring op de oude hoofdtribune! Oh ja, ff over sfeerverbetering………afgelopen Zondag was het wel duidelijk wat voor een sfeer er was in het nieuwe Vak- P achter de goal! Schei toch uit man! Sfeer maak je met z’n allen, oud en jong en niet door van plek te wisselen! Vak-P zou weer eens een spandoekje moeten maken ( als je het over sfeer hebt) Of is de verf op?

01-10-2024 22:37

FcTwentesupporteruitAssen +7233

Wat een onvolwassen gedoe. Als supporters van 104 hun plek niet willen afstaan, hebben ze gelijk. Prima dat de Ultra's sfeerbepalend willen zijn maar niet ten koste van medesupporters. Moet toch op te lossen zijn?

30-09-2024 16:56

1965twente +41

“De oude garde” van vak-p vind ik persoonlijk dat die ook wel plek mogen vrij maken voor jonge jongens die op vak p willen staan. Ik zou mijn 2 seizoenskaarten best willen ruilen voor 2 andere plekken op vak-p zo word denk ik de sfeer in het stadion ook beter. Win Win situatie.

30-09-2024 16:53

Maz +1573

Dit werkt zo niet. Het geluid gaat richting veld. Ik had verwacht het veel harder te horen, zit een paar rijen hoger.
Zoals ik eerder al voorstelde. Versprijd je over 105, 104 en 103 en dan bovenin. Is nog zat vrij. Het geluid van de trommels gaat dan over de supporters en dat zweept op.
Bovendien is zoiets snel te realiseren, zonder dat andere supporters hier last van hebben.

30-09-2024 16:26

ikke +691

Brammetje in Vak Q in het oude diekman maakte nog meer herrie met dat kleine trommeltje

30-09-2024 21:07

Marcie74 +1005

Die gastjes moeten gewoon wachten tot de plaatsen vd oude garde (front 30 etc) door natuurlijk verloop vrij komen en dan langzaam switchen.
Dit maakt de hele sfeer verrot.
Je staat toch op vak-p wat is je probleem

30-09-2024 15:41

KlaverAas +0

In plaats van zeuren over de Ultras kunnen we beter focussen op het feit dat vak-p is vergrijst. Het is tijd dat de oudere een mooie plek op de lange zijde krijgen en de jonge aanwas in P terecht komt waar ze 90 minuten lang vol gas kunnen geven. Twente moet hierin hulp bieden aan de oudere dmv het aanbieden van mooie plekken voor volgend seizoen. Evt tegen gereduceerd tarief.

30-09-2024 15:35

Wim.v +321

Dat er niet mee wordt gedaan met de heren ultra's door de vaste supporters van 104 is uit principe. Zoals gezegd, een plek opeisen en dan verwachten dat de verjaagden en de rest ook nog eens gezellig mee gaan doen, wat denk je?
Dan die irritante valggen die het zicht op het veld ontnemen! Ook daar maken de heren ultra's zich niet geliefd mee. Als er wordt gevraagd om de vlaggen naar beneden te doen worden de heren agressief en liep het zelfs bijna uit de hand mede door gegooi met bier. Om daarna kinderachtig met nog meer vlaggen te gaan zwaaien. Nee de supporters van 104 worden lam geslagen door de heren ultra's en vak-p wordt nu ook niet meer betrokken in het gezang. Dus conclusie: ploef mislukt. Mede door het eigen gedrag van de heren ultra's. Oplossing?! Laat de heren ultra's gewoon lekker weer bijelkaar in vak 106 gaan staan en daar hun feestje vieren dan doen wij in 104 dat ook! Want door dit gezeur is er alleen maar minder sfeer!

30-09-2024 15:31

jos_willemsen +1831

Je vergeet dat de heren ultra's er zelf ook weinig zin aan hadden, ze hielden 4 rijen bezet met 100 tot 150 ultra's, waarvan er enkele tientallen personen geforceerd probeerden sfeer te maken. Als je hun eigen begrippen wilt volgen moeten er dus een kleine 100 van die 150 ultra's vak P verlaten. Dat geven ze ook aan van de supporters die normaal op 104 staan/zitten. Volgens hen is het een sfeer vak waarbij het verplicht is om mee te doen. Tenminste dat geldt voor anderen maar niet voor hen. Ook zien ze graag een leeftijdsgrens want het is gene bejaardensoos.
Ze zijn gek op regels ( die ze zelf bedacht hebben en andere op willen leggen) maar die gelden niet voor hen, zijn mogen roken, mogen op plaatsen van een ander staan, zij mogen de trappen en de bordessen bezet houden, zij mogen anderen belemmeren in hun zicht op het veld, waarbij ik zeker weet dat als het andersom is, je van alles over je heen krijgt.
Als zij meer sfeer willen in vak P dan zullen ze zich eerst zelf eens aan moeten passen en zich niet boven Twente en de overige supporters stellen. Was er eerst door hen een oproep om allemaal in het rood te komen zodat we een rode wand zouden krijgen. Zelf komen ze in het zwart. Gaat Twente Europa in dan komen ze met een zwarte hoodie ,met uiteraard een vermelding naar vak P. Het is gvd niet FC vak P maar FC Twente waar we met zijn allen supporter van zijn

30-09-2024 16:36

johan.v +24

Vak 105 en 106 begonnen zelf de ploeg maar aanmoedigen. Want vanuit 104 was bijna niks te horen.
En natuurlijk komen de vaste bezoekers van 104 in opstand.
Deze hebben een vast groep die al jaren op deze plek staan.
Laat de ultra's dan in 105 staan dant gaat 104 ook weer vol meedoen.
Dit wat er nu gebeurt werkt niet.
Of mogen de vast bezoekers zich melden bij de directie van fct. En krijgen ze half geld ivm slecht zicht vak?

01-10-2024 08:21

ALpje +3287

Het was nu de eerste helft in vak P véél tammer dan normaal.
Er zijn blijkbaar een paar jonge gastjes die zichzelf erg belangrijk vinden en daarom eisen beginnen te stellen.
Van die popiejopies die er zo nodig bij willen horen.
Twente laat zijn oren daar naar hangen, waardoor supporters die er al jaren staan nu de LUL zijn.
Laat alles bij wat het was en laat deze gastjes terug naar hun oude plek ( in de hoek) gaan.
Nu is er verdeeldheid en het leek de eerste helft wel of driekwart van het vak bewust zijn mond dicht hield.
Nu daar schieten we helemaal geen enkele fikker mee op.
Doe normaal, weet je plek en vorm potverdiorie weer een eenheid.
De jonge meelopertjes moeten hun plek weten en geen eisen gaan stellen die volkomen onredelijk zijn.
Het moet één groot geheel zijn, net als in Manchester en Fenerbache en toendertijd in bijvoorbeeld Milaan etcetera.
Dus geen verdeeldheid en dat de ene groep zich belangrijk vind dan een ander.

Of zoals George Orwel zei
All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Nu vak P, deze vlieger gaat dus niet op.
Gedraag je als een eenheid.


"""""""""""""""""""""" Eendracht maakt macht """""""""""""""""""

30-09-2024 15:30

sh +0

Geluid van de trommels verdwijnt de gracht in ipv dat het weerkaatst op de tribune.
Daardoor hoorde je ze heel slecht elders in het stadion.

30-09-2024 15:28

kevmans +487

het was een beetje een mix vind ik, af en toe de hel maar soms viel het ook best lang stil, het spel was er ook wel een beetje na.

30-09-2024 15:25

Lucfct65 +43

P heeft gewoon verfrissing nodig. Waar ik sta zijn alle oude kerels alleen met elkaar aan het lullen en bier aan t drinken. Dat kan je ook lekker thuis doen. Wissel dan gewoon van plek en laat frisse jonge lui de sfeer maken.

30-09-2024 15:24

jos_willemsen +1831

waar ik sta staan de jongere supporters ( 20 tot 40) alleen maar met elkaar te kletsen en bier te drinken. Het is maar net hoe je het beleefd.
In het Diekman had je een sfeer vak dat maar een klein deel van de supporters uit het huidige vak P stonden en ook daar stierf de sfeer uit en werd die door een ander vak over genomen en die na verloop van tijd ook weer.
Het is voor de meeste supporters naast het voetbal een sociale beleving, waarbij ze met fam., bekenden of vrienden samen komen. Daar is niets mis mee.
Dat zal ik wel verkeerd zien, we mogen voetbal alleen beleven zoals een kleinen groep dat wil. Bij AZ heb je volgens hen, het klappertjes publiek en verder hebben de meeste stadions Thialf publiek. Wat is daar mis mee, als de supporters in die stadions zich daar prettig bij voelen is het toch goed. Nee we moeten hardcore muziek draaien, liedjes zingen over wij zijn asociaal en iedereen die haat ons en nog een hele rits met liedjes waarvan bijna niemand de tekst kent, behalve de ingewijden van de ultra's.

30-09-2024 16:47

z5qt78fnvd +393

Als je op vakp staat moet je de longen uit je lijf schreeuwen (vind ik), zo niet is dat prima maar dan zou je moeten ruilen met mensen in het stadion die wel hun club willen supporten

30-09-2024 21:48

Anja.A +1087

Ik ging er vanuit dat het wisselen nu wel in goed overleg was gegaan. Stond in de nieuwsbrief van Dominique die ik lees als een zoals ik een snackje eet. Hap, slik, lekker en weg. Mag ook wel wat meer inhoud in. Maar Ten Voorde heeft een punt. Ik heb de trommels weinig gehoord. Dus als het geluid dan vervliegt richting veld dan lijkt me het wisselen geen goede beslissing.

30-09-2024 15:17

jos_willemsen +1831

Anja ik heb zondag tientallen supporters uit vak 104 gesproken en gevraagd of ze bekend waren met het gesprek dat er plaats gevonden heeft ( veel daarvan staan normaal op de rijden 1 t.m rij 8 van vak 104) er was er niet 1 die van een gesprek gehoord heeft. Dus lijkt het mij ene vrij eenzijdig gesprek geweest et zijn. De ultra's geven aan wat ze willen en FC Twente knikt en zegt ja en amen. Daar leek het ook al op toen er bij het 1e bekend maken van het voornemen van vak P. Doordat ik via via gehoord had dat er een overleg met uitleg plaats zou vinden, heb ik contact opgenomen met Twente. Zij gaven aan dat Twente 100% achter de jaarkaarthouders zou staan en op de vraag of het zin had dat ik naar dat overleg heen zou gaan. Werd mij gezegd er is een zware delegatie van vak 104 supporters aanwezig dus het is niet echt nodig. Toch ben ik er heen gegaan. Ik vraag me nu nog af waar die zware afgevaardigde dan geweest is, maar niet bij het overleg. Tijdens het overleg werden de bezwaren van vak 104-ers gewoon van tafel geveegd, wij ultra's willen dat en zo zal het gebeuren. Uiteindelijk ( om geen gezichtsverlies te lijden) greep Twente in en werd er aangegeven dat verhuizing nu nog niet aan de orden was en dat er in de loop van het seizoen bekeken zou worden hoe Twente een en ander in goe3de banen zou kunnen leiden voor volgend seizoen. Waarbij heel duidelijk aangegeven werd dat er geen sprake zou zijn van gedwongen verhuizing. De avond werd gesloten met de vraag door Twente aan de ultra's: en wat gaan jullie de 1e wedstrijd nu doen. Na enig aarzelen gaven ze aan hun zin toch door te drijven en er bij de 1e de beste wedstrijd gewoon te gaan staan en dat is ook gebeurd.

30-09-2024 16:58

Anja.A +1087

Hallo Jos,,
Ik kan nu wel schandalig roepen maar dit is precies hoe ik Vak P, de Ultras en de reactie van Fc Twente ken. Ik kom al 5 jaar niet aan de westkant van het stadion. Juist de om dit soort processen. Gewoon wat het bestuur Vak P, kopstukken(informele machthebbers) en de Ultras uitvreten ten koste van andere supporters en ook dreigementen niet schuwen.. En Fc Twente ziet het gebeuren en kijkt ernaar en danst naar hun pijpen. Maar dat doet de meerderheid in het stadion. En ik heb echt geen hekel aan elke Vak P er. Twee voetbalmaatjes van mij zijn lid. Maar het is heel simpel als iedereen de ogen blijft sluiten en hen hun gang laat gaan dan gebeurt dit gewoon. Ik kan je alleen maar zeggen. Genoeg andere vakken in het stadion met leuke fanatieke aanhang. Laat je Fc Twente niet afnemen door dit gedrag. Heb ik ook niet gedaan. Het heeft wat moeite gekost maar ben gelukkig op mijn huidige plek.

30-09-2024 18:58

Red65 +80

Fc Twente heeft helemaal niks overlegd en speelt een laf spelletje! Als je wilt dat mensen verhuizen, moet je ook zorgen voor goede, vergelijkbare plekken, maar die heeft Twente niet, want alles is uitverkocht! Dus houd je je eigen “oude” trouwe supporters voor de gek! Als Twente dit zo graag wil en dit er door wil drukken, moet je gewoon die 2e ring bouwen en niet zeiken! Punt!

01-10-2024 22:49

Anja.A +1087

Dus onze Dominique doet een Pinokkiootje. Goed passend binnen de traditie van liegend betaald voetball management en een goede communicatie adviseur de heer Peters die het voor hem opschrijft. Trouwens het management is niet Fc Twente. Dat zijn we met zijn allen. Maar hoe worden onze kernwaardenworden toegepast?. Het gevoel trots heb ik hierbij niet, noaberschap je buren wegjagen??, ambiance valt op het moment ietwat tegen. Gelukkig hebben we het voetbal nog.

02-10-2024 07:32

Tukkerpower +7371

Niet zo drammen Leontien, de jongens waren allemaal nog schor van woensdag.

30-09-2024 15:16

ALpje +3287

Gelul, dom excuus.
Had nergens last van en ben de jongste niet meer.
Val onder de oudere jongeren. 🤔😉😂

30-09-2024 15:32

Tukkerpower +7371

Ja maar jij liep met die trommel.lol

30-09-2024 16:01

Anja.A +1087

Leontien??? Die zal ik op mijn lijstje zetten. Ik had het over het geluid van de trommels. Dan zouden de. De uren trommelaars toch spierpijn moeten hebben van afgelopen woensdag. En geen schorre kelen. Kniesoor is misschien een betere typering. Ik wens de de originele jaarkaarthouders van 104 veel succes. Als ik al een keer verdwaald ben in een uitvak heb ik ook geen zin aan vlaggen voor mijn neus. Ik kom voor het voetbal. Dus ik duim voor jullie en als ik er een keer een mailtje tegenaan moet gooien dan niet zoeken op Leontien.

30-09-2024 20:37

Liverbird +10568

Man overleg met elkaar in het belang van Twente. Jullie zijn zeer belangrijk.

30-09-2024 14:59

jos_willemsen +1831

liverbird dat is nu net het probleem ze voelen zichzelf heel belangrijk en denken daardoor zich alles maar te kunnen permitteren.
Op de vraag wat maakt een ultra nu anders dan andere supporters werd geantwoord: wij zijn supporters die bereid zijn om meer te doen voor de club dan andere supporters. Hoe weten/meten ze dat. Ik ben er al meer dan 50 jaar bij en heb daarvoor veel vrije uren op moeten nemen, het bezoek van een wedstrijdje is voor mij geen planning van 2 uurtjes maar vanaf vertrek tot thuiskomst ( sec reistijd en wedstrijdbezoek) minimaal 6 uren.
de Ultra's ( tenminste als dat de spandoek makers zijn) leveren top spandoeken af en stoppen daar ook heel veel tijd in, daar zal; je niemand over horen klagen, maar dat wil niet zeggen dat de overige supporters maar moeten doen wat zij willen. Tegenover hun geweldige actie staan ook voldoende acties waar andere supporters niet blij mee zijn. Het staan op de trappen alleen al kost Twente jaarlijks een vermogen, maar dat mag je niet benoemen.
Op de vraag waar het verschil in zit of ze onderzocht hebben wat het verschil in sfeer is als ze van vak 105 naar 104 verhuizen, krijg je alleen het antwoord wij zeggen dat dat een enorm verschil is, want als we naar 104 verhuizen gaan vak 103 en 105 met ons mee doen. Als je dan vraagt wat is het verschil met nu ze in 105 staan, dan zingen toch vak 104 en 106 met hun mee. Nee dat is niet zo, want vak 104 zingt nu niet mee. Ik weet niet waar ze die onzin vandaan halen, maar vak 104 en dan vooral de 1e rijen zingt niet alleen mee, maar neemt ook vaak het voortouw. Toen kwam er vanuit die rijen meer geluid en sfeer dan dat er tijde3ns de wedstrijden uit die rijen kwam toen de ultra's daar stonden.

30-09-2024 17:12

Jongbloed73 +2394

Nou ik vond de sfeer prima hoor , ik erger meer aan het geluid van de speakers in het stadion. Daar wordt gelukkig wat aan gedaan.

30-09-2024 14:57

FCT1965 +8909

Welke sfeer? Het was echt heel tam. Moeten donderdag wel tien tandjes bij.

30-09-2024 15:01

PeterFctwente +203

wat te bedenken van die felle digitale reclameborden tussen eerste en tweede ring

30-09-2024 15:07

Jordi +243

die heb ik niet gehoord :-)

30-09-2024 15:12

kabert +5286

Leuk haha.
Maar inderdaad de sfeer was niet zoals gewoonlijk.
Meerdere reden denk ik.
Ten eerste het gedoe van verplaatsen wat een onzin zoals eerder geschreven.
Er was een soort van boycot op het meedoen omdat de meerderheid het oneens in met hoe dit is geregisseerd.
Die jonge gasten willen achter het doel en daarbij niet denken aan de mensen die er al jaren staan.
Dus jongens snel weer op je oude stek dan gaat het weer een stuk beter.
En dan het gezeur over dat er teveel oude supporters staan ook dat is onzin want ik als 60 +doe lekker mee in de polonaise als het gezellig is.
Want nu ben je 25 maar over een tijd ben je ook 60 en dan? Ga je ook verhuizen? Nee dus.
En dan het verwachtingspatroon van het elftal is erg hoog voor sommigen waardoor de stemming tegen kleine clubs wegvalt want onze club doet het wel even.
Doe lekker allemaal je ding maar push niet andere mensen om iets te doen wat zij niet willen.
En daarbij mag de club ook wel eens in de spiegel kijken want laten genoeg steken vallen wat de supporters betreft.

30-09-2024 15:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties