FC Twente Nieuws

Aanvaller niet het niveau van FC Twente: "Dat mag je Bruggink wel aanrekenen"

Aanvaller niet het niveau van FC Twente: "Dat mag je Bruggink wel aanrekenen"

Mitchell van Bergen heeft de belofte bij FC Twente nooit in kunnen lossen. Hij werd in de zomer van 2023 voor één miljoen euro overgenomen van het Franse Stade Reims en tekende een vierjarig contract. Anderhalf jaar kreeg hij de kans van Oosting, waaronder hij nog speelde in de jeugd bij Vitesse, maar hij werd nooit een vaste waarde. Afgelopen winter werd hij voor een half seizoen verhuurd aan Sparta en dat heeft hem goed gedaan. In de afgelopen zes wedstrijden voor Sparta scoorde hij twee keer en gaf hij drie assists. Heeft FC Twente misschien toch te snel afscheid genomen van de pijlsnelle aanvaller?

"Ik mag echt heel achterlijk zijn, maar aan deze tafel werd bijna schalks gedaan over Mitchell van Bergen die bijna 100 duels niet had gescoord", begint Tijmen van Wissing aan tafel bij RTV Oost. "Die kwam echt niet meer in de plannen voor. Dan kan je zeggen: Hou ze voor de trainingen erbij. Maar Van Bergen was op een gegeven moment echt zevende keuze." Tafelgast Art Langeler wil daar iets aan toevoegen. "Hij heeft wedstrijden ook wel dreiging gehad en nu maakt hij zelfs zijn doelpunten." Van Staa vindt niet dat je dat kan vergelijken.

"Bij Sparta is de druk heel anders. Hij voelt zich daar vrijer en speelt weer elke week. Dat lopen had hij altijd al, ook als hij slecht speelde. Die snelheid heeft hij nu eenmaal en dan heb je automatisch ook dreiging. Nu heeft hij weer het vertrouwen en scoort hij. Maar bij Sparta is het allemaal wel een tandje minder."

"Ik vind wel dat je Bruggink mag aanrekenen dat hij Van Bergen heeft aangetrokken, want dat is niet het niveau van FC Twente", is Van Wissing stellig. "Je weet dat hij moeite heeft met het maken van doelpunten en het hebben van rendement. Hij heeft onwaarschijnlijk veel snelheid, maar als hij dat had gekoppeld aan rendement, had hij nooit bij FC Twente gezeten. Het is ook nog eens een hele gevoelige jongen. Het is leuk dat hij bij Sparta weer rendeert, maar hij komt niet in aanmerking voor het niveau van de subtop van Nederland. Als er één goede beslissing is die ik Bruggink mee wil geven, is het om hem deze winter te laten gaan. Dan hebben ze Booth gehaald en die is nu geblesseerd. Daar hebben ze ook een misrekening mee gedaan", besluit de clubwatcher.

Plaats reactie

666

61 reacties

opdeaanval +1284

Van bergen dit seizoen...
5 goal in de voorbereiding 3 vanaf rechts
1 afgekeurde goal tegen heerenveen vanaf rechts
1 assist vanaf links

2 goals bij sparta vanaf rechts
3 assist bij sparta vanaf rechts

Deze cijfers heeft geen andere buitenspeler bij twente dit seizoen tot nu.

15-04-2025 05:50

TrotsopTwente +19368

Kijk aan, deze cijfers liegen niet! Mitchell is gewoon een prima speler als je hem op zijn juiste plek zet; dus rechts; en het volste vertrouwen geeft!

15-04-2025 06:40

kabert +6601

Goh als dom gelul wilt lezen dan is het op dit moment wel hier op de site van Twente supporters die meedogenloos mensen onderuit halen omdat het niet gaat zoals zij het willen.
Het loopt voor geen meter klopt er zit meer potentie in klopt we vergroten europeesvoetbal ook dat klopt,maar wat verwacht je dan?
Meedoen om het kampioenschap?
Joh utopie toch.
Nee wij zijn fc twente en zijn de vierde club van Nederland die het dit jaar niet naar behoefte doen.
Persoonlijk vind dat uiteraard zonde maar kan gewoon gebeuren.
Maar om zo makkelijk iedereen af te branden helpt helemaal niks.
Trouwens bruggink/streuer allemaal miskopen?
Van rooy,salah idine,regeer,sem steyn even een paar namen gezamenlijk miljoenen brengen ze op.
En ja er zitten een miskleunen bij maar dat heb je gewoon als club.
Rust is nu belangrijk en paniek heeft totaal geen nut.
Het elftal is uitgeblust lijkt het en de technische staf weet het niet om te draaien .
Dus er zal na de competitie nog wel het een en ander gaan gebeuren.
Ik zal altijd positief blijven of degraderen we nog eens.
Oh ja ook als we bij de amateurs spelen zouden we nog trots blijven op onze aller fc twente 😁

14-04-2025 23:38

E.B +467

Bruggink heeft sws verscheidene miskopen gedaan en de trainer kan niet met bepaalde spelers overweg, niet genoeg ervaring. Maurice Steijn is daar beter in. Ook Mario Been heeft hier een bijdrage aan, aan de ontwikkeling van Van Bergen.

14-04-2025 21:49

TrotsopTwente +19368

Wel mee eens!

14-04-2025 22:23

Jozef +800

De zogenaamde analisten geven allemaal af op. Bruggink, maar geen die rechtstreeks een gesprek met hem aanvraagt om zijn kant te horen in deze "crisis". Een echte journalist/watchers zoeken het uit.
Een vervanger voor Oosting heeft Twente m.i.z gewoon in huis Joran Pot, altijd aanvallend voetbal, kan wedstrijden omzetten als het niet loopt en tactisch zeer bekwaam. En kost niet zoveel als buitenstaander . Gewoon beginnen met een jaar prestatiecontract en daarna evalueren.

14-04-2025 21:28

Catchem +1777

Bruggink speelt TD , maar hij heeft niet de ervaring. De combinatie met Streuer werkt duidelijk niet.

14-04-2025 21:00

Raika +15096

Alle mislukte aankopen, en dat zijn er nogal wat, mag je het duo Bruggink en Streuer samen aanrekenen .

14-04-2025 20:20

FcTwenteOnline +2083

Ik vraag mij af wat de rol/invloed van Streuer nog is. Arnold is natuurlijk wel officieel directeurtje en Jan de adviseur.

14-04-2025 22:02

TrotsopTwente +19368

Ja, dat vraag ik mij ook al een hele tijd af, maar ik denk dat Streuer alleen nog maar een (beperkt) advies geeft en niet meer!

14-04-2025 22:26

okkie +1490

We zijn wel erg negatief allemaal. Nogmaals Sparta speelt een hele andere tactiek, vaak vanuit de verdediging snel omschakelen naar de aanval. Daar past van Bergen natuurlijk perfect in. Al vind ik wel dat hij nu boven verwachting presteerd, zoveel rendement heeft hijzelf in jaren nog niet gehad. Bij Twente spelen we heel anders, vaak op de helft van de tegenstander en zijn de ruimtes veel kleiner en veel minder tijd. Daar rendeerd hij minder, is ook niet zijn kwaliteit denk ik.

Bruggink koopt graag spelers, voor weinig, 1 miljoen is internationaal natuurlijk een scheintje, en gokt dan op de potentie. Zoals we nu kunnen zien, zit er wel potentie, alleen niet met de tactiek die FC Twente onder Oosting speelt. Verkeerd ingekocht, niet echt denk ik, je koopt ook geen andere toppers voor 1 miljoen en hij brengt als hij zo doorgaat meer op dan waar hij voor gekocht is. Alleen beetje vreemd dat ze geen spelers kopen die Twente direct beter maken…Vlap is nu 1 vd betere spelers, dat zegt een hoop over de rest. ;-)

14-04-2025 20:16

Jongbloed73 +3954

Het wordt tijd dat Jan de regie weer overneemt met het aantrekken van spelers.

14-04-2025 20:04

okkie +1490

Jan is net zo verantwoordelijk als Bruggink, dus deze snap ik ff niet.

14-04-2025 20:17

TrotsopTwente +19368

@Jongbloed73: Is wel waar!

14-04-2025 20:39

opdeaanval +1284

Tijmen ?? van bergen 7e keus ?? Van bergen laat vanaf de winterstop zien bij sparta een hele goede rechtsbuiten te zijn. Sterker nog het laat het inzicht zien van onze joseph.

14-04-2025 19:36

Epi4ever +14742

Vertrouwen, vertrouwen en ….. geduld. Dan heeft hij mogelijk een veel groter rendement. Uiteraard wel op zijn favoriete basisplaats.

14-04-2025 18:55

TrotsopTwente +19368

Zo is het en in een goed draaiend team kan Mitchell erg waardevol zijn op rechts en dus niet op links en het is voor die gevoelige Mitchell heel erg belangrijk dat hij een trainer heeft, die hem het volste vertrouwen geeft; zoals bijvoorbeeld Maurice Steijn!

14-04-2025 20:41

Roel777 +825

Wat zijn WEL de goede aankopen van Bruggink?

14-04-2025 18:46

Rockfisch +13876

Van Bergen, erin en er weer uit. Ltaief, erin en er weer uit. Unuvar, erin en er weer uit. Eiting, erin en er weer uit. Bruns, erin en er weer uit. Besselink, erin en er weer uit. Kjolö, erin en er weer uit. Van Hoorenbeeck, erin en er weer uit. Lagerbjielke, erin en er weer uit. Aldus de duiventil van ome Joseph. En dan vergeet ik zijn tortelduifje Rots, die is nu aan de beurt, terwijl die jongen gewoon eens even op de linkervleugel moet. Maar als je bij Josepf niet direct presteert is het wisselen geblazen en de week erop staat er een ander op je plek. Die dan ook weer faalt.

14-04-2025 18:41

vak +768

Ik ben duizelig van al dat gewissel.

14-04-2025 19:25

TrotsopTwente +19368

@Rockfisch: Hele goede reactie!

14-04-2025 20:43

Rockfisch +13876

Sparta-FC Twente. Einstand 2-0. Eiting 1-0, Van Bergen 2-0

14-04-2025 18:33

milankorteweg +297

Sparta minder dan Twente? In het algemeen zou ik direct hetzelfde zeggen, maar ik kijk momenteel veel liever naar Sparta dan naar Twente, die spelen met een doel, en een wil om te winnen, met gemotiveerde spelers en een trainer die zijn spelers beter maakt, en zegt hoe het staat, Sparta haalde 14 punten uit de laatste 6 wedstrijden, Twente maar liefst 6, en dat terwijl het verschil in tegenstanders echt niet zoveel uitmaakte.

14-04-2025 18:23

opdeaanval +1284

Klopt helemaal

14-04-2025 19:37

TrotsopTwente +19368

@milankorteweg: Waarheid als een Koe!

14-04-2025 20:44

opdeaanval +1284

Ik denk dat de druk juist groter is bij sparta. Ze stonden 16e, er kwamen 4 huurspelers, het was alles of niks dus dat is even een druk !! Oosting was totaal niet van plan van bergen echt als rechtsbuiten te gebruiken en hem een aantal wedstrijden te laten staan, Dat heeft oosting zelf gezegd in een intervieuw

14-04-2025 18:04

Tukkerpower +16055

Dat komt ook omdat Oosting vrij weinig kijk op het spelletje heeft en dan het ten koste zou gaan van zijn Daantje.

14-04-2025 18:07

TrotsopTwente +19368

Inderdaad!

14-04-2025 20:45

jan11 +2618

Denk dat ze (nog) niet weten wat ze moeten doen, Oosting nog een seizoen het voordeel van de twijfel geven of om hem vriendelijk te bedanken voor bewezen diensten.

14-04-2025 17:48

Olded001 +82

En dan ook nog een 4 jarig contract voor een speler die zich nog nooit bewezen heeft ??

14-04-2025 17:42

Eerem +4966

Het is niet alleen Bruggink natuurlijk. Er zit ook een groep scouts omheen die interessante spelers meermaals bekijken.
Er wordt met miljoenen gestrooid momenteel. Dat is niet erg maar wel de spelers die je er voor haalt. Kijk zo’n Booth. Twee miljoen voor een reservespeler van Utrecht die bovendien kwetsbaar en vaak geblesseerd is. Ik denk dat Arnold er al met al ook ziek van is.

14-04-2025 17:41

sjaak_jis +1026

Is toch weer wat, de vraag of hij toch misschien langer hier had moeten blijven. Wat een kul vraag, deze jongen speelt nu gewoon vrij en vrolijk op zijn eigen plek en zonder de druk die hem hier wordt opgelegd. Als Twente het hele eerste elftal had verhuurd dan was nog duidelijker geworden dat er in de technische staf iets niet goed gaat. Ik heb al eerder aangegeven om een ervaren trainer even op de bank naast Oosting te zetten om te kijken of hij aanvullende info heeft of misschien dat pa Stein Oosting kan vertellen hoe hij deze jongens wel aan het voetballen krijgt. Voordeel van de verhuur is dat zowel Eiting als Van Bergen toch nog iets van waarde opleveren bij verkoop.

14-04-2025 17:28

TrotsopTwente +19368

Prima reactie!

14-04-2025 20:47

bb +845

Ik blijf erbij. Het is Oosting die er een potje van maakt. Die gaat zo slecht om met de middelen die hij heeft. Constant slechte keuzes.

14-04-2025 17:18

PeterFctwente +665

Zeg jou opstelling is dan?

14-04-2025 17:29

bb +845

Was het maar zo simpel dat hij alleen verkeerde spelers opstelde. Zijn hele tactiek klopt niet, kan niet anticiperen op een wedstrijdverloop, zet spelers op verkeerde plekken en nog veel meer slechte keuzes.

14-04-2025 20:51

scet +2148

Hij heeft toch een heel matig elftal en daar is Bruggink voor verantwoordelijk!!

14-04-2025 18:02

bb +845

Nee, hij ontwikkelt de spelers niet, zet ze op verkeerde plekken, blijft hangen in dezelfde fouten. Ik neem het Bruggink wel kwalijk dat hij de spelers heeft verhuurd op basis van mismanagement van Oosting. Maar het grootste deel is het Oosting die dit veroorzaakt. Salah Edine en Regeer zijn ultieme voorbeelden van spelers waar hij het niet in zag of verkeerd benutte. Na lang negeren (SE) en correctie door Reiziger (Regeer op 10/middenveld) zijn dle spelers als een tierelier gegaan. Zo benut hij wel meer talenten in de ploeg niet op de juiste manier. Hij remt spelers in de ontwikkeling.

14-04-2025 21:00

PeterFctwente +665

Het is maar moeilijk accepteren voor velen op deze site dat Twente misschien nog niet zo goed als men had gehoopt. Selectie is dit jaar minder als voorgaande jaren, meer blessures en spelers verkocht voor niet te houden bedragen. Tis niet anders

14-04-2025 17:18

Rockfisch +13876

De selectie zal inderdaad wat minder zijn, maar dan mag je wel betere keuzes verwachten van de trainert.

14-04-2025 18:48

JoepMeloen +3356

Matige aankoop van Bruggink, slecht gebruikt door Oosting.
Bruggink kan voetballers alleen kiezen en kopen op basis van wat ze lieten zien voordat ze bij Twente kwamen. Dat ze het hier allemaal slschter doen dan bij hun vorige (en zo te zien hun volgende) club is niet de schuld van Bruggink maar dat lijkt het gevolg van wat er gebeurt bij het eerste team van FCT.

Je hoort altijd dat de sfeer in de groep goed is, dus dan ligt het meer aan hoe de technische staf ze op een of andere manier slechter ipv beter maakt.

Dat Oosting een paar maand geleden zei dat het niet zal gebeuren dat hij van Bergen speelminuten als rechtsbuiten zou geven staan m'n oren nog altijd van te klapperen. Hoe dan?!

14-04-2025 17:13

FCT1993 +148

Hoort ook op rechtsbuiten , oosting bedankt !

14-04-2025 16:59

Vak317 +6829

Wat een gelul van die lui.Natuurlijk is Sparta van een ander niveau spelen fatsoenlijk voetbal en hale 14 punten uit de laatste 6 wedstrijden wij halen er 6 dit heeft te maken wat voor vertrouwen de trainer je geeft en zeggen dat hij anderhalf jaar de kans heeft gehad??amehoela hij heeft nooit een echte kans gehad omdat daar een speler staat(stond)die altijd moet spelen hoe slecht ook.

14-04-2025 16:56

TrotsopTwente +19368

Zo is het!

14-04-2025 20:48

Maz +4687

Er is 1 groot verschil. Hij speelt daar op zijn eigen positie, hier speelt alleen Rots daar.

14-04-2025 16:54

Goal +1604

Het is tweede garnituur Usual Suspects selecteren en hopen dat het iets wordt. Van een TD van Twente verwacht je meer.

14-04-2025 16:44

Tukkerstad +3128

Het straalt wel rust zo uit naar de media 🤣🤣

14-04-2025 16:44

twentepraat +841

Ik ben dus benieuwd of er ook intern nu wat gebeurt. Dondert het er nu of is het een cultuur van ach we staan 5e.

14-04-2025 16:37

Steem +3715

Wat denk je zelf????

14-04-2025 16:39

jansenius +1852

Ik vind het wel een goeie vraag. Zouden ze de noodzaak zien, of steken ze de kop in het zand?

14-04-2025 17:26

FootballNurse +2640

Bruggink is een ijdele man en ik vermoed dat hij het heel moeilijk heeft met wat er allemaal gebeurt maar ik zou het heel slecht vinden als je tot het eind van het seizoen niets van je laat horen.

14-04-2025 17:46

FootballNurse +2640

Alles komt nu op Oosting zijn bordje en dat is niet eerlijk.

14-04-2025 17:48

Tukkerpower +16055

Bruggink terug maar ESPN, Oosting naar WKE. Bosvelt en Simonis halen. Bosvelt vind wel een paar toppers uit Scandinavie en Simonis maakt ze nog beter......probleem opglost.

14-04-2025 18:13

FootballNurse +2640

Gaat allemaal niet gebeuren en dat weet je zelf ook.

14-04-2025 18:16

TrotsopTwente +19368

@FootballNurse: Het is wel vreemd, dat Bruggink al wekenlang niets meer van zich laat horen! Hij voelt angst/hij voelt de bui al hangen!

14-04-2025 20:51

TrotsopTwente +19368

@Tukkerpower: Helemaal mee eens, maar als Simonis niet haalbaar is dan zijn er nog andere goede opties, zoals Maurice Steijn!

14-04-2025 20:52

FootballNurse +2640

Ik vind het vooral zwak ogen naar de supporters en de buitenwereld. In goede en slechte tijden....

14-04-2025 23:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties