Eerste elftal

FC Twente 'kan schuiven met budgetten': Toch een buitenspeler mogelijk?

FC Twente 'kan schuiven met budgetten': Toch een buitenspeler mogelijk?

FC Twente is tijdens de winterstop op zoek naar versterking in de vorm van een buitenspeler. Hoewel de winterse transferperiode op 2 januari is begonnen, blijkt het een uitdaging om in deze korte periode een geschikte aanwinst te vinden. Technisch directeur Arnold Bruggink gaf bovendien aan dat het transferbudget tijdens de zomer al volledig is benut, waardoor er slechts beperkte mogelijkheden zijn, tenzij er eerst een speler vertrekt. Toch ziet Leon ten Voorde nog enkele opties voor de Tukkers.

"Als je geen Europees voetbal haalt, kost het ook geld", vertelt de clubwatcher aan tafel bij de AD Voetbalpodcast. Hij merkt op dat FC Twente dit jaar werkt met een recordbegroting van 56 miljoen. "Dat komt mede door die acht Europese wedstrijden waarvan vier thuis. Ze hebben al gezegd dat als er iets mocht zijn, dat ze ook wat kunnen schuiven met budgetten", aldus Ten Voorde.

"De verwachting is wel dat er in de zomer heel veel gaat gebeuren bij FC Twente", vervolgt de clubwatcher. Volgens hem is de verwachting dat er toch wel spelers verkocht gaan worden. "Dus dan zou je eventueel al een voorschot kunnen nemen op een bepaalde transfer als er wat op de markt komt. Daar kijken ze wel naar en dat is ook hard nodig."

"Je hebt geen garanties als je spelers haalt, maar eigenlijk kan je wel zeggen dat er geen garantie is dat deze buitenspelers nog heel veel gaan leveren voor jou. Dan geef ik Daan Rots nog even het voordeel van de twijfel", besluit Ten Voorde.

Mits mogelijk, Zou FC Twente een voorschot moeten nemen op een transfer?

Plaats reactie

666

42 reacties

Jordi +851

Is die Uruguayaanse rechtsbuiten van ManUnited nog beschikbaar?

07-01-2025 14:35

FCT1965 +11349

Die is verkocht aan Panathinaikos en is daar ook nog geen heel groot succes.

https://www.transfermarkt.nl/facundo-pellistri/leistungsdaten/spieler/676318

07-01-2025 14:46

hjb +1049

Ik zou het wel aandurven met Ihattaren voor volgend jaar, is nu op de goede weg en is natuurlijk een groeibriljant van jewelste. Met goede intensieve begeleiding zodat deze niet meer terugvalt in oude valkuilen ben je spekkoper.

07-01-2025 11:05

frankbol +1401

Op dit moment ligt er grote druk op buitenspelers, dat voelen ze ook mischien is het dan ook goed om in ieder geval een speler te huren voor half jaar om ze wat te ontlasten,

07-01-2025 10:55

jan.g +2089

Ikzeg. Het wordt is tijd, dat wij fctwente zorgen voor meer vechtlust van alle spelers die wij continu op stellen, en iedereen op de juiste plek in het veld. Geen geld uitgeven wat er niet is, krijgen we weer een tikje en daar hebben wij hopelijk toch van geleerd, ik wens iedereen heel veel sterkte toe om Geen verkeerde beslissingen te nemen!!!

06-01-2025 22:07

caswegdam +197

Dylan Mbayo zou een hele goede aankoop zijn nu of in de zomer

06-01-2025 21:18

HaagseTukker +1497

Misschien Chadli nog eens mee laten trainen. Het zou wel niet veel meer zijn maar zou hem toch weer graag in een rood shirt zien.

06-01-2025 17:53

evdbiggelaar +5955

Haal ideho van ado kan halfjaar wennen en dan heef je omze eogen buitenspelers nog eennkams waar ik geen vertroiwen in heb
Of je huirt een speler van een engelse topclub

06-01-2025 13:44

ForzaTwente +1262

Limnios is haalbaar!

06-01-2025 13:03

Raika +13648

Als je mee wilt doen voor een Europees toernooi dan MOET er wat gebeuren, en al die supporters die denken dat we dat halen zonder minimaal twee spelers er bij te halen hebben geen verstand van voetbal of zijn Oost-Indisch blind.

06-01-2025 13:00

ALpje +8165

Je bent stekeblind of Oostindisch doof. 😂😂😂
Wel leuk gevonden Raika.😇

06-01-2025 13:15

Remco +1030

Welke spelers zijn zonder twijfel aanwisten dan? Iemand met zoveel voetbalverstand als jou zou toch wel wat namen kunnen noemen?
Denk eerder dat alles te maken heeft met vorm en vertrouwen. Natuurlijk hebben de spelers die we hebben veel kansen gehad en continu niet voldoende gebracht, met of zonder voetbalverstand dat kun je zien. Echter denk ik niet dat er elders op de velden veel spelers rondlopen die barsten van het talent, mega veel vertrouwen hebben en binnen het budget passen wat we hebben. Dus als er iemand gehaald wordt is dat zonder twijfel weer een risicogeval.

06-01-2025 13:19

TrotsopTwente +15836

Zo is het!

06-01-2025 20:46

Rockfisch +12251

Ik zag Van Bergen gisteren eindelijk eens op de rechtsbuiten. Niet dat het gloria en hallelujah was, maar ik denk dat hij daar veel beter uit de verf komt dan op links. Vriendje Rots naar links en Ltaief eerst maar eens op dieet. Ricky in de spits ipv meneer Waslap. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat je helemaal geen buitenspelers nodig bent. Bruggink krijgt de volle laag, al dan niet terecht, maar de trainert moet er voor zorgen dat de spelers op hun sterkste pkek worden benut. En laat ik die indruk nou net niet hebben.

06-01-2025 12:58

FootballNurse +1939

Ik snap de rol van Streuer trouwens niet in deze. Iedere ervaren TD weet dat je in de winter budget achter de hand moet hebben voor 'reparatiewerkzaamheden'.

06-01-2025 12:40

ALpje +8165

Als het geld op is dan is het op.
Je kunt het maar één keer uitgeven.
Dat is iets anders dan een koe in de kont kijken.
Dat kun je elke wedstrijd of na een (tijdje na) transferperiode.
Succes wise guys. 💪

06-01-2025 13:13

FootballNurse +1939

Als je dit zometeen als enige club in het L-rijtje overkomt is het gewoon amateuristisch.

06-01-2025 13:48

Ikkerikketikke +2423

Als ik Bruggink was, zou ik van de daken schreeuwen dat ik miljoenen uit te geven heb. Weet je tenminste zeker dat je altijd de hoofdprijs betaalt.

06-01-2025 15:38

FootballNurse +1939

De prijs wordt bepaald door de markt daar heeft 1 TD geen invloed op hoor. Iedereen weet inmiddels dat Twente, net zoals meerdere clubs, omhoog zit qua aanvallers dus dat helpt ook niet mee.

06-01-2025 15:44

TrotsopTwente +15836

Daar heb je wel gelijk in!

06-01-2025 20:48

herman_oldenhof +1330

Niets kopen in de winter. Genoeg talentvolle jeugdspelers als bijvoorbeeld Panneflek. Wat goed is komt snel. Aankopen nu zijn jammer van het geld.

06-01-2025 12:27

Maz +3768

Ik krijg acuut de rillingen. Er was iemand die in het verleden ook met budgetten heeft geschoven en dat leidde tot een bijna faillisement en degradatie.
Altijd geleerd dat je moet uitgeven wat je hebt en niet wat je misschien krijgt.
Onze beste spelers waren ook niet de duurste, dus even goed om je heen kijken, er loopt vast nog wel een pareltje rond ergens.

06-01-2025 12:24

agekoster1956 +3059

Ja als je nu pas begint met zoeken loop je er alweer achter aan .

06-01-2025 11:56

TrotsopTwente +15836

Inderdaad! Twente/Bruggink al ver voor de winterstop een lijstje met namen klaar moeten hebben!

06-01-2025 12:38

ALpje +8165

Denk, weet zeker dat ze dat wel hebben.
Vraag me echter wel eens af hoe kortzichtig sommige supporters op deze site zijn.

06-01-2025 13:10

StevenBos +4146

Je hoeft hier alleen maar even rond te kijken. Sommigen hier zijn helemaal van het padje.

06-01-2025 16:43

FootballNurse +1939

Zoals eerder gezegd dit kan helemaal misgaan mocht je geen Europees voetbal halen volgend seizoen! De sponsorinkomsten gaan volgend jaar omlaag. We hebben al een schuld en dat nieuwe trainingscomplex kun je dan ook wel vergeten.

06-01-2025 11:40

TrotsopTwente +15836

Yes! Europees voetbal is gewoon elk jaar en must om veel inkomsten te kunnen genereren en dus om veel te kunnen investeren en om stapsgewijs de schulden af te kunnen lossen!

06-01-2025 12:40

StevenBos +4146

Wat ben jij een hysterisch ventje. Rustig maar.

06-01-2025 16:44

Yvon +1853

Je hoeft niet te kopen hé, huren is ook prima optie, als er maar kwaliteit bij komt aan zijkanten

06-01-2025 11:39

TrotsopTwente +15836

Jij begrijpt het wel!

06-01-2025 12:41

Vak317 +5715

Ik geef geeneen buitenspeler het voordeel van de twijfel.Hebben gewoon een rechtsbuiten halen en dan zal Joseph Daan naar links kunnen doen want die moet toch altijd spelen.

06-01-2025 11:29

Joaquin94 +1053

Ik mis Joop, mooie tijden! Doorpakken en uitgeven.

06-01-2025 11:23

TrotsopTwente +15836

Ja, mits het om verantwoord investeren gaat!

06-01-2025 12:42

Tukkerpower +13467

Ten Voorde lult weer lekker. Ik geloof niet dat de begroting gebaseerd zal zijn op Europees voetbal dus volgens mij zijn die miljoenen gewoon extra inkomsten. Het zou wel super dom zijn om met Europees voetbal rekening te houden in je begroting. Als we dus dit jaar geen Europees halen zou de begroting met 10 miljoen omlaag moeten? Dat gezegd hebbende vraag ik me dus nogmaals af wat er met dat geld gebeurd is als Arnold nu constant roept dat er geen geld is.

06-01-2025 11:21

TrotsopTwente +15836

Helemaal mee eens!

06-01-2025 12:42

freddy.w +2119

Ja ,dat zou wel mooi zijn .
Graag een buitenspeler ( links ) die een actie durft te maken met een strakke eindpass.

Gisteren die jonge Panneflek op links gezien in de 2e pot.
Is een speler met potentie .
Onze huidige buitenspelers kunnen het verschil nog niet maken , zag Van Bergen ook weer zijn stinkende best doen maar er is weinig rendement .

06-01-2025 10:58

nieuwkomer304 +4195

Fct moet i.i.g. niet in paniek raken. Schuiven met budgetten is prima, maar je kunt niet blijven schuiven met budgetten. Dan kom je weer is een Joop Munsterman scenario terecht.

06-01-2025 10:48

fctwentesupport +1459

Eerst ook kijken wat je met onze huidige vleugelaanvallers gaat doen. Ik zou eerst kijken of er een kan verhuren-/ verkopen. Met Ltatief, van Bergen, Rots en Taha die terug komt, heb je ook nog Panneflek achter de hand. De speler die er komt, moet er direct staan. Geen gehaaste beslissing maken nu, omdat de supporters dat willen!

06-01-2025 10:56

Vennegoor +1951

Waarom iets doen met de huidige buitenspelers? Een erbij voor de concurrentie is niet verkeerd. Verhuur Kjolo en/of Eiting maar een half jaar. Desnoods Besselink, al denk ik dat hij beter bij twente kan blijven om volgend jaar basis speler te worden(iets met eigen jeugd en opleiding)...

06-01-2025 11:16

FootballNurse +1939

De enige die je op het moment mogelijk kan verhuren is Rots en dan hou je helemaal niets meer over!

06-01-2025 12:32

Wim.H +3280

Kjolo niet verhuren,is de 1 van de weinige verdedigende middenvelders!

06-01-2025 12:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties