Doorstroom bij toegangspoortjes hoog op de agenda: "Maar gaat niet snel geregeld zijn"

Koop je een kaartje voor een wedstrijd, vertrek je op tijd van huis, mis je alsnog de eerste paar minuten. Het gebeurt supporters van FC Twente de afgelopen tijd steeds vaker dat er weinig doorstroom is bij de toegangspoortjes. Bij veel supporters leidt dit tot frustratie. Logisch, vindt technisch directeur Dominique Scholten, maar de club is vooral bezig met structurele veranderingen. Het probleem is dan ook niet zomaar ineens volgende week opgelost.
"Super vervelend dat dit gebeurt", opent Scholten. De technisch directeur gaf uitleg over de situatie in een uitgebreid gesprek bij de podcast De Ballen Verstand van Tubantia. "Na de wedstrijd tegen Salzburg hebben we gekeken waar dit door komt. Ik weet dat mensen niet willen horen dat het ook met de zon te maken had, maar dit is wel een van de oorzaken."
Bij wedstrijden zonder zon zijn er dan ook minder problemen met de poortjes. "Dat monitoren we ook op de socials." Scholten legt uit dat dit zeker een onderwerp is wat serieus wordt genomen, maar dat de oplossing soms lastiger is dan het lijkt. "Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de manier waarop het stadion gebouwd is. Grove aanpassingen daaraan zijn niet eenvoudig. Ook komen daar de financiën bij kijken."
De focus ligt dus vooral op structurele oplossingen, met het doel om de algehele gastvrijheid de komende jaren te verbeteren: "Denk dan aan lage poortjes, een andere structuur. Ons stadion is al een tijd geleden gebouwd en een groot deel van die infrastructuur gebruiken we tegenwoordig nog steeds. Dus om zomaar te zeggen dat we een paar muren slopen en daar nieuwe poortjes plaatsen... Zo makkelijk gaat dat niet."
"In de tussentijd hebben we zeker maatregelen getroffen, en het gaat nu echt veel beter. Er wordt wat aan gedaan. We hebben nu ook teams klaarstaan die kijken naar mobiele beelden. Als ze dan zien dat het ergens vast staat, gaan ze die kant op om zaken te versnellen. Maar we zijn vooral bezig met structurele verbeteringen van de gastvrijheid. Supporters denken dan dat dat volgende week al geregeld is, maar dat kan gewoon niet. We hebben daar tijd en geld voor nodig."
Plaats reactie
14 reacties
TrotsopTwente +15791
Dit is al het 3e artikel, waarin staat dat Scholten Technisch Directeur is in plaats van Algemeen Directeur! Slaapt deze redactie?
Rene074 +1656
scholten komt zwak over. Bij de eerste keer toen hij gelijk excuses had moeten aanbieden, bij de invoering had hij moeten testen, dan de schuld geven aan de zon, idie draait al miljarden jaren om de aarde, en waarom geen extra poort geplaatst, of vrijwilligers actiever laten optreden, of handscanner. . Hij geeft vooral aan wat er niet kan, zeg gewoon en datum wanneer het wel geregeld is
Staalborstel +363
Veel mensen gebruiken een screenshot van de qr code of barcode en gaan die dan maximaal uitvergroten op het telefoonscherm. Een deel van de code valt dan buiten het gezichtsveld van de scanner waardoor die 'onverwachts' niet werkt. Dit heb ik voor mijn al vaak zien gebeuren. Mensen zitten dan een minuut lang te klooien en zorgt voor enorm veel vertraging.
gait01 +304
Het invoeren van biometrische gezichtsherkenning zorgt voor de vertraging . Dat is ook de reden dat ze de scanners geplaatst zijn in de poortjes om zodoende vals licht te voorkomen.
Kijk naar de wachtrijen bij Schiphol
Anja.A +1863
Een tip; sluit goed aan bij de poortjes in het midden. En als de stewards wat eerder ingrijpen dan, desnoods met een scanner dan gaat het ook vlotter. Verbouwen; dat gaat helemaal niet zo makkelijk. Dus dat geloof ik wel. Op zijn vroegst volgend seizoen.
kevmans +1207
grote probleem is dat veel mensen niet snel hun kaartje kunnen scannen, en de vrijwilligers die erbij staan doen niks om te helpen. terwijl sommige echt wel 30 sec nodig hebben om te scannen. mijn tip is kom op tijd uurtje van tevoren ofzo.
vak +173
Grootste probleem: Vorig jaar langwerpige streepjescode, scanner (rood licht) zelfde vorm. Nu vierkante QR code, scanner nog steeds langwerpig. Heel wat heen en weer geschuif met kaart voordat scanner groen licht geeft. 1/2 minuut per passerende supporter per toegangspoort. Reken maar uit!
Ruud.d +714
Dominique Scholten is de algemeen directeur !!
TrotsopTwente +15791
KLopt!
COTE +14
Bij ingang P of Q staat het altijd bomvol, terwijl meestal ingang A, B of C (die iets verderop staan) heel rustig is. Meestal kan je gewoon een ander poortje pakken die rustiger is. (Lukt mij iig wel altijd om een rustiger poortje te vinden)
ALpje +8142
Er kunnen toch hekken uit en dan op die plekken poortjes plaatsen.
Of bij drukte met de mobiele scanners aan de zijkanten
Deden we in het verleden ook 👍
Doe niet zo moeilijk Scholten met die interessante lulverhalen.
Denk simpel en onderneem actie.
Je lult veel en interessant, maar doet weinig.
Man gebruik je gezonde boerenverstand.
Onderneem actie, zo moeilijk is het niet.
Ooh ja, en gebruik dan gewoon je pasje van de jaarkaart I.p.v. dat geklooi met die mobiele telefoon
Spira +3083
100% wat een gelul, hij begint over muren verwijderen in de podcast. Het zijn hekken zie foto hierboven, kan mij niet voorstellen dat hier geen 3 persoons tourniquet geplaatst kan worden!!! Laat hier een bouwbedrijf naar kijken en het is een zaterdag gepiept.
PeterFctwente +523
Zitten ze altijd te klooien met die QR code van de telefoon, eerst de helderheid om vervolgens die mobiel totaal verkeerd eronder te houden
TwenteHeelMijnLevenLang +335
Het is vrij simpel er kunnen bij elke ingang naar de tweede ring wel 1 of 2 extra poortjes gerealiseerd worden.
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties